Czym jest ślepota banerowa?
Ślepota banerowa to powszechne zjawisko ignorowania przez internautów reklam na witrynach internetowych.
Z czego wynika?
Wraz ze wzrostem popularności internetu, reklamodawcy zaczęli dostrzegać potencjał reklam online. Na początku często były to animowane, migające banery o intensywnej kolorystyce. Obecnie internauci, przyzwyczajeni do obecności banerów w sieci, podświadomie wiedzą, które części strony zawierają reklamy (często o nieinteresującej ich treści), a przez to je ignorują.
Główne powody ignorowania reklam online to świadomość ich obecności w konkretnych miejscach witryny, niedostosowanie tematu reklamy do tematyki przewodniej strony, niedostosowana treść komunikatu do odbiorcy czy irytujący internautę format – trudny do zamknięcia czy dźwiękowy.
Jak przeciwdziałać ślepocie banerowej?
Wydawcy:
- wybrać najskuteczniejsze miejsce na baner reklamowy,
- wybierać reklamy tematycznie dopasowane do treści strony.
Reklamodawcy:
- zainteresować odbiorcę,
- stosować reklamy remarketingowe,
- szczegółowo targetować odbiorców,
- tworzyć banery według najwyższych standardów,
- stosować reklamy natywne – dostosowują się do witryny, na jakiej się wyświetlają;
- stosować responsywne reklamy na urządzenia mobilne.
Pomimo zjawiska ślepoty banerowej badania wykazują skuteczność prowadzonych kampanii w sieci reklamowej. Wykazano bowiem, że pomimo świadomego pominięcia treści reklamy, nasza podświadomość zapamiętuje markę.