GDN

Czym jest GDN?

GDN (Google Display Network), czyli inaczej reklamy w sieci reklamowej, to metoda promowania poprzez Google Ads. Reklamy emitowane są w sieci Google, do której należą serwisy takie jak Gmail, YouTube czy Blogger, ale także partnerzy zewnętrzni – zarówno małe strony internetowe, jak i największe serwisy informacyjne jak Onet, Interia czy WP. Sieć reklamowa ma zasięg blisko 98% odbiorców Internetu w Polsce.

Obsługuje 4 formaty reklam: elastyczne displayowe, graficzne, angażujące, w Gmailu.

  • reklamy elastyczne umożliwiają dodanie wielu tekstów (nagłówków i opisów), obrazów i logo firmy. Ich dużą zaletą jest dopasowanie layoutu do witryny wydawcy. Google sam optymalizuje je, by osiągnąć jak najwyższą skuteczność,
  • reklamy graficzne to reklamy w postaci obrazów lub plików HTML5,
  • reklamy angażujące to te w formie atrakcyjnych reklam graficznych czy wideo w YouTubie, a także sieci reklamowej,
  • reklamy w Gmailu to kreacje dostarczane na skrzynki odbiorcze użytkowników.

gdn definicja

Kierowanie w GDN

Stosując kierowanie w sieci reklamowej możesz dotrzeć do różnych grup odbiorców będących na odmiennych etapach lejka sprzedażowego (przed zakupem, nastawionych na zakup, po nabyciu dobra itp.), a więc Twoim targetem mogą być:

  • osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą produktową/usługową,
  • odbiorcy z Twoich list remarketingowych,
  • odbiorcy definiowani przez algorytm Google na podstawie dotychczas obsługiwanej grupy odbiorców i strony docelowej. Możliwość ta wynika z tzw. automatycznej optymalizacji.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej