.animate-view{opacity: 1 !important;}

7 zalet pozycjonowania – Vlog Robię SEO #9

6min.

Komentarze:1

7 zalet pozycjonowania – Vlog Robię SEO #9
29 sierpnia 2019
W kolejnym, dziewiątym już, odcinku vloga Robię SEO, nasza Team Leaderka SEO - Gosia - odpowiada na pytanie jakie są zalety pozycjonowania. Czy warto inwestować w proces SEO i czego możesz się po nim spodziewać? Odpowiedzi znajdziesz we vlogu.

6min.

Komentarze:1


Transkrypcja:

Cześć! Witam was w kolejnym odcinku vloga Robię SEO. Dziś opowiem wam o kilku zaletach pozycjonowania.

W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Korzysta z niej prawie 99% użytkowników. Stąd, jeżeli chcecie by wasza strona wyświetlała się wysoko właśnie w tej wyszukiwarce, musicie postępować zgodnie z zasadami, które wytycza Google. Tutaj z pomocą przychodzą wytyczne dla webmasterów. Oczywiście, nie można spoczywać na laurach ponieważ algorytm wyszukiwarki Google zmienia się kilka razy, do kilkunastu razy w ciągu roku. Musimy pamiętać o tym by śledzić to, co się dzieje i właśnie do tego dostosowywać stronę internetową.

Decyzja o rozpoczęciu działań SEO, czy to na własną rękę czy z pomocą agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem, nie jest decyzją pros, łatwą i przyjemną. Szczególnie dla osób, które nie do końca są związane z tematem, nie wiedzą czym zajmuje się SEO ani jakie korzyści może przynieść.

Decyzji nie będzie z pewnością ułatwiał fakt, że w przypadku pozycjonowania efekty nie są widoczne od razu. To, jak szybko zobaczymy efekty często jest zależne od tego, w jakiej kondycji jest nasza strona. Oczywiście, te pierwsze efekty powinniśmy zobaczyć ciągu dwóch, trzech miesięcy od rozpoczęcia współpracy, ale jeżeli nasza strona boryka się z jakimiś wyzwaniami, to na te efekty trzeba będzie trochę dłużej poczekać.

Jest to jeden z powodów, dla których często odwlekamy decyzję o inwestycji w SEO. Niestety, im dłużej zwlekasz z inwestycją w SEO tym później zobaczysz efekty. Dlatego warto sobie uzmysłowić jakie są korzyści i jakie rezultaty możesz osiągnąć jeżeli zdecydujesz się na podjęcie współpracy z agencją lub zrobienie SEO na własną rękę.

1. Wzrost widoczności

Pierwszą, niezaprzeczalną zaletą SEO jest to, że będzie rosła twoja widoczność. Co to znaczy? Nasza strona wyświetla się użytkownikom. Jeżeli będziemy inwestować w SEO i optymalizować odpowiednie podstrony, wzmacniać strony, to będzie ona wyświetlać się częściej, jej widoczność w wyszukiwarce będzie rosła. Będą rosły nam frazy w top 50, czyli będzie ich coraz więcej, będą rosły nam frazy w top 30 w top 10 i stopniowo będą one szły coraz wyżej W przypadku pozycjonowania szerokiego, o którym też już Wam mówiłam, tutaj mamy różne typy fraz. Zarówno skupiamy się na frazach ogólnych jak i tych mniej ogólnych oraz szczegółowych. Frazy szczegółowe będą nam przynosiły konwersję, ale to dopiero w późniejszym okresie.

Pierwszy okres to wzrost widoczności, czyli tego jak często Twoja strona wyświetla się w wyszukiwarce.

2. Wzrost ruchu na stronie

Jeżeli widoczność twojej strony rośnie, a ty kontynuujesz proces pozycjonowania, to zaczniesz w końcu zauważać, że na twojej stronie pojawia się coraz więcej wejść. To właśnie te frazy, o których mówiliśmy, czyli te frazy w top 50, top 10, zaczynają pojawiać się coraz wyżej w wyszukiwarce, a użytkownicy zaczynają w nie klikać. Oznacza to, że masz już kolejną zaletę pozycjonowania, czyli wejścia na stronę.

Im wyżej znajdujesz się na daną frazę w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie właśnie twój wynik. W procesie pozycjonowania szerokiego, gdzie skupiasz się na różnych typach fraz, te frazy konwertujące, czyli long tailowe, będą miały duże znaczenie. Jesteś w stanie być wysoko ma dużo szczegółowych fraz, w które będą klikali użytkownicy.

To, co jest też istotne to fakt, że w przypadku wejść na stronę nie rośnie nam tylko i wyłącznie ruch, ale także rozpoznawalność marki. Jeżeli twoja witryna pojawia się coraz częściej w wyszukiwarce to użytkownicy zaczynają ją rozpoznawać i kojarzyć z brandem. W przypadku ruchu organicznego i efektów pozycjonowania to nie jest tak, że rośnie tylko organic. Często jest też tak, że będą wzrastały tez wejścia z kanału referral, czyli z linków, ale też na przykład ruch direct, czyli ten ruch, który może być pochodną tego że od użytkownicy są coraz bardziej świadomi twojej marki

3. Długotrwałe efekty

Trzecią korzyścią z procesu pozycjonowania są długotrwałe efekty. Tak, wspominałam wam, że na efekty z procesu SEO trzeba trochę poczekać, ale zostają one z Tobą na dłużej. Jeżeli zdecydujesz się na zakończenie działań SEO to nie jest to odcięcie kurka. To, co zostało zrobione na stronie oczywiście z tobą zostaje. To, jakie linki zostały wybudowane – również nikt ich nie będzie usuwał.

Warto jednak pamiętać o tym, że wyszukiwarka to bardzo burzliwe miejsce Zmienia się wszystko bardzo często, a sam algorytm Google w ciągu roku przychodzi kilka do kilkunastu różnych aktualizacji i trzeba za tym wszystkim nadążać.

Dodatkowo, twoja konkurencja nie śpi. W momencie, w którym ty nie będziesz robił działań SEO, oni wręcz przeciwnie. Te wszystkie efekty, które oni uzyskują mogą spowodować że to ty zostaniesz daleko w tyle przez to, że po prostu nie wykonujesz procesu SEO. Warto nadmienić, że pozycjonowanie jest procesem stałym. Nie można sobie robić go przez trzy miesiące, potem przez pół roku go nie robić i myśleć, że efekty będą takie same jak byśmy go robili przez cały czas.

4. Wysokie ROI

Czwartą korzyścią jest wysokie ROI. ROI, czyli zwrot z inwestycji, w przypadku SEO jest znacznie wyższy niż w przypadku innych form marketingu internetowego. Jest to spowodowane przede wszystkim tym że użytkownicy mają większe zaufanie do wyników organicznych, niż na przykład do reklam.

5. Stałe monitorowanie efektów

Kolejną korzyścią procesu pozycjonowania jest stałe monitorowanie efektów. W przypadku SEO pracujemy głównie na mierzalnych danych. Mamy dużo KPI, które pozwalają nam określić skuteczność. To znacznie inaczej niż w przypadku marketingu outdoorowego, gdzie nieco ciężej jest nam określić to, czy nasze działania są efektywne czy nie. W przypadku SEO mamy bardzo dużo wskaźników, które mówią nam o tym, czy podążamy w dobrą stronę, czy nie do końca. Mamy oczywiście pozycje fraz, mamy ilość wejść, wyświetleń, ilość fraz w top 10 czy top 50. Mamy szybkość ładowania się strony, parametry zaufania czy autorytetu danej domeny, a to tylko niektóre ze wskaźników, które możemy mierzyć po to, żeby określić czy nasze działania mają sens.

6. Budowanie wizerunku eksperta

Szóstą już zaletą procesu pozycjonowania jest budowanie wizerunku eksperta i zwiększenie świadomości marki. Użytkownicy chcą znaleźć wartościowe odpowiedzi w internecie. Jeżeli wpisują daną frazę lub zapytania chcą uzyskać jak najbardziej poprawną i odpowiadającą na ich wyszukiwanie odpowiedź. Tutaj możesz wkroczyć ty, jako osoba, która prowadzi np. bloga, na którym wyprzedza trochę pytania użytkowników. Jeżeli prowadzisz sklep i często pojawiają się pytania o rozmiarówkę czy o typ wyboru danych butów, ewentualnie np. jakieś rankingi czy zestawienia, to możesz tę wiedzę wykorzystać i np. stworzyć artykuł na blogu.

Użytkownicy bardzo często wyszukują rankingów, zestawień i porównań, ponieważ to one mogą sprawić że zdecydują się na zakup. Blog pokazuje ciebie jako eksperta. Jeżeli dzielisz się wartościowym wiedząca to użytkownicy zaczynają patrzeć na ciebie jako na osobę, która może przekazać im informacje, które im będą przydatne przy zakupie.

7. Wzrost sprzedaży

No i właśnie – zwiększenie sprzedaży. Zarówno tej online jak i tej stacjonarnej. SEO nie daje efektów od razu, ale te które się pojawiają to najpierw zwiększenie widoczności, potem zwiększenie wejść na stronę, ale w końcu SEO ma doprowadzić do tego, że sprzedaż na twoim sklepie rośnie. Na tym chcemy się skupiać, ale oczywiście nie wszystko od razu. W przypadku sprzedaży online nie tylko SEO będzie miało wpływ na to, czy ta sprzedaż rośnie czy nie. Jest znacznie więcej czynników, które to determinują.

Dodatkowo, warto wspomnieć też o tym, że użytkownicy wyszukują danych produktów online, ale potem mogą je kupić stacjonarnie. Sprzedaż, która będzie ci rosła w sklepie stacjonarnym też może być spowodowana procesem SEO.

To tylko kilka zalet SEO, jest ich oczywiście znacznie więcej. W opisie filmiku podlinkowałam wam artykuł, w którym możecie dowiedzieć się trochę więcej na ten temat. My dzisiaj kończymy, a ja zapraszam was do oglądania kolejnych filmików.

Więcej na temat zalet SEO możesz przeczytać w artykule: https://delante.pl/21-zalet-seo/

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Tym bardziej warto pozycjonować profesjonalnie samemu – jeśli się na tym znamy – bądź zlecić to komuś innemu. W dzisiejszej dobie technologii nie ma co zbytnio inwestować w dawniejsze formy reklamy, jak ulotki itp.(choć w minimalnym stopniu czasami mogą się i one przydać, w zależności od branży) 🙂

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM