Widget

Widget – co to jest?

Widget (widżet) to graficzna informacja, jaką znajdziemy na urządzeniu mobilnym, bądź stronie internetowej. Może to być informacja o pogodzie, dacie czy godzinie wyświetlana na ekranie smartfona. W przypadku witryn jest to najczęściej element umieszczony w stopce lub panelu bocznym strony internetowej. Widget dodaje swój kod do źródła strony, dzięki czemu użytkownik może wykonywać różne czynności. Instalacja gotowego widżetu pozwala zaoszczędzić czas programiście.

Zalety widgetów:

  • ciekawa forma graficzna
  • dynamiczne lub statyczne
  • łatwość personalizacji
  • responsywność

Głównym zadaniem widżetów na stronach internetowych jest zwiększenie funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych banerów reklamowych. Na ogół można je łatwo przystosować do wyglądu i potrzeb strony.

widget definicja

Przykładowe użycie

Widget zwykle występuje pod postacią formularza kontaktowego, kalendarza czy wewnętrznej wyszukiwarki na stronie. Jest wykorzystywany w celu udoskonalenia lub uatrakcyjnienia strony dla użytkownika. Elementy te umożliwiają przedstawienie plików video czy grafiki w przeglądarce, a także szybką integrację z mediami społecznościowymi.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej