Wolumen wyszukiwania

Co to jest wolumen wyszukiwania?

Wolumen wyszukiwania (ang. search volume) to liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego, zazwyczaj podawana w skali miesiąca. Najprościej mówiąc, wolumen odpowiada na pytanie: „ile razy użytkownicy wpisują to słowo kluczowe w wyszukiwarkę?”. Wiele narzędzi do analizy słów kluczowych podaje wolumen wyszukiwania poszczególnych słów kluczowych.

Wolumen wyszukiwania definicja

Wolumen wyszukiwania a SEO

Największy wolumen wyszukiwania mają zazwyczaj słowa ogólne, jednak często charakteryzują się one niższym współczynnikiem CTR i są dużo bardziej konkurencyjne. Frazy długiego ogona (bardziej szczegółowe) mają wyższy CTR i mniejszą konkurencję, ale niższy wolumen wyszukiwania. Wolumen wyszukiwania to ważny aspekt brany pod uwagę przy doborze słów kluczowych do pozycjonowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej