Ruch Direct

Co to jest Ruch Direct? – Definicja

Ruch Direct (ruch bezpośredni) jest jednym ze źródeł ruchu, który pojawia się w raportach Google Analytics. Direct traffic oznacza, że użytkownik wszedł na konkretną stronę internetową, wpisując adres URL w okno przeglądarki internetowej lub skorzystał z zapisanego w zakładkach adresu. Wejście bezpośrednie to również kliknięcie w link umieszczony w plikach Word, Excel czy PDF, a także wejście na stronę za pomocą linka umieszczonego w e-mailu odczytanym w kliencie pocztowym (np. Thunderbird czy Outlook).

Jakie jest źródło ruchu bezpośredniego?

Analizowanie ruchu Direct pozwala zbadać, czy dana marka posiada duże grono stałych klientów. Ruch bezpośredni generowany jest przez kilka kategorii użytkowników. Do ich grona można zaliczyć osoby, które: zapamiętały adres URL strony lub zapisały go w zakładce, odgadły adres witryny po skojarzeniu go z marką, dowiedziały się o stronie internetowej za pośrednictwem prowadzonej kampanii off-line (np. billboardy, z gazety), odwiedziły stronę z polecenia innych osób lub weszły na stronę z innych źródeł, które ze względu na błędy techniczne, nie zostały przypisane. Warto pamiętać, że przy wpisywaniu adresu do paska adresu przeglądarka podpowiada użytkownikowi stronę lub strony, które wcześniej odwiedził.

Miej na uwadze, że źródło ruchu Direct nie nadpisuje danych dotyczących źródła poprzedniej wizyty – wynika to z domyślnych ustawień Google Analytics.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej