Zobacz przykłady działań promocyjnych w internecie, które pomogły naszym klientom skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, poprawić świadomość o swoich produktach i/lub usługach oraz zwiększyć sprzedaż.
Poniżej znajdziesz cztery działania promocyjne – jedno z nich jest płatne, jednak reszta działa na podobnej zasadzie jak marketing organiczny. Oznacza to, że większość działań promocyjnych, które za chwilę Ci pokażemy, pozwolą dotrzeć do Twojej grupy docelowej, skłaniając ich do złożenia zamówienia na Twojej stronie bez konieczności inwestowania w reklamy.
SEO jest przykładem działania promocyjnego, które działa naprawdę długo – poprawia widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, co prowadzi do ciągłego napływu ruchu organicznego bez dodatkowych kosztów reklamowych.
boty wyszukiwarek rozumieją, co oferujesz klientom ⇾ dają Twojej stronie wysoki ranking ⇾ Twoja strona wyświetla się wysoko w SERP ⇾ więcej ludzi zaczyna wchodzić Twoją stronę ⇾ zauważasz większą liczbę konwersji i sprzedaży
Pamiętaj, że jeśli wyszukiwarki nie są w stanie zrozumieć, jakie produkty lub usługi sprzedajesz, to raczej nikt z Twojej grupy docelowej nie zajrzy na Twoją stronę. Dlaczego? Bo zwyczajnie nie znajdzie jej w internecie.
Oczywiście są firmy jak Apple, strony rządowe czy inne strony internetowe, które nie potrzebują SEO, żeby wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania. Jednak jeśli jesteś małą lub średnią firmą, potrzebujesz zoptymalizować swoją stronę internetową, żeby uzyskać wysokie pozycje w SERP.
Krótko mówiąc, celem SEO jest to, aby wyszukiwanie było dla użytkowników wygodne i przyjemne, ale to nie wszystko. Google chce także, aby właściciele firm internetowych, tacy jak Ty, otrzymywali przyzwoitą ilość cennego ruchu w sieci, składającego się z klientów poszukujących oferowanych przez Ciebie usług i produktów.
Pamiętaj, że w SEO, czyli jednym z działań promocyjnych w internecie, nie chodzi o generowanie jakiegokolwiek ruchu. Chodzi o przyciąganie takich osób, które naprawdę są zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.
Do tego potrzebujesz zrozumieć, co wpisują Twoi potencjalni klienci, kiedy szukają produktów i/lub usługi, które oferujesz – w SEO nazywamy to keyword intent i search intent.
Mówiąc o treściach publikowanych na Twojej stronie…
Kiedy dobrze zrozumiesz swoją grupę docelową, zidentyfikujesz jej potrzeby i zainteresowania, możesz zacząć tworzyć treści. Tylko w ten sposób uda Ci się wykorzystać content marketing w roli działania promocyjnego. A warto to zrobić, ponieważ content marketing:
Google Ads oraz reklamy w mediach społecznościowych jak Meta Ads pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie reklam na podstawie lokalizacji, demografii, zainteresowań, a nawet zachowań użytkowników. Dzięki temu Twoje reklamy trafiają do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.
Dodatkowo, po uruchomieniu kampanii, Twoje reklamy mogą zacząć wyświetlać się natychmiast. Nie musisz czekać na indeksowanie przez wyszukiwarki, jak ma to miejsce w przypadku SEO. To znaczy, że ten rodzaj działania promocyjnego może pomóc zwiększyć sprzedaż w zaledwie kilka tygodni – oczywiście, jeśli Twoja kampania reklamowa jest dobrze zaplanowana.
E-mail marketing pozwala Ci na dokładną segmentację listy odbiorców na podstawie różnych kryteriów, takich jak demografia, zachowania zakupowe, historia interakcji z firmą czy preferencje użytkowników. Dzięki temu możesz wysyłać treści, które są lepiej dopasowane do różnych grup odbiorców.
Pamiętaj też, że kampanie email marketingowe dają Ci możliwość wykorzystywania dynamicznych treści, które zmieniają się w zależności od odbiorcy. Przykłady to specjalne oferty, które są różne dla różnych segmentów klientów, czy treści, które są aktualizowane na podstawie danych o zachowaniach użytkowników w czasie rzeczywistym.
Nie zawsze musisz korzystać ze wszystkich możliwych opcji, żeby osiągnąć swój cel. Czasami wystarczy skorzystać z tych najlepiej sprawdzonych działań promocyjnych. Dlaczego? Bo dzięki temu będzie Ci łatwiej zarządzać budżetem, który masz przeznaczony na promowanie swojej marki w internecie.
Według nas, obecnie warto skupić się na:
Jeśli potrzebujesz kogoś, kto pomoże Ci sprytnie wykorzystać działania promocyjne w Twojej strategii marketingowej – napisz do nas. Powiedz nam, jaki masz cel, a my podpowiemy Ci, jak wykorzystać SEO, Google Ads czy content marketing, żeby go osiągnąć.