Ruch Direct

Co to jest Ruch Direct? – Definicja

Ruch Direct (ruch bezpośredni) jest jednym ze źródeł ruchu, który pojawia się w raportach Google Analytics. Direct traffic oznacza, że użytkownik wszedł na konkretną stronę internetową, wpisując adres URL w okno przeglądarki internetowej lub skorzystał z zapisanego w zakładkach adresu. Wejście bezpośrednie to również kliknięcie w link umieszczony w plikach Word, Excel czy PDF, a także wejście na stronę za pomocą linka umieszczonego w e-mailu odczytanym w kliencie pocztowym (np. Thunderbird czy Outlook).

Jakie jest źródło ruchu bezpośredniego?

Analizowanie ruchu Direct pozwala zbadać, czy dana marka posiada duże grono stałych klientów. Ruch bezpośredni generowany jest przez kilka kategorii użytkowników. Do ich grona można zaliczyć osoby, które: zapamiętały adres URL strony lub zapisały go w zakładce, odgadły adres witryny po skojarzeniu go z marką, dowiedziały się o stronie internetowej za pośrednictwem prowadzonej kampanii off-line (np. billboardy, z gazety), odwiedziły stronę z polecenia innych osób lub weszły na stronę z innych źródeł, które ze względu na błędy techniczne, nie zostały przypisane. Warto pamiętać, że przy wpisywaniu adresu do paska adresu przeglądarka podpowiada użytkownikowi stronę lub strony, które wcześniej odwiedził.

Miej na uwadze, że źródło ruchu Direct nie nadpisuje danych dotyczących źródła poprzedniej wizyty – wynika to z domyślnych ustawień Google Analytics.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej