Widget

Widget – co to jest?

Widget (widżet) to graficzna informacja, jaką znajdziemy na urządzeniu mobilnym, bądź stronie internetowej. Może to być informacja o pogodzie, dacie czy godzinie wyświetlana na ekranie smartfona. W przypadku witryn jest to najczęściej element umieszczony w stopce lub panelu bocznym strony internetowej. Widget dodaje swój kod do źródła strony, dzięki czemu użytkownik może wykonywać różne czynności. Instalacja gotowego widżetu pozwala zaoszczędzić czas programiście.

Zalety widgetów:

  • ciekawa forma graficzna
  • dynamiczne lub statyczne
  • łatwość personalizacji
  • responsywność

Głównym zadaniem widżetów na stronach internetowych jest zwiększenie funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych banerów reklamowych. Na ogół można je łatwo przystosować do wyglądu i potrzeb strony.

widget definicja

Przykładowe użycie

Widget zwykle występuje pod postacią formularza kontaktowego, kalendarza czy wewnętrznej wyszukiwarki na stronie. Jest wykorzystywany w celu udoskonalenia lub uatrakcyjnienia strony dla użytkownika. Elementy te umożliwiają przedstawienie plików video czy grafiki w przeglądarce, a także szybką integrację z mediami społecznościowymi.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej