Dopasowanie ścisłe

Co to dopasowanie ścisłe? – Definicja

Dopasowanie ścisłe służy ograniczeniu wyświetlania reklam. Stosując frazę zapisaną w nawiasie kwadratowym, dajemy znać Google Ads, że chcemy wyświetlać grupę reklam wyłącznie na konkretne słowo kluczowe i jego zbliżone odmiany.

Na co będzie wyświetlać się reklama?

Reklama pojawi się na zapytania użytkownika identyczne z zadeklarowaną frazą (np. [Namiot handlowy 3×3]), a także na hasło zapisane z błędem w pisowni, w odmiennej liczbie, formie pokrewnej, a także skrótowo czy z akcentami. Wyświetli się także na frazę z odwrotną kolejnością wyrazów w swoim szyku i na takie, które nie zawiera wyrazów funkcyjnych – przyimków, spójników, przedimków.

Wady i zalety dopasowania ścisłego

Główną zaletą dopasowania ścisłego jest najwyższa kontrola nad wyświetlaniem się reklam. Ułatwia to precyzyjne trafianie reklamą do osób zainteresowanych ofertą. Może się to przyczynić do podniesienia CTR. Jednocześnie opcja ta mocno ogranicza zasięgi, zmniejsza liczbę wyświetleń i kliknięć.

Jak to działa w przypadku wykluczających słów kluczowych?

Ich zadaniem jest poinformowanie Google Ads, że nie chcemy wyświetlać się na konkretne zapytania. Niechcianą frazę zapisujemy w nawiasie kwadratowym np. [akcesoria do kaligrafii]. Warto pamiętać, że jeśli hasło będzie zawierać dodatkowe słowa przed lub po zadeklarowanej frazie reklama może się wyświetlić. Oznacza to, że możemy wyświetlić się na np. „akcesoria do kaligrafii dla początkujących” czy na „amatorskie akcesoria do kaligrafii„.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej