GDN

Czym jest GDN?

GDN (Google Display Network), czyli inaczej reklamy w sieci reklamowej, to metoda promowania poprzez Google Ads. Reklamy emitowane są w sieci Google, do której należą serwisy takie jak Gmail, YouTube czy Blogger, ale także partnerzy zewnętrzni – zarówno małe strony internetowe, jak i największe serwisy informacyjne jak Onet, Interia czy WP. Sieć reklamowa ma zasięg blisko 98% odbiorców Internetu w Polsce.

Obsługuje 4 formaty reklam: elastyczne displayowe, graficzne, angażujące, w Gmailu.

  • reklamy elastyczne umożliwiają dodanie wielu tekstów (nagłówków i opisów), obrazów i logo firmy. Ich dużą zaletą jest dopasowanie layoutu do witryny wydawcy. Google sam optymalizuje je, by osiągnąć jak najwyższą skuteczność,
  • reklamy graficzne to reklamy w postaci obrazów lub plików HTML5,
  • reklamy angażujące to te w formie atrakcyjnych reklam graficznych czy wideo w YouTubie, a także sieci reklamowej,
  • reklamy w Gmailu to kreacje dostarczane na skrzynki odbiorcze użytkowników.

gdn definicja

Kierowanie w GDN

Stosując kierowanie w sieci reklamowej możesz dotrzeć do różnych grup odbiorców będących na odmiennych etapach lejka sprzedażowego (przed zakupem, nastawionych na zakup, po nabyciu dobra itp.), a więc Twoim targetem mogą być:

  • osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą produktową/usługową,
  • odbiorcy z Twoich list remarketingowych,
  • odbiorcy definiowani przez algorytm Google na podstawie dotychczas obsługiwanej grupy odbiorców i strony docelowej. Możliwość ta wynika z tzw. automatycznej optymalizacji.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej