Tiny text

Co to jest Tiny text? – Definicja

Tiny text to jedna z metod Black Hat SEO, która polega na dodawaniu na stronę tekstu nasyconego dużą ilością słów kluczowych, możliwie jak najmniejszą czcionką (najczęściej 8px lub mniej). Dostrzeżenie takiej treści przez użytkownika jest praktycznie niemożliwe, jednak jest ona indeksowana przez roboty wyszukiwarki. To jedna z najstarszych metod spamowania stron, która istnieje od czasu pojawienia się wyszukiwarek. Za pomocą prostego kodu HTML możemy umieścić na stronie niezbędne słowa kluczowe bez zakłócania wyglądu witryny.

Skutki stosowania Tiny text na stronie

Metoda ta na początku istnienia wyszukiwarek internetowych przynosiła pozytywne skutki dla strony — pomagała podnieść pozycje w szybki sposób i bez większego nakładu pracy. Jednak wraz z rozwojem wyszukiwarek i wprowadzaniem kolejnych algorytmów, rola contentu na stronie, a także umiejętność jego oceny przez boty indeksujące wzrosła. To wszystko sprawiło, że korzystanie z metody tiny text zaczęło negatywnie wpływać na widoczność strony, a także stało się przyczyną nakładania na nie kar od Google, które prowadziły do spadku ruchu i konwersji.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej