.animate-view{opacity: 1 !important;}

Dopasowanie ścisłe

Co to dopasowanie ścisłe? – Definicja

Dopasowanie ścisłe służy ograniczeniu wyświetlania reklam. Stosując frazę zapisaną w nawiasie kwadratowym, dajemy znać Google Ads, że chcemy wyświetlać grupę reklam wyłącznie na konkretne słowo kluczowe i jego zbliżone odmiany.

Na co będzie wyświetlać się reklama?

Reklama pojawi się na zapytania użytkownika identyczne z zadeklarowaną frazą (np. [Namiot handlowy 3×3]), a także na hasło zapisane z błędem w pisowni, w odmiennej liczbie, formie pokrewnej, a także skrótowo czy z akcentami. Wyświetli się także na frazę z odwrotną kolejnością wyrazów w swoim szyku i na takie, które nie zawiera wyrazów funkcyjnych – przyimków, spójników, przedimków.

Wady i zalety dopasowania ścisłego

Główną zaletą dopasowania ścisłego jest najwyższa kontrola nad wyświetlaniem się reklam. Ułatwia to precyzyjne trafianie reklamą do osób zainteresowanych ofertą. Może się to przyczynić do podniesienia CTR. Jednocześnie opcja ta mocno ogranicza zasięgi, zmniejsza liczbę wyświetleń i kliknięć.

Jak to działa w przypadku wykluczających słów kluczowych?

Ich zadaniem jest poinformowanie Google Ads, że nie chcemy wyświetlać się na konkretne zapytania. Niechcianą frazę zapisujemy w nawiasie kwadratowym np. [akcesoria do kaligrafii]. Warto pamiętać, że jeśli hasło będzie zawierać dodatkowe słowa przed lub po zadeklarowanej frazie reklama może się wyświetlić. Oznacza to, że możemy wyświetlić się na np. „akcesoria do kaligrafii dla początkujących” czy na „amatorskie akcesoria do kaligrafii„.

Uzyskaj bezpłatną wycenę