Ślepota banerowa

Czym jest ślepota banerowa?

Ślepota banerowa to powszechne zjawisko ignorowania przez internautów reklam na witrynach internetowych.

Z czego wynika?

Wraz ze wzrostem popularności internetu, reklamodawcy zaczęli dostrzegać potencjał reklam online. Na początku często były to animowane, migające banery o intensywnej kolorystyce. Obecnie internauci, przyzwyczajeni do obecności banerów w sieci, podświadomie wiedzą, które części strony zawierają reklamy (często o nieinteresującej ich treści), a przez to je ignorują.

Główne powody ignorowania reklam online to świadomość ich obecności w konkretnych miejscach witryny, niedostosowanie tematu reklamy do tematyki przewodniej strony, niedostosowana treść komunikatu do odbiorcy czy irytujący internautę format – trudny do zamknięcia czy dźwiękowy.

ślepota banerowa - definicja

Jak przeciwdziałać ślepocie banerowej?

Wydawcy:

  • wybrać najskuteczniejsze miejsce na baner reklamowy,
  • wybierać reklamy tematycznie dopasowane do treści strony.

Reklamodawcy:

  • zainteresować odbiorcę,
  • stosować reklamy remarketingowe,
  • szczegółowo targetować odbiorców,
  • tworzyć banery według najwyższych standardów,
  • stosować reklamy natywne – dostosowują się do witryny, na jakiej się wyświetlają;
  • stosować responsywne reklamy na urządzenia mobilne.

Pomimo zjawiska ślepoty banerowej badania wykazują skuteczność prowadzonych kampanii w sieci reklamowej. Wykazano bowiem, że pomimo świadomego pominięcia treści reklamy, nasza podświadomość zapamiętuje markę.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej