Dopasowanie ścisłe

Co to dopasowanie ścisłe? – Definicja

Dopasowanie ścisłe służy ograniczeniu wyświetlania reklam. Stosując frazę zapisaną w nawiasie kwadratowym, dajemy znać Google Ads, że chcemy wyświetlać grupę reklam wyłącznie na konkretne słowo kluczowe i jego zbliżone odmiany.

Na co będzie wyświetlać się reklama?

Reklama pojawi się na zapytania użytkownika identyczne z zadeklarowaną frazą (np. [Namiot handlowy 3×3]), a także na hasło zapisane z błędem w pisowni, w odmiennej liczbie, formie pokrewnej, a także skrótowo czy z akcentami. Wyświetli się także na frazę z odwrotną kolejnością wyrazów w swoim szyku i na takie, które nie zawiera wyrazów funkcyjnych – przyimków, spójników, przedimków.

Wady i zalety dopasowania ścisłego

Główną zaletą dopasowania ścisłego jest najwyższa kontrola nad wyświetlaniem się reklam. Ułatwia to precyzyjne trafianie reklamą do osób zainteresowanych ofertą. Może się to przyczynić do podniesienia CTR. Jednocześnie opcja ta mocno ogranicza zasięgi, zmniejsza liczbę wyświetleń i kliknięć.

Jak to działa w przypadku wykluczających słów kluczowych?

Ich zadaniem jest poinformowanie Google Ads, że nie chcemy wyświetlać się na konkretne zapytania. Niechcianą frazę zapisujemy w nawiasie kwadratowym np. [akcesoria do kaligrafii]. Warto pamiętać, że jeśli hasło będzie zawierać dodatkowe słowa przed lub po zadeklarowanej frazie reklama może się wyświetlić. Oznacza to, że możemy wyświetlić się na np. „akcesoria do kaligrafii dla początkujących” czy na „amatorskie akcesoria do kaligrafii„.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej