Ruch organiczny

Co to jest ruch organiczny? – Definicja

Ruch organiczny (ang. organic traffic) to ruch bezpłatny, pozyskiwany z wejść użytkowników na stronę internetową, po wpisaniu przez nich frazy w wyszukiwarce i kliknięciu w konkretny link strony www w wynikach wyszukiwania SERP. Wyniki bezpłatne pojawiają się pod wynikami płatnymi, oznaczonymi jako reklama.

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie?

Strony generujące największy ruch organiczny znajdują się w TOP10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie wyszukiwarki. Aby zwiększyć ruch bezpłatny na swojej witrynie, należy zadbać o skuteczny proces pozycjonowania. Jednymi z podstawowych elementów SEO są poprawna struktura nagłówków na stronie, meta dane zoptymalizowane pod właściwe słowa kluczowe, odpowiedniej długości treści na stronie, prawidłowe linkowanie wewnętrzne.

Dzięki pracy na stronie poprawiającej elementy wpływające na SEO, dana strona internetowa będzie wyświetlana coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym będzie generować cenny ruch organiczny.

Jak zmierzyć ruch organiczny na stronie www?

Istnieje kilka narzędzi mierzących ruch organiczny na stronie internetowej. Najpopularniejszym jest oczywiście Google Analytics. Warto skorzystać również z takich narzędzi, jak Search Console, Senuto czy Semstorm.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej