.animate-view{opacity: 1 !important;}

Top 4 działań promocyjnych, które pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż!

4min.

Komentarze:0

Top 4 działań promocyjnych, które pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż!d-tags
25 lipca 2024
Nie musisz korzystać ze wszystkich dostępnych działań promocyjnych, żeby zwiększyć sprzedaż. Czasami wystarczy skupić się jedynie na kilku sprawdzonych metodach. Dlaczego? Bo próbując wszystkiego zazwyczaj tylko marnujesz swój budżet. Zobacz przykłady skutecznych działań promocyjnych, które naprawdę pomogły naszym klientom sprzedawać więcej.

4min.

Komentarze:0

Zobacz przykłady działań promocyjnych w internecie, które pomogły naszym klientom skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, poprawić świadomość o swoich produktach i/lub usługach oraz zwiększyć sprzedaż.

Działania promocyjne, które przyciągną klientów na Twoją stronę internetową

Poniżej znajdziesz cztery działania promocyjne – jedno z nich jest płatne, jednak reszta działa na podobnej zasadzie jak marketing organiczny. Oznacza to, że większość działań promocyjnych, które za chwilę Ci pokażemy, pozwolą dotrzeć do Twojej grupy docelowej, skłaniając ich do złożenia zamówienia na Twojej stronie bez konieczności inwestowania w reklamy.

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO jako działanie promocyjne przynoszące długotrawłe efekty

SEO jest przykładem działania promocyjnego, które działa naprawdę długo – poprawia widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, co prowadzi do ciągłego napływu ruchu organicznego bez dodatkowych kosztów reklamowych.

Potraktuj SEO jak działanie promocyjne Twojej usługi lub produktów, ponieważ dzięki dobrze zoptymalizowanej stronie:

boty wyszukiwarek rozumieją, co oferujesz klientom ⇾ dają Twojej stronie wysoki ranking ⇾ Twoja strona wyświetla się wysoko w SERP ⇾ więcej ludzi zaczyna wchodzić Twoją stronę ⇾ zauważasz większą liczbę konwersji i sprzedaży

Pamiętaj, że jeśli wyszukiwarki nie są w stanie zrozumieć, jakie produkty lub usługi sprzedajesz, to raczej nikt z Twojej grupy docelowej nie zajrzy na Twoją stronę. Dlaczego? Bo zwyczajnie nie znajdzie jej w internecie.

Oczywiście są firmy jak Apple, strony rządowe czy inne strony internetowe, które nie potrzebują SEO, żeby wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania. Jednak jeśli jesteś małą lub średnią firmą, potrzebujesz zoptymalizować swoją stronę internetową, żeby uzyskać wysokie pozycje w SERP.

Krótko mówiąc, celem SEO jest to, aby wyszukiwanie było dla użytkowników wygodne i przyjemne, ale to nie wszystko. Google chce także, aby właściciele firm internetowych, tacy jak Ty, otrzymywali przyzwoitą ilość cennego ruchu w sieci, składającego się z klientów poszukujących oferowanych przez Ciebie usług i produktów.

Wojciech Urban
Wojciech Urban SEO R&D Specialist

O co chodzi z keyword intent?

Pamiętaj, że w SEO, czyli jednym z działań promocyjnych w internecie, nie chodzi o generowanie jakiegokolwiek ruchu. Chodzi o przyciąganie takich osób, które naprawdę są zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.

Do tego potrzebujesz zrozumieć, co wpisują Twoi potencjalni klienci, kiedy szukają produktów i/lub usługi, które oferujesz – w SEO nazywamy to keyword intent i search intent.

Nasza współpraca z Luxtrade jest wspaniałym przykładem na to, jak SEO + używanie słów kluczowych, które opowiadają na intencje wyszukiwania użytkowników pomagają zwiększyć sprzedaż.

intencje fraz

Mówiąc o treściach publikowanych na Twojej stronie…

Content Marketing jako jedno z najskuteczniejszych działań promocyjnych w internecie

Kiedy dobrze zrozumiesz swoją grupę docelową, zidentyfikujesz jej potrzeby i zainteresowania, możesz zacząć tworzyć treści. Tylko w ten sposób uda Ci się wykorzystać content marketing w roli działania promocyjnego. A warto to zrobić, ponieważ content marketing:

  • pomagają poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co zwiększa widoczność i przyciąga więcej ruchu organicznego.
  • przyciąga tych, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi produktami lub usługami, co zwiększa szanse na konwersję.
  • pomaga utrzymać kontakt z obecnymi klientami, budując lojalność i zachęcając do kolejnych zakupów.
Przykładem na to, że dobrze prowadzony content marketing zwiększa sprzedaż, jest nasza współpraca z Decorlabs.

Google Ads i reklamy w mediach społecznościowych to działana promocyjne, które przynoszą najszybsze rezultaty

Google Ads oraz reklamy w mediach społecznościowych jak Meta Ads pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie reklam na podstawie lokalizacji, demografii, zainteresowań, a nawet zachowań użytkowników. Dzięki temu Twoje reklamy trafiają do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

Dodatkowo, po uruchomieniu kampanii, Twoje reklamy mogą zacząć wyświetlać się natychmiast. Nie musisz czekać na indeksowanie przez wyszukiwarki, jak ma to miejsce w przypadku SEO. To znaczy, że ten rodzaj działania promocyjnego może pomóc zwiększyć sprzedaż w zaledwie kilka tygodni – oczywiście, jeśli Twoja kampania reklamowa jest dobrze zaplanowana.

1430,90% ROAS w miesiąc? Taki wynik osiągnęliśmy razem z Papierniczeni dzięki precyzyjnym kampanii Google Ads.

Kampanie email marketingowe są najbardziej spersonalizowanymi działaniami promocyjnymi

E-mail marketing pozwala Ci na dokładną segmentację listy odbiorców na podstawie różnych kryteriów, takich jak demografia, zachowania zakupowe, historia interakcji z firmą czy preferencje użytkowników. Dzięki temu możesz wysyłać treści, które są lepiej dopasowane do różnych grup odbiorców.

Możliwość personalizacji treści e-maili to jedna z największych zalet e-mail marketingu. Możesz dostosować każdy e-mail do odbiorcy, używając jego imienia, a także oferować rekomendacje produktów na podstawie wcześniejszych zakupów lub zainteresowań.

Pamiętaj też, że kampanie email marketingowe dają Ci możliwość wykorzystywania dynamicznych treści, które zmieniają się w zależności od odbiorcy. Przykłady to specjalne oferty, które są różne dla różnych segmentów klientów, czy treści, które są aktualizowane na podstawie danych o zachowaniach użytkowników w czasie rzeczywistym.

Podsumowanie – Dlaczego warto skupić się jedynie na sprawdzonych działaniach promocyjnych?

Nie zawsze musisz korzystać ze wszystkich możliwych opcji, żeby osiągnąć swój cel. Czasami wystarczy skorzystać z tych najlepiej sprawdzonych działań promocyjnych. Dlaczego? Bo dzięki temu będzie Ci łatwiej zarządzać budżetem, który masz przeznaczony na promowanie swojej marki w internecie.

Według nas, obecnie warto skupić się na:

  • optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO, ponieważ to działanie promocyjne przynosi długotrwałe efekty, poprawiając widoczność i przyciągając wartościowy ruch organiczny.
  • kampaniach Google Ads i reklamach w mediach społecznościowych, ponieważ zapewniają natychmiastową widoczność i precyzyjne targetowanie. To z kolei pozwala Ci szybko dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją ofertą.
  • kampaniach e-mail marketingowych. Dzięki możliwości personalizacji i automatyzacji, budują silne relacje z Twoimi klientami i zachęcają ich do zakupu.
  • content marketingu, ponieważ poprzez dostarczanie wartościowych i angażujących treści, budujesz zaufanie wśród swoich klientów.

Jeśli potrzebujesz kogoś, kto pomoże Ci sprytnie wykorzystać działania promocyjne w Twojej strategii marketingowejnapisz do nas. Powiedz nam, jaki masz cel, a my podpowiemy Ci, jak wykorzystać SEO, Google Ads czy content marketing, żeby go osiągnąć.

Autor
Ula Nowak Marketing Delante
Autor
Ula Nowak

Senior Marketing Specialist

W Delante od 2020 roku czuwa nad strategią marketingu zagranicznego, łącząc swoje wieloletnie doświadczenie w branży z pasją do wszystkiego co kreatywne. Po godzinach zapalona poszukiwaczka nowych aktywności. Jeśli akurat nie rysuje to prawdopodobnie składa kolejne playlisty, wspina się po nowym boulderze, albo wędruje przez Kraków z psem Manią.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022