Firefox

Firefox – co to jest?

Firefox – a dokładniej Mozilla Firefox to przeglądarka internetowa, która wyróżnia się tym że posiada otwarty kod źródłowy bazujący na silniku Gecko. Została wydana 23 września 2002 roku i od tamtego czasu jest stale rozwijana przez zespoły Mozilla Foundation, Mozilla Corporation oraz osoby chętne. Zapewne nie wiele osób wie o tym, że pierwotnie przeglądarka nazywała się Phoenix, lecz z powodu konfliktu nazw zmieniono ją finalnie na Firefox.

Główne zalety przeglądarki Mozilla Firefox

  • Bezpieczeństwo – przeglądarka Firefox obsługuje najpopularniejsze i najnowsze technologie dotyczące zabezpieczeń. Wymienić tutaj można m.in. szyfrowanie SSL, konfigurowanie ustawień prywatności, ograniczenia dla języków Javascript i Java oraz wiele innych.
  • Możliwość pracy na kartach – program pozwala na kompleksowe wyświetlanie stron w kartach, co umożliwia otwieranie kilku witryn w jednym oknie. Mozilla Firefox daje także możliwość ustawienia dowolnej strony domowej.
  • Blokowanie wyskakujących okien – Mozilla Firefox posiada wbudowany system do blokowania wyskakujących okien. Jest on w pełni konfigurowalny, a jego zadaniem jest ochrona przed otwieraniem niechcianych okien.
  • Integracja z wyszukiwarkami internetowymi – program Firefox jest wyposażony w specjalny pasek, który znacząco ułatwia korzystanie z rozmaitych wyszukiwarek. Domyślna wyszukiwarka internetowa, która jest ustawiona bezpośrednio po instalacji programu to Google.

Dodatki

Przeglądarka internetowa Mozilla Firefox wspiera trzy podstawowe rodzaje dodatków:

  1. Motywy – zwane także skórkami – są to tematy graficzne, które umożliwiają zmianę wyglądu interfejsu. Ich instalacja jest prosta i odbywa się bezpośrednio ze strony internetowej. Warto pamiętać o tym, aby po zainstalowaniu nowego motywu zrestartować przeglądarkę, w przeciwnym wypadku nie zostanie on zmieniony.
  2. Wtyczki – są to dodatki usprawniające pracę i pozwalające na poprawne przeglądanie niektórych witryn. Do najpopularniejszych wtyczek, które zainstalować można wewnątrz przeglądarki Firefox należą m.in. Flash Player i Adobe Acrobat. Podobnie jak motywy, wtyczki również instaluje się z poziomu przeglądarki.
  3. Rozszerzenia – są to zewnętrzne moduły, które po instalacji zostają osadzone wewnątrz przeglądarki. Pozwalają one zwiększać podstawową funkcjonalność przeglądarki. Ciekawostką jest, że na dzień dzisiejszy (20.04.2020) na oficjalnej stronie Firefox znaleźć można ponad 13 tysięcy gotowych do instalacji rozszerzeń.

Sprawdź także czym jest Google Chrome.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej