Dopasowanie ścisłe

Co to dopasowanie ścisłe? – Definicja

Dopasowanie ścisłe służy ograniczeniu wyświetlania reklam. Stosując frazę zapisaną w nawiasie kwadratowym, dajemy znać Google Ads, że chcemy wyświetlać grupę reklam wyłącznie na konkretne słowo kluczowe i jego zbliżone odmiany.

Na co będzie wyświetlać się reklama?

Reklama pojawi się na zapytania użytkownika identyczne z zadeklarowaną frazą (np. [Namiot handlowy 3×3]), a także na hasło zapisane z błędem w pisowni, w odmiennej liczbie, formie pokrewnej, a także skrótowo czy z akcentami. Wyświetli się także na frazę z odwrotną kolejnością wyrazów w swoim szyku i na takie, które nie zawiera wyrazów funkcyjnych – przyimków, spójników, przedimków.

Wady i zalety dopasowania ścisłego

Główną zaletą dopasowania ścisłego jest najwyższa kontrola nad wyświetlaniem się reklam. Ułatwia to precyzyjne trafianie reklamą do osób zainteresowanych ofertą. Może się to przyczynić do podniesienia CTR. Jednocześnie opcja ta mocno ogranicza zasięgi, zmniejsza liczbę wyświetleń i kliknięć.

Jak to działa w przypadku wykluczających słów kluczowych?

Ich zadaniem jest poinformowanie Google Ads, że nie chcemy wyświetlać się na konkretne zapytania. Niechcianą frazę zapisujemy w nawiasie kwadratowym np. [akcesoria do kaligrafii]. Warto pamiętać, że jeśli hasło będzie zawierać dodatkowe słowa przed lub po zadeklarowanej frazie reklama może się wyświetlić. Oznacza to, że możemy wyświetlić się na np. „akcesoria do kaligrafii dla początkujących” czy na „amatorskie akcesoria do kaligrafii„.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Rynek zakupów online nieprzerwanie rośnie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” stworzonego przez Gemius Polska wynika, że już 73% użytkowników internetu robi zakupy za pośrednictwem sieci. To aż o 11 punktów procentowych więcej niż rok temu! Założenie sklepu internetowego jest więc zdecydowanie dobrym pomysłem na biznes. Jakiego narzędzia użyć do stworzenia sklepu online? W tym wpisie postaramy się pokazać, jak wykorzystać do tego kreator stron www.

Czytaj więcej
Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej