Ruch organiczny

Co to jest ruch organiczny? – Definicja

Ruch organiczny (ang. organic traffic) to ruch bezpłatny, pozyskiwany z wejść użytkowników na stronę internetową, po wpisaniu przez nich frazy w wyszukiwarce i kliknięciu w konkretny link strony www w wynikach wyszukiwania SERP. Wyniki bezpłatne pojawiają się pod wynikami płatnymi, oznaczonymi jako reklama.

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie?

Strony generujące największy ruch organiczny znajdują się w TOP10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie wyszukiwarki. Aby zwiększyć ruch bezpłatny na swojej witrynie, należy zadbać o skuteczny proces pozycjonowania. Jednymi z podstawowych elementów SEO są poprawna struktura nagłówków na stronie, meta dane zoptymalizowane pod właściwe słowa kluczowe, odpowiedniej długości treści na stronie, prawidłowe linkowanie wewnętrzne.

Dzięki pracy na stronie poprawiającej elementy wpływające na SEO, dana strona internetowa będzie wyświetlana coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym będzie generować cenny ruch organiczny.

Jak zmierzyć ruch organiczny na stronie www?

Istnieje kilka narzędzi mierzących ruch organiczny na stronie internetowej. Najpopularniejszym jest oczywiście Google Analytics. Warto skorzystać również z takich narzędzi, jak Search Console, Senuto czy Semstorm.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej