Influencer marketing – na czym polega i jak go wykorzystać w swoich działaniach?

Influencer marketing – na czym polega i jak go wykorzystać w swoich działaniach?

Influencer marketing to obecnie jeden z najgorętszych tematów w marketingu. Czy wiesz na czym dokładnie polega i jak możesz go wykorzystać w swoich działaniach? Poniżej przedstawiam kilka przydatnych informacji i wskazówek.

Ostatnio na naszym blogu: Pokonany przez komputer. Sztuczna inteligencja w Google

Dla wielu firm influencer marketing to jedna z głównych metod promocji marki. Wykorzystywanie popularnych lub znanych osób do reklamowania firmy daje wiele możliwość dotarcia do nowych klientów oraz zbudowania rozpoznawalności.

Wykorzystując influencer marketing, nie musisz już walczyć o uwagę odbiorcy tak mocno jak w przypadku tradycyjnej formy reklamy, ponieważ skupią ją wokół siebie osoba, z którą współpracujesz. Dodatkowo dzięki zaufaniu, jakim darzą ją ludzie, łatwiej i szybciej przekonasz ich do skorzystania z Twojej oferty.

Jak zacząć współpracę z influencerem?

Czym jest influencer marketing? Opiera się on na wykorzystaniu tzw. liderów opinii do promocji usług lub produktów danej firmy. Dzięki osobom polecającym nas swojej społeczności możemy wiele zyskać, ale żeby to przyniosło efekty, musimy się odpowiednio do tego przygotować.

W pierwszym etapie określ swój cel i zastanów się dokładnie nad tym, dlaczego w ogóle chcesz rozpocząć współpracę. Następnie określ swoją grupę odbiorców, do których chcesz dotrzeć i na jej podstawie przemyśl, jakich ambasadorów będzie potrzebował.

Osoba, z którą nawiążesz współpracę, powinna wpisywać się w styl i filozofię firmy, aby uniknąć niepotrzebnych konfliktów i kryzysów.

Gdzie szukać influencerów?

Jest kilka sposób na wyszukiwanie influencerów w swojej branży. Do najpopularniejszej metody należy skorzystanie z serwisów łączących ich z reklamodawcami.

Dzięki takim portalom w łatwy sposób wyszukasz interesujących Cię influencerów. Możesz ich odpowiednio sortować ze względu na kanały aktywności, np. Facebook, Instagram, czy YouTube. Dodatkowo możesz określić wielkość społeczności, jaką wokół siebie skupiają, lub cenę, za jaką są w stanie podjąć współpracę. Taką wyszukiwarkę można znaleźć na platformie WhitePress.

Whitepress e influencer marketingu

Influencerów możesz również poszukiwać, zapoznając się z rankingami blogerów, vlogerów, czy też kanałów społecznościowych oraz dedykowanych grup na Facebooku. Warto też “ręcznie” wyszukiwać poprzez wpisywanie haseł w wyszukiwarkę związanych z interesującą Cię tematyką.

Kiedy warto wykorzystać influencer marketing?

Influencer marketing może się przydać, gdy wchodzimy na rynek z nową marką lub produktem, a nasz budżet marketingowy jest niewielkich rozmiarów. W takiej sytuacji inwestując skromne środki we współpracę z będziemy mogli dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców, niż w przypadku wykorzystania tych pieniędzy w tradycyjnej reklamie.

Ta forma marketingu sprawdzi się również w przypadku, gdy mamy dużą firmę o ugruntowanej pozycji na rynku. Prócz pozyskiwania nowych klientów będziemy mogli budować pozytywny wizerunek naszej marki i zwiększać jej zasięgi.

Czym jest influencer marketing i dlaczego jest tak skuteczny?

W wielu badaniach dotyczących marketingu potwierdza się, że osoba mająca do wyboru kilka produktów z większym prawdopodobieństwem wybierze ten, który został jej polecony. W dużej mierze na tym opiera się fenomen influencer marketingu.

Idol danej grupy polecając nas swojej społeczności, sprawi, że wydamy się jej bardziej atrakcyjni i z czystej ciekawości lub z zaufania skorzystają z naszej oferty.

Ogromnym też plusem takiego marketingu jest pozytywny odbiór reklamy. Taka forma reklamy nie jest zbyt nachalna, może mieć ciekawą i atrakcyjną treść dopasowaną do konkretnego odbiorcy.

Dodatkowo reklamowania się poprzez influencerów daje nam możliwość nawiązania długotrwałe i silne relacje z potencjalnymi klientami. Takie osoby zapamiętają naszą markę na dłuższy czas z tego względu, że polecają ją ich ulubione osoby. Nawet jeżeli nie zdecydują się od razu na skorzystanie z oferty firmy, to mogą zrobić to w przyszłości. Bardzo często materiały przygotowane na potrzeby ich działań zostają na ich profilach już na stałe!

Podsumowując

Influencer marketing to bardzo atrakcyjna metoda promocji swojej firmy. W porównaniu do tradycyjnych form reklamy może okazać się dużo skuteczniejszy i stosunkowo tanim rozwiązaniem.

Największym problemem, na który możemy napotkać przy korzystaniu z influencer marketingu jest odpowiednie przygotowanie się do tych działań i dobranie odpowiednich osób do współpracy. Jeżeli jednak uda nam się ten problem przezwyciężyć, to efekty mogę przerosnąć nasze oczekiwania.

  5,00 / 5 ( 4 )
Autor
Dominik Zych
Dominik Zych

Specjalista ds. marketingu internetowego w firmie Webmast Digital

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads. Dodatkowo specjalizuje się w obsłudze firmowych profili społecznościowych na Facebooku. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie. Od grudnia 2018 roku tworzę własny blog o marketingu internetowym MalyMarketing.pl

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.