.animate-view{opacity: 1 !important;}

Ślepota banerowa

Czym jest ślepota banerowa?

Ślepota banerowa to powszechne zjawisko ignorowania przez internautów reklam na witrynach internetowych.

Z czego wynika?

Wraz ze wzrostem popularności internetu, reklamodawcy zaczęli dostrzegać potencjał reklam online. Na początku często były to animowane, migające banery o intensywnej kolorystyce. Obecnie internauci, przyzwyczajeni do obecności banerów w sieci, podświadomie wiedzą, które części strony zawierają reklamy (często o nieinteresującej ich treści), a przez to je ignorują.

Główne powody ignorowania reklam online to świadomość ich obecności w konkretnych miejscach witryny, niedostosowanie tematu reklamy do tematyki przewodniej strony, niedostosowana treść komunikatu do odbiorcy czy irytujący internautę format – trudny do zamknięcia czy dźwiękowy.

ślepota banerowa - definicja

Jak przeciwdziałać ślepocie banerowej?

Wydawcy:

  • wybrać najskuteczniejsze miejsce na baner reklamowy,
  • wybierać reklamy tematycznie dopasowane do treści strony.

Reklamodawcy:

  • zainteresować odbiorcę,
  • stosować reklamy remarketingowe,
  • szczegółowo targetować odbiorców,
  • tworzyć banery według najwyższych standardów,
  • stosować reklamy natywne – dostosowują się do witryny, na jakiej się wyświetlają;
  • stosować responsywne reklamy na urządzenia mobilne.

Pomimo zjawiska ślepoty banerowej badania wykazują skuteczność prowadzonych kampanii w sieci reklamowej. Wykazano bowiem, że pomimo świadomego pominięcia treści reklamy, nasza podświadomość zapamiętuje markę.

Przeczytaj powiązane posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę