Ślepota banerowa

Czym jest ślepota banerowa?

Ślepota banerowa to powszechne zjawisko ignorowania przez internautów reklam na witrynach internetowych.

Z czego wynika?

Wraz ze wzrostem popularności internetu, reklamodawcy zaczęli dostrzegać potencjał reklam online. Na początku często były to animowane, migające banery o intensywnej kolorystyce. Obecnie internauci, przyzwyczajeni do obecności banerów w sieci, podświadomie wiedzą, które części strony zawierają reklamy (często o nieinteresującej ich treści), a przez to je ignorują.

Główne powody ignorowania reklam online to świadomość ich obecności w konkretnych miejscach witryny, niedostosowanie tematu reklamy do tematyki przewodniej strony, niedostosowana treść komunikatu do odbiorcy czy irytujący internautę format – trudny do zamknięcia czy dźwiękowy.

ślepota banerowa - definicja

Jak przeciwdziałać ślepocie banerowej?

Wydawcy:

  • wybrać najskuteczniejsze miejsce na baner reklamowy,
  • wybierać reklamy tematycznie dopasowane do treści strony.

Reklamodawcy:

  • zainteresować odbiorcę,
  • stosować reklamy remarketingowe,
  • szczegółowo targetować odbiorców,
  • tworzyć banery według najwyższych standardów,
  • stosować reklamy natywne – dostosowują się do witryny, na jakiej się wyświetlają;
  • stosować responsywne reklamy na urządzenia mobilne.

Pomimo zjawiska ślepoty banerowej badania wykazują skuteczność prowadzonych kampanii w sieci reklamowej. Wykazano bowiem, że pomimo świadomego pominięcia treści reklamy, nasza podświadomość zapamiętuje markę.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej