.animate-view{opacity: 1 !important;}

Komentarze na blogu. Dlaczego warto o nie walczyć i jak je zdobyć?

6min.

Komentarze:9

Komentarze na blogu. Dlaczego warto o nie walczyć i jak je zdobyć?d-tags
14 kwietnia 2021
Prowadzisz blog, serwis informacyjny czy inną stronę WWW? Warto, żebyś umożliwił internautom komentowanie wpisów. Być może zastanawiasz się, po co w ogóle powinieneś to robić. Czy czasami efektem nie będzie wyłącznie SPAM? Wszystko zależy od Ciebie, od tego, jaką dostarczysz użytkownikom treść i nie tylko. Sprawdź, dlaczego warto mieć komentarze na blogu i jak je zdobyć.

6min.

Komentarze:9

Spis treści:

Komentarze na blogu: dlaczego warto je mieć?

Blogi to nie tylko witryny, na których autor może dzielić się wiedzą i swoimi spostrzeżeniami - może on również wymieniać poglądy z innymi internautami. Oto, dlaczego warto mieć na blogu komentarze:
  • Powrót użytkownika na Twoją witrynę
Dodanie przez internautę komentarza czy pytania spowoduje, że prawdopodobnie będzie on chciał sprawdzić, co mu odpisałeś. To jeden z powodów, dla których nie powinieneś zostawiać opinii czytelnika bez odpowiedzi. Kolejne odwiedziny Twojej strony oznaczają jednocześnie zwiększenie liczby odsłon, większe prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy, dokładniejszego zapoznania się z Twoim serwisem czy dokonania konwersji. komentarze na blogu dlaczego warto je mieć
  • Zwiększenie wiarygodności treści
Co przychodzi Ci na myśl, jeśli w przypadku danego tekstu wyłączone są komentarze? Możesz podejrzewać, że content nie jest zgodny z prawdą, autor boi się opinii innych użytkowników albo próbuje rozpowszechnić fake newsa. Często komentarze na blogach są wyłączane w przypadku treści sponsorowanych, gdyż firma obawia się negatywnych reakcji, a przecież ta treść ma działać na jej korzyść. Oczywiście wyłączenie możliwości dodawania opinii nie zawsze musi oznaczać, że treść jest niewartościowa, jednak decydując się na to, możesz wywrzeć takie wrażenie na internautach. komentarze na blogu a wiarygodność treści
  • Dodatkowa wartość intelektualna
Przygotowałeś atrakcyjną treść, która spotkała się z szerokim odzewem? Jeżeli w komentarzach pojawiają się kolejne pytania, a Ty rozwiązujesz wątpliwości, to wspólnie tworzycie jeszcze lepszy materiał, który wręcz wyczerpuje temat. Dzięki temu dostarczasz użytkownikom jeszcze bardziej wartościowy content, co być może zostanie przez nich docenione np. udostępnieniem Twojego blogposta w serwisie społecznościowym.
  • Budowanie relacji z czytelnikami
Jeśli uczestniczysz w życiu wpisu również po jego napisaniu, dodajesz komentarze, dyskutujesz z użytkownikami, to nie tylko budujesz swoją markę specjalisty w danej dziedzinie, ale i relacje z czytelnikami. Wielu użytkowników będzie wracać na Twoją stronę, żeby sprawdzić, czy dodałeś nową treść bądź nowe opinie, a może i zapiszą się oni też do newslettera, żeby otrzymywać powiadomienia o dodanych postach. Warto zaoferować użytkownikom możliwość przesyłania informacji na e-maila, kiedy ktoś odpowie na ich komentarz.
  • Darmowy content
Dodanie komentarza powoduje, że pozyskujesz nową, unikatową treść na stronę, za którą nie płacisz. To dla Google sygnał, że tekst jest popularny i być może wpłynie to na lepszą widoczność tego artykułu w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Test Twojej wiedzy
Czujesz się specjalistą w branży? Przygotowujesz ciekawy wpis, ale nie wiesz, jak zareagują na niego Twoi czytelnicy? Zatem możesz swoje treści potraktować jako sposób na sprawdzenie tego, co na dany temat myślą inni. Pamiętaj, że publikacja może być odebrana różnie, możesz spotkać się z niepochlebnymi opiniami, więc przygotuj się na to. Jednak z każdego konstruktywnego komentarza Ty również możesz czerpać wiedzę. Nadal zastanawiasz się, czy warto mieć komentarze na blogu? Odpowiedź jest tylko jedna: zdecydowanie tak. Czy jednak wiesz, co zrobić, żeby internauci zostawiali opinie i sugestie pod artykułem?

Jak zdobyć komentarze na blogu?

1. Twórz merytoryczne treści

Nie idź na ilość, lecz na jakość treści. Lepiej przygotować mniej wpisów miesięcznie, ale zrobić to porządnie - niech dostarczają one użytkownikom konkretną wiedzę. Kiepskiej jakości content również może otrzymać wiele komentarzy, jednak nie będą one na pewno pozytywne, a przecież nie na takich odpowiedziach Ci zależy. Na pewno warto, żeby w artykule znalazły się porady czy informacje, których nie ma na innych witrynach. Oczywiście nie jest o to łatwo, ale warto spróbować. Dużym odzewem może cieszyć się również kontrowersyjna treść, ale reakcje nie zawsze mogą być takie, jakich oczekujesz. jak zdobyć komentarze na blogu

2. Nie wymagaj rejestracji

Jeśli chcesz skutecznie zniechęcić użytkowników do pozostawiania komentarzy, to narzuć konieczność logowania się na stronie, ale przecież nie to jest Twoim celem. Blogerzy czasami decydują się na wprowadzenie obowiązku rejestracji na stronie, żeby uniknąć walki ze spamem. Jednak ten problem można rozwiązać odpowiednimi zabezpieczeniami i jest to zdecydowanie lepszy pomysł. Bardzo prawdopodobne, że wielu użytkowników założy konto, ale większość raczej tego nie zrobi. Są oczywiście i takie blogi, które zbudowały już wokół siebie społeczność i konieczność rejestracji nie przeszkadza użytkownikom. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z prowadzeniem bloga, to raczej daj internautom możliwość komentowania wpisów bez rejestracji.

3. Udostępniaj treści w serwisach społecznościowych

Jeśli np. prowadzisz fanpage i zgromadziłeś dużą liczbę fanów, to informuj ich o nowych treściach. Część z nich prawdopodobnie kliknie i zapozna się z artykułem, a być może zostawią również komentarz.

4. Poproś o pomysły na kolejne wpisy

Jeśli internauci cenią Twoje treści i mają Cię za eksperta, to mogą Cię zasypać propozycjami na następne artykuły, żebyś w pewnych kwestiach rozwiał ich wątpliwości. Dobrą praktyką jest zwrócenie się do czytelników w treści wpisu, aby zaproponowali one ciekawe tematy do podjęcia w komentarzach.

5. Komentuj inne blogi

Zajrzyj na inne serwisy, najlepiej powiązane tematycznie z Twoim. Zostaw wartościowy komentarz. Możesz też odesłać autora i czytelników do swojego wpisu, ale pamiętaj o tym, żeby to była merytoryczna treść. Jeśli dodasz komentarz na zasadzie „Fajny wpis, zerknij na mój.”, to bardzo możliwe, że zostanie on potraktowany jako spam, a następnie usunięty.

6. Daj możliwość pozostawienia linka

Wielu internautów komentuje wpisy na blogach wyłącznie po to, żeby zdobyć kolejny odnośnik do swojej strony, co ma wpłynąć pozytywnie na jej widoczność. O ile odwiedzający Twoją stronę rzeczywiście umieszcza na niej wartościowy komentarz, to jak najbardziej możesz dać mu możliwość dodania linka. Google sugeruje, żeby w przypadku takiej treści używać atrybutu rel=”ugc”. UGC to skrót od user generated content, co sugeruje algorytmowi Google, że dany link został dodany przez użytkownika. Jak jednak widzisz poniżej, Google zachęca również do zdejmowania rel=”ugc” z linków dodawanych przez internautę, który dostarcza wartościowy content. Dzięki temu jego strona może więcej zyskać na takim odnośniku – tzn. może on mieć większy wpływ na widoczność tej witryny w SERP-ach. komentarze ugc a seo

7. Zadaj w treści wpisu pytanie

Zaproś użytkowników do dyskusji. Być może będą oni chcieli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Możliwe, że w wielu kwestiach będą oni mieli zupełnie odmienne zdanie niż Twoje i bądź na to przygotowany. Z dyskusji sam możesz wyciągnąć pewne wnioski – przecież m.in. o to tutaj chodzi. komentarze na blogu jak je zdobyć

Co możesz osiągnąć dzięki komentarzom pod kątem SEO?

Komentarze na na blogu mogą przynosić Ci korzyści i wpływać na lepszą widoczność Twoich treści w Google. Oto, co możesz zyskać, jeśli użytkownicy będą aktywnie uczestniczyć w dyskusji pod Twoimi wpisami na blogu:
  • Widoczność na większą liczbę słów kluczowych
Internauta, który tworzy content na Twojej stronie, może wykorzystać wiele słów, których Ty nie użyłeś w blogpoście. Co to oznacza? Że ten wpis może być widoczny na frazy, które zostały użyte przez komentującego.
  • Odświeżanie treści
Jeśli robot Google przy każdej kolejnej wizycie widzi, że na stronie pojawia się nowa treść, to jest to dla niego sygnał, że ten content jest popularny, godny uwagi i może to się przełożyć na lepszą widoczność takiego artykułu w SERP-ach.
  • Możliwość uzyskania odnośników do strony
Załóżmy, że internauta przeczytał Twój wpis, nie zgadzał się z jego treścią i odbył z Tobą na ten temat dyskusję w komentarzach. Ostatecznie przyznał Ci rację. Być może będzie chciał też wyprowadzić z błędu swoich znajomych czy użytkowników swojej strony i umieści u siebie link do Twojego wpisu? Pamiętaj również o tym, że komentarze na stronie są dla Google silniejszym sygnałem rankingowym niż te, które znajdują się w serwisach społecznościowych. Potwierdza to wypowiedź Gary’ego Illyesa z Google, którą zacytował Alan Bleiweiss. Wprawdzie miało to miejsce w 2017 roku, ale od tej pory raczej niewiele pod tym względem się zmieniło. komentarze na blogu a seo
  • Linki wewnętrzne
Twoje odpowiedzi na komentarze użytkowników mogą być okazją do umieszczenia odnośników do innych wpisów na blogu, o ile tam znajduje się odpowiedź na pytanie internauty. Dzięki temu możesz poprawić widoczność tych podstron w Google, zwiększyć liczbę ich odsłon, a także zmniejszyć wskaźnik odrzuceń (bounce rate) – użytkownik nie zamknie Twojej strony po zapoznaniu się wyłącznie z tym jednym wpisem. Czy zatem warto mieć komentarze na blogu? Zdecydowanie tak. Możesz odnieść dzięki nim wiele korzyści, ale też z drugiej strony musisz się zaangażować w ich moderowanie i odpowiadanie na opinie internautów.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022