GDN

Czym jest GDN?

GDN (Google Display Network), czyli inaczej reklamy w sieci reklamowej, to metoda promowania poprzez Google Ads. Reklamy emitowane są w sieci Google, do której należą serwisy takie jak Gmail, YouTube czy Blogger, ale także partnerzy zewnętrzni – zarówno małe strony internetowe, jak i największe serwisy informacyjne jak Onet, Interia czy WP. Sieć reklamowa ma zasięg blisko 98% odbiorców Internetu w Polsce.

Obsługuje 4 formaty reklam: elastyczne displayowe, graficzne, angażujące, w Gmailu.

  • reklamy elastyczne umożliwiają dodanie wielu tekstów (nagłówków i opisów), obrazów i logo firmy. Ich dużą zaletą jest dopasowanie layoutu do witryny wydawcy. Google sam optymalizuje je, by osiągnąć jak najwyższą skuteczność,
  • reklamy graficzne to reklamy w postaci obrazów lub plików HTML5,
  • reklamy angażujące to te w formie atrakcyjnych reklam graficznych czy wideo w YouTubie, a także sieci reklamowej,
  • reklamy w Gmailu to kreacje dostarczane na skrzynki odbiorcze użytkowników.

gdn definicja

Kierowanie w GDN

Stosując kierowanie w sieci reklamowej możesz dotrzeć do różnych grup odbiorców będących na odmiennych etapach lejka sprzedażowego (przed zakupem, nastawionych na zakup, po nabyciu dobra itp.), a więc Twoim targetem mogą być:

  • osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą produktową/usługową,
  • odbiorcy z Twoich list remarketingowych,
  • odbiorcy definiowani przez algorytm Google na podstawie dotychczas obsługiwanej grupy odbiorców i strony docelowej. Możliwość ta wynika z tzw. automatycznej optymalizacji.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej