Widget

Widget – co to jest?

Widget (widżet) to graficzna informacja, jaką znajdziemy na urządzeniu mobilnym, bądź stronie internetowej. Może to być informacja o pogodzie, dacie czy godzinie wyświetlana na ekranie smartfona. W przypadku witryn jest to najczęściej element umieszczony w stopce lub panelu bocznym strony internetowej. Widget dodaje swój kod do źródła strony, dzięki czemu użytkownik może wykonywać różne czynności. Instalacja gotowego widżetu pozwala zaoszczędzić czas programiście.

Zalety widgetów:

  • ciekawa forma graficzna
  • dynamiczne lub statyczne
  • łatwość personalizacji
  • responsywność

Głównym zadaniem widżetów na stronach internetowych jest zwiększenie funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych banerów reklamowych. Na ogół można je łatwo przystosować do wyglądu i potrzeb strony.

widget definicja

Przykładowe użycie

Widget zwykle występuje pod postacią formularza kontaktowego, kalendarza czy wewnętrznej wyszukiwarki na stronie. Jest wykorzystywany w celu udoskonalenia lub uatrakcyjnienia strony dla użytkownika. Elementy te umożliwiają przedstawienie plików video czy grafiki w przeglądarce, a także szybką integrację z mediami społecznościowymi.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej