Wolumen wyszukiwania

Co to jest wolumen wyszukiwania?

Wolumen wyszukiwania (ang. search volume) to liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego, zazwyczaj podawana w skali miesiąca. Najprościej mówiąc, wolumen odpowiada na pytanie: „ile razy użytkownicy wpisują to słowo kluczowe w wyszukiwarkę?”. Wiele narzędzi do analizy słów kluczowych podaje wolumen wyszukiwania poszczególnych słów kluczowych.

Wolumen wyszukiwania definicja

Wolumen wyszukiwania a SEO

Największy wolumen wyszukiwania mają zazwyczaj słowa ogólne, jednak często charakteryzują się one niższym współczynnikiem CTR i są dużo bardziej konkurencyjne. Frazy długiego ogona (bardziej szczegółowe) mają wyższy CTR i mniejszą konkurencję, ale niższy wolumen wyszukiwania. Wolumen wyszukiwania to ważny aspekt brany pod uwagę przy doborze słów kluczowych do pozycjonowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej