Ślepota banerowa

Czym jest ślepota banerowa?

Ślepota banerowa to powszechne zjawisko ignorowania przez internautów reklam na witrynach internetowych.

Z czego wynika?

Wraz ze wzrostem popularności internetu, reklamodawcy zaczęli dostrzegać potencjał reklam online. Na początku często były to animowane, migające banery o intensywnej kolorystyce. Obecnie internauci, przyzwyczajeni do obecności banerów w sieci, podświadomie wiedzą, które części strony zawierają reklamy (często o nieinteresującej ich treści), a przez to je ignorują.

Główne powody ignorowania reklam online to świadomość ich obecności w konkretnych miejscach witryny, niedostosowanie tematu reklamy do tematyki przewodniej strony, niedostosowana treść komunikatu do odbiorcy czy irytujący internautę format – trudny do zamknięcia czy dźwiękowy.

ślepota banerowa - definicja

Jak przeciwdziałać ślepocie banerowej?

Wydawcy:

  • wybrać najskuteczniejsze miejsce na baner reklamowy,
  • wybierać reklamy tematycznie dopasowane do treści strony.

Reklamodawcy:

  • zainteresować odbiorcę,
  • stosować reklamy remarketingowe,
  • szczegółowo targetować odbiorców,
  • tworzyć banery według najwyższych standardów,
  • stosować reklamy natywne – dostosowują się do witryny, na jakiej się wyświetlają;
  • stosować responsywne reklamy na urządzenia mobilne.

Pomimo zjawiska ślepoty banerowej badania wykazują skuteczność prowadzonych kampanii w sieci reklamowej. Wykazano bowiem, że pomimo świadomego pominięcia treści reklamy, nasza podświadomość zapamiętuje markę.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej