GDN

Czym jest GDN? – Definicja

GDN (Google Display Network), czyli inaczej reklamy w sieci reklamowej, to metoda promowania poprzez Google Ads. Reklamy emitowane są w sieci Google, do której należą serwisy takie jak Gmail, YouTube czy Blogger, ale także partnerzy zewnętrzni – zarówno małe strony internetowe, jak i największe serwisy informacyjne jak Onet, Interia czy WP. Sieć reklamowa ma zasięg blisko 98% odbiorców Internetu w Polsce.

Możesz się też spotkać z nazywaniem ich Display Network Google.

GDN obsługuje 4 formaty reklam: elastyczne displayowe, graficzne, angażujące, w Gmailu.

  • reklamy elastyczne umożliwiają dodanie wielu tekstów (nagłówków i opisów), obrazów i logo firmy. Ich dużą zaletą jest dopasowanie layoutu do witryny wydawcy. Google sam optymalizuje je, by osiągnąć jak najwyższą skuteczność,
  • reklamy graficzne to reklamy w postaci obrazów lub plików HTML5,
  • reklamy angażujące to te w formie atrakcyjnych reklam graficznych czy wideo w YouTubie, a także sieci reklamowej,
  • reklamy w Gmailu to kreacje dostarczane na skrzynki odbiorcze użytkowników.

gdn definicja

Jak działa Google Display Network?

Display network to sieć reklamowa Google, która obejmuje ponad 2 miliony stron internetowych. Dzięki temu można dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Aby skutecznie promować swoją firmę, należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach.

Po pierwsze, należy dokładnie określić grupę docelową. W tym celu warto skorzystać z narzędzi takich jak Google Ads lub Analytics. Pozwolą one na lepsze zrozumienie preferencji i potrzeb odbiorców.

Po drugie, treści reklamowe powinny być atrakcyjne i przyciągające uwagę. Pamiętaj, że Twoim celem jest przekonanie odbiorców do kliknięcia w link.

Po trzecie, należy pamiętać o tym, że zbyt długi lub zbyt skomplikowany tekst może zniechęcić użytkownika do jego czytania. Warto więc postarać się przekazać esencję informacji w możliwie najprostszy i najbardziej przystępny sposób.

Kierowanie w GDN

Stosując kierowanie w sieci reklamowej Google Display Network możesz dotrzeć do różnych grup odbiorców będących na odmiennych etapach lejka sprzedażowego (przed zakupem, nastawionych na zakup, po nabyciu dobra itp.), a więc Twoim targetem mogą być:

  • osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą produktową/usługową,
  • odbiorcy z Twoich list remarketingowych,
  • odbiorcy definiowani przez algorytm Google na podstawie dotychczas obsługiwanej grupy odbiorców i strony docelowej. Możliwość ta wynika z tzw. automatycznej optymalizacji.

Zalety Google Display Network

  • sprawdzają się w kampaniach remarketingowych,
  • możesz wybrać, komu będą się wyświetlać,
  • mają atrakcyjny wygląd dla użytkowników,
  • dotrzesz do dużej liczby odbiorców,
  • masz dostęp do wyników i możesz sprawdzać ich efektywność.

Google GDN – czy warto korzystać?

Zdecydowanie tak! Korzystanie z Google Display Network to świetny sposób na promocję swojej firmy wśród potencjalnych klientów. Dzięki temu można dotrzeć do odbiorców z całego świata i zaprezentować im ofertę swojej firmy nie tylko w wyszukiwarce, a także na innych stronach.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej