Dopasowanie ścisłe

Czym jest dopasowanie ścisłe? – Definicja

Dopasowanie ścisłe służy ograniczeniu wyświetlania reklam. Stosując frazę zapisaną w nawiasie kwadratowym, dajemy znać Google Ads, że chcemy wyświetlać grupę reklam wyłącznie na konkretne słowo kluczowe i jego zbliżone odmiany.

Na co będzie wyświetlać się reklama?

Reklama pojawi się na zapytania użytkownika identyczne z zadeklarowaną frazą (np. [Namiot handlowy 3×3]), a także na hasło zapisane z błędem w pisowni, w odmiennej liczbie, formie pokrewnej, a także skrótowo czy z akcentami. Wyświetli się także na frazę z odwrotną kolejnością wyrazów w swoim szyku i na takie, które nie zawiera wyrazów funkcyjnych – przyimków, spójników, przedimków.

Wady i zalety

Główną zaletą dopasowania ścisłego jest najwyższa kontrola nad wyświetlaniem się reklam. Ułatwia to precyzyjne trafianie reklamą do osób zainteresowanych ofertą. Może się to przyczynić do podniesienia CTR. Jednocześnie opcja ta mocno ogranicza zasięgi, zmniejsza liczbę wyświetleń i kliknięć.

Jak to działa w przypadku wykluczających słów kluczowych?

Ich zadaniem jest poinformowanie Google Ads, że nie chcemy wyświetlać się na konkretne zapytania. Niechcianą frazę zapisujemy w nawiasie kwadratowym np. [akcesoria do kaligrafii]. Warto pamiętać, że jeśli hasło będzie zawierać dodatkowe słowa przed lub po zadeklarowanej frazie reklama może się wyświetlić. Oznacza to, że możemy wyświetlić się na np. „akcesoria do kaligrafii dla początkujących” czy na „amatorskie akcesoria do kaligrafii”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej