.animate-view{opacity: 1 !important;}

Internetowe Rewolucje Google – czy warto?

8min.

Komentarze:3

Internetowe Rewolucje Google – czy warto?d-tags
21 sierpnia 2019
Internetowe Rewolucje to bezpłatny program edukacyjny, skierowany zarówno do osób rozpoczynających działalność, jak i tych obecnych na rynku, którzy chcą wykorzystać potencjał Internetu w celu rozwoju, promocji i zwiększenia zysków. Po ukończeniu wszystkich modułów, Google oferuje możliwość przystąpienia do egzaminu, który umożliwi uzyskanie certyfikatu.

8min.

Komentarze:3

Z niniejszego artykułu dowiesz się czym są Internetowe Rewolucje, co zyskasz podchodząc do kursu, jakie zagadnienia poznasz podczas nauki i jak certyfikat zmienił się na przestrzeni ostatnich lat.

Internetowe Rewolucje Google: czym są?

Internetowe Rewolucje to całkowicie darmowy program nauki, dotyczący możliwości wykorzystania Internetu w biznesie. Przeznaczony jest dla osób, które dopiero zaczynają swoją działalność bądź są już obecni na rynku i chcą wykorzystać potencjał Internetu, by go rozwinąć i rozpromować, a co za tym idzie – zwiększyć zyski. Z kursu mogą skorzystać również ci, którzy chcą posiąść podstawową wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Reasumując, z pokaźnego banku wiedzy mogą skorzystać wszyscy.

Wiedza zgromadzona jest w postaci filmików instruktażowych i ich transkrypcji (tj. tekstu pisanego), dzięki czemu każdy znajdzie dogodną formę nauki. Dodatkowo tematy niejednokrotnie zwieńczone są zadaniami ułatwiającymi przyswojenie materiału.

Google Internetowe Rewolucje: jak zdobyć certyfikat?

Od czego zacząć?

No dobrze, zdecydowałeś się już podejść do certyfikacji, ale od czego zacząć? Na początku zarejestruj się lub zaloguj na stronie kursu. W panelu masz dwie możliwości: możesz skorzystać z Diagnostyki Potrzeb do stworzenia indywidualnego planu szkoleniowego lub przeglądać materiały według własnego uznania, bez określonego planu. Diagnostyka jest szczególnie przydatna, gdy zamierzasz skupić się na konkretnych obszarach działań marketingu internetowego, zamiast na przerabianiu wszystkich modułów.

W ramach kursu masz dostęp do wielu materiałów, jednak jeśli w jakimś obszarze tematycznym czujesz się pewnie, możesz od razu podejść do testu podsumowującego dane zagadnienie.

Z bazy wiedzy możesz korzystać na dowolnej przeglądarce, zarówno na komputerze, smartfonie, jak i tablecie. Warto również pamiętać, że materiały szkoleniowe dostępne są obecnie jedynie w wersji online, choć możliwym jest, że pewnego dnia będzie można je także pobrać.

Certyfikat Internetowych Rewolucji

Każda lekcja Internetowych Rewolucji zakończona jest krótkim testem, tak samo jak całe moduły. Nawet jeśli wskażesz błędne odpowiedzi, Google pozwoli Ci je skorygować.

Po zaliczeniu wszystkich zagadnień możesz przystąpić do testu końcowego, by zdobyć certyfikat. Jeśli za pierwszym razem Ci się nie uda, masz możliwość przystąpienia do egzaminu ponownie. Próby tej możesz podejmować się wielokrotnie, dlatego nie ma powodu do niepokoju.

Kiedy zdasz kurs Internetowych Rewolucji, potwierdzenie otrzymania certyfikatu otrzymasz na maila w formacie PDF. Będziesz mieć do niego również dostęp z panelu online, gdzie znajdziesz także wskaźniki postępu w nauce.

Certyfikat zawiera imię i nazwisko podchodzącego do certyfikacji, datę wystawienia oraz logo Google Internetowe Rewolucje i IAB Europe. Przykładowy wygląd certyfikatu zamieszczamy poniżej.

Internetowe Rewolucje Certyfikat

Czy warto podchodzić do certyfikacji?

Warto podejść do kursu, jeśli poważnie myślisz o rozwoju Twojej firmy za pomocą możliwości jakie daje Internet albo chcesz posiąść podstawową wiedzę z zakresu marketingu online. Jednocześnie podkreślamy, że jest to szeroki bank wiedzy, jednak przeznaczony dla początkujących. Jeśli możesz pochwalić się doświadczeniem z zakresu online marketingu i chcesz pogłębić swoje umiejętności bądź poznać bardziej zaawansowane zagadnienia, kurs minie się z Twoimi oczekiwaniami.

Nie zmienia to faktu, że certyfikat Internetowych Rewolucji od Google jest dobrym wprowadzeniem w świat marketingu internetowego i może skusić do uzyskania bardziej zaawansowanych certyfikatów typu Google Ads czy Analytics. Kurs jest też akredytowany przez IAB (Interactive Advertising Bureau).

No dobrze, ale czy kurs będzie przydatny dla osoby nie zajmującej się marketingiem internetowym w firmie? Odpowiadamy – może, ale nie musi. Warto jednak mieć na uwadze, że często biznes prowadzony jest we współpracy z zewnętrznymi podmiotami, dzięki czemu posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego ułatwi współpracę z agencjami marketingowymi oraz delegowanie zadań dla pracowników, odpowiedzialnych za ten obszar działalności firmy i zrozumienie ich potrzeb i metodyki działania.

Czego nauczę się przechodząc kurs Internetowych Rewolucji?

Słowem wstępu o modułach

Internetowe Rewolucje istnieją na rynku już kilka lat. W ciągu ostatnich dwóch lat Google wprowadziło do certyfikacji dodatkowe moduły i tematy, zwiększając ich liczbę z 23 modułów na 26 oraz z 89 tematów na 106. O tych zmianach przeczytasz w dalszej części artykułu.

Moduły Internetowe Rewolucje

Każdy moduł zawiera określoną liczbę tematów i podaną średnią ilość czasu potrzebnego na zapoznanie się z materiałem. Tak szczegółowy podział ułatwia systemowe podejście do nauki – wielu z nas z większą chęcią podchodzi do nauki małych partii wiedzy na raz niż obszernych tomiszczy. W przyswajaniu wiedzy pomocne są również krótkie case study znanych polskich marek takich jak Chocolissmo czy Oponeo. Ich przedstawiciele zwięźle opowiadają o skutkach wykorzystania przez ich firmę narzędzi omawianych w danym temacie.

Warto mieć również na uwadze, że kurs Internetowych Rewolucji uczy zarówno poruszania się w obrębie rozwiązań Google, jak i jego konkurencji – wykorzystywania przeglądarki Bing czy popularnych portali społecznościowych.

Szacunkowy czas podany przez Google do zapoznania się z całym kursem wynosi 40 godzin. Za każdy zdany moduł otrzymasz plakietkę, co jest miłym dodatkiem i swoistą nagrodą, mającą motywować do kontynuacji nauki. Przykładowe plakietki zamieszczamy w grafice.

Plakietki Internetowe Rewolucje

Jakie zagadnienia omawia kurs Internetowych Rewolucji?

No dobrze, ale jakie tematy porusza kurs Internetowych Rewolucji? Spieszymy z odpowiedzią. Tematykę można podzielić na 13 głównych nurtów, którymi będą:

  1. Analityka internetowa,
  2. Strategia biznesowa,
  3. Marketing treści, tzw. content marketing,
  4. Reklamy w sieci reklamowej,
  5. E-commerce,
  6. E-mail marketing,
  7. Marketing lokalny,
  8. Marketing na urządzeniach mobilnych,
  9. SEM,
  10. SEO,
  11. Marketing w mediach społecznościowych,
  12. Wideo w marketingu,
  13. Optymalizacja stron internetowych.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, kurs składa się z 26 modułów podzielonych na krótkie tematy. Znajdziesz tu:

1. Możliwości w Internecie – z wstępem do kursu i wskazaniem możliwości jakie daje nam świat wirtualny.

2. Twoje pierwsze kroki w drodze do sukcesu online – moduł, z którego dowiesz się:

  • jak ustalać cele działalności internetowej,
  • o sposobach zaistnienia w Sieci,
  • jak dbać o marketing firmy w Internecie,
  • jak analizować działalność w Sieci i wprowadzać zmiany w świecie zmieniającej się technologii.

3. Zadbaj o swoją obecność w Internecie – opisującej:

  • metody promocji online,
  • działanie witryn internetowych,
  • kluczowe elementy strony www,
  • związek przyczynowo-skutkowy między witryną internetową a celami biznesowymi firmy,
  • tworzenie witryny przyjaznej dla użytkownika,
  • co robić, a czego unikać przy tworzeniu stron www.

4. Utwórz strategię biznesową online – określa:

  • zalety strategii online,
  • jak budować swoją obecność w Internecie,
  • jak dowiedzieć się kim są nasi klienci internetowi,
  • jak wyróżnić się na tle konkurencji,
  • jak zadeklarować jasne cele i śledzić je.Internetowe Rewolucje tematy

5. Pierwsze kroki z wyszukiwarkami – moduł omawia:

  • najważniejsze zagadnienia związane z tematem wyszukiwarek,
  • sposób działania wyszukiwarek,
  • widoczność w wyszukiwarkach,
  • bezpłatne wyniki wyszukiwania,
  • płatne wyniki wyszukiwania,
  • narzędzie Google Search Console.

6. Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej – czyli omówienie zagadnień związanych z SEO:

  • wprowadzenie do optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych,
  • znaczenie planu SEO,
  • proces działań SEO,
  • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • jak ustalić cele SEO możliwe do osiągnięcia.

wzrost widocznosci w sieci z delante

7. Wykorzystaj potencjał wyszukiwania – nauczysz się:

  • jak ułatwić wyszukiwarce znalezienie Twojej strony w Sieci,
  • jak wykorzystać inne witryny do promocji własnej,
  • jakie zmiany należy wprowadzić na stronie wychodząc na rynek międzynarodowy.

8. Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach – moduł omawiający

  • wprowadzenie do SEM,
  • czym jest aukcja SEM,
  • dobór słów kluczowych w działaniach SEM,
  • jak wyróżnić reklamy stosując nagłówki, wezwania do działania i inne elementy.

9. Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach – opisuje:

  • SEM a trafność wyszukiwania,
  • maksymalizację potencjału słów kluczowych,
  • dobór odpowiedniego typu dopasowanie słów kluczowych,
  • konwersje i narzędzia do ich śledzenia.
    Internetowe Rewolucje Moduły

10. Pokaż się lokalnie – dowiedz się:

  • jak promować się na rynku lokalnym,
  • czym są katalogi teleadresowe.

11. Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w Internecie – omawia:

  • reklamę lokalną i wykorzystanie kierowania lokalnego w Internecie,
  • jak dotrzeć do klientów lokalnych za pomocą urządzeń mobilnych,
  • wykorzystanie SEO przez firmy lokalne.

12. Pokaż się dzięki mediom społecznościowym – i dowiedz się:

  • co warto wiedzieć o mediach społecznościowych,
  • jakie social media wybrać,
  • jak określić cele w działaniach społecznościowych,
  • jak obsługiwać social media: tworzenie konta w serwisie społecznościowym, różnice między kontami firmowymi a prywatnymi.

13. Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych – naucz się:

  • jak tworzyć długoterminowy plan działania w social media,
  • o reklamach w serwisach społecznościowych,
  • jak ocenić swoją aktywność w serwisach,
  • jak unikać pułapek w social media.

14. Odkryj możliwości urządzeń przenośnych – dowiedz się:

  • jak rozwinęły się urządzenia przenośne na przestrzeni ostatnich dekad i co to oznacza dla Ciebie,
  • o stronach i aplikacjach na urządzenia przenośne,
  • jak działają aplikacje na urządzeniach mobilnych.

15. Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych – moduł omawiający:

  • co warto wiedzieć o reklamie mobilnej na początek,
  • kampanie w sieci wyszukiwania i urządzenia przenośne,
  • display na urządzeniach przenośnych,
  • kampanie social media na urządzeniach przenośnych,
  • odtwarzanie filmów na urządzeniach przenośnych.

16. Wypróbuj marketing treści – z tego modułu dowiesz się:

  • czym jest marketing treści,
  • o segmentacji odbiorców Twoich treści,
  • jakie są rodzaje treści,
  • o odbiorze treści,
  • jak promować treści w Sieci,
  • o analizie wpływu treści na wyniki.
    Internetowe Rewolucje Moduły

17. Nawiąż kontakt przez e-mail – czyli wszystko o:

  • tym co warto wiedzieć o e-mail marketingu,
  • przydatnych narzędziach,
  • skutecznej kampanii – jak ją stworzyć,
  • zarządzaniu kampaniami mailowymi,
  • miernikach i ich analizie.

18. Reklama w innych witrynach – omówienie:

  • reklam displayowych,
  • różnic między reklamą w sieci wyszukiwania a displayem,
  • tworzenia kampanii displayowej: dobór odbiorców, rodzaje reklam, organizacja.

19. Szczegółowe omówienie reklam displayowych

  • jak display pomaga w realizacji celów,
  • działanie sieci reklamowych,
  • retargeting.

20. Wykorzystaj w pełni możliwości filmów

  • rozwój popularności filmów online,
  • filmy a strategia firmy,
  • jak tworzyć treści wideo mając ustalony budżet,
  • jak udostępniać i promować wideo,
  • reklama w serwisach streamingowych,
  • pomiar skuteczności działań wideo.
    Internetowe Rewolucje jakie są moduły

21. Wypróbuj analitykę – czyli:

  • co warto wiedzieć o analityce internetowej,
  • jak z niej korzystać,
  • pomiary i śledzenie zmian.

22. Odnieś sukces dzięki analityce

  • pomiar skuteczności bezpłatnych wyników wyszukiwania,
  • narzędzia do pomiaru skuteczności SEM,
  • badanie szczegółowych danych.

23. Wyciągaj wnioski na podstawie danych:

  • zrozum odbiorców,
  • poznaj cykl Deminga,
  • twórz statystyki,
  • stosuj arkusze kalkulacyjne,
  • naucz się prezentować dane.
    Internetowe Rewolucje poszczególne moduły

24. Zbuduj swój sklep internetowy – dowiesz się o:

  • handlu elektronicznym i sprzedaży,
  • płatnościach i zamówieniach w sprzedaży online.

25. Zwiększ sprzedaż w Internecie – dowiedz się jak:

  • stworzyć niezawodną strona www przyjazną użytkownikom,
  • jak promować produkty.
    Internetowe Rewolucje Moduły sprzedaż

26. Rozwój międzynarodowy – wszystko co musisz wiedzieć na początek o:

  • marketingu międzynarodowym i eksporcie,
  • tym jak trafnie wybrać rynek,
  • języku w działalności międzynarodowej,
  • reklamowaniu się za granicą,
  • infrastrukturze, łańcuchu dostaw i przepisach prawnych,
  • sprzedaży zagranicznym klientom,
  • międzynarodowej obsłudze klienta.

Internetowe Rewolucje Moduły rozwój międzynarodowy

Jak zmieniła się certyfikacja w ostatnich latach?

Google w ciągu ostatnich lat wprowadziło kilka zmian w certyfikacji. Początkowo miały być to zmiany, które nie wpływają na posiadanie już uzyskanego certyfikatu, ale ostatecznie jeśli zdobyłeś certyfikat Internetowych Rewolucji sprzed wprowadzenia zmian, to powinieneś nadrobić nowe moduły i przystąpić ponownie do egzaminu.

Co więcej?

Wprowadzono również śledzenie postępów w nauce, które obejmuje dodane tematy. Nowe tematy omawiają rozsądne i zdrowe korzystanie z technologii, porady dotyczące wystąpień publicznych, nawiązywania kontaktów biznesowych i budowania marki. Mówią też o komunikacji w biznesie i odpowiednim tworzeniu treści czy skutecznym przekazywaniu pomysłów. Dowiesz się z nich jak poznać swoich klientów, wyróżnić się na tle konkurencji i śledzić postawione cele. Poznasz również marketing treści oraz dowiesz się jak działać w oparciu o dane i statystyki.

Google Internetowe rewolucje: podsumowanie

Kurs Google Internetowe Rewolucje to wiedza, którą warto posiąść jako niedoświadczony w marketingu internetowym przedsiębiorca, jak również jako osoba zainteresowana tematem promowania firmy w Sieci. Kurs będzie również odświeżeniem podstaw dla tych, którzy w branży online marketingu działają na co dzień.

Wychodzimy z założenia, że wiedzy jak skutecznie prowadzić biznes nigdy za wiele, a marketing w świecie wirtualnym ma dziś potężne znaczenie i warto rozumieć jak działa, niezależnie czy sami chcemy prowadzić takie działania, czy zlecić je firmie zewnętrznej.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

FAQ

1. Czy Internetowe Rewolucje Google są płatne?

Nie! Kurs Internetowych Rewolucji Google możesz zrobić całkowicie za darmo.

2. Ile trwa kurs Internetowych Rewolucji Google?

Szacunkowy czas, jaki podaje Google, potrzebny do wykonania kursu Internetowych Rewolucji wynosi 40 godzin.

Niemniej jednak, trzeba mieć na uwadze to, że każdy pracuje w nieco innym tempie (np. możesz przyspieszyć ukończenie kursu, pomijając pewne fragmenty wideo, jeśli informacje w nich są Ci już znane bądź opóźnić, jeśli niektóre materiały wymagają ponownego odtworzenia w celu utrwalenia informacji), dlatego końcowy czas, jaki będzie potrzebny do zrobienia kursu może różnić się od tego podanego przez Google.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022