Widget

Widget – co to jest?

Widget (widżet) to graficzna informacja, jaką znajdziemy na urządzeniu mobilnym, bądź stronie internetowej. Może to być informacja o pogodzie, dacie czy godzinie wyświetlana na ekranie smartfona. W przypadku witryn jest to najczęściej element umieszczony w stopce lub panelu bocznym strony internetowej. Widget dodaje swój kod do źródła strony, dzięki czemu użytkownik może wykonywać różne czynności. Instalacja gotowego widżetu pozwala zaoszczędzić czas programiście.

Zalety widgetów:

  • ciekawa forma graficzna
  • dynamiczne lub statyczne
  • łatwość personalizacji
  • responsywność

Głównym zadaniem widżetów na stronach internetowych jest zwiększenie funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych banerów reklamowych. Na ogół można je łatwo przystosować do wyglądu i potrzeb strony.

widget definicja

Przykładowe użycie

Widget zwykle występuje pod postacią formularza kontaktowego, kalendarza czy wewnętrznej wyszukiwarki na stronie. Jest wykorzystywany w celu udoskonalenia lub uatrakcyjnienia strony dla użytkownika. Elementy te umożliwiają przedstawienie plików video czy grafiki w przeglądarce, a także szybką integrację z mediami społecznościowymi.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej