Niszowe frazy: jak zwiększyć ruch, kiedy narzędzia do analizy słów kluczowych zawodzą? Przykład wzrostu wartościowego ruchu u naszego klienta

Niszowe frazy: jak zwiększyć ruch, kiedy narzędzia do analizy słów kluczowych zawodzą? Przykład wzrostu wartościowego  ruchu u naszego klienta

Niszowe frazy to odpowiedź dla branż, których skuteczne pozycjonowanie wymaga nieco więcej wysiłku niż zwykle. Jeśli prowadzisz działalność w jednej z nich, z pewnością wiesz już, że narzędzia – nie ważne jak świetne by nie były – nie zawsze są Twoimi sprzymierzeńcami. Jeśli dotychczasowe prace nie przyniosły Ci satysfakcjonujących efektów, bez obaw – przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne case study, które podpowie Ci, jak znaleźć niszowe frazy i wyjść obronną ręką z najtrudniejszych sytuacji.

Spis treści:

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Co zrobić, jeżeli tradycyjna analiza fraz kluczowych z pomocą sprawdzonych narzędzi nie daje Ci informacji, których potrzebujesz do prowadzenia działań SEO
  • Jak z pomocą Google Search Console znaleźć niszowe frazy, które potencjalni klienci faktycznie wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć Twoje produkty lub usługi?
  • Jak poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych i przekuć problem w sukces i Twój atut?
  • Jak wykorzystać zebraną wiedzę do tworzenia topic clusters?

Dobór odpowiednich słów kluczowych to absolutna podstawa każdego procesu SEO. Musisz pamiętać, że analiza fraz kluczowych ma wpływ na wszystkie inne działania (ich efektywność, w tym poprawę widoczności strony, a także poprawne przeprowadzenie optymalizacji on-site i właściwie cały proces off-site), dlatego odgrywa tak istotną rolę w budowaniu strategii.

Dobierając słowa kluczowe należy zwrócić uwagę nie tylko na ich wolumen (czyli miesięczną liczbę wyszukiwań, a więc popularność tych słów), lecz także na ich potencjał – faktyczną wartość ruchu, który dana fraza przyniesie na stronę.

Jest to szczególnie istotne w przypadku fraz, które w wyszukiwarkę mogą wpisywać różne grupy docelowe, a nasza stanowi tylko niewielką część całego wolumenu.

Co w przypadku, kiedy same narzędzia nie pozwalają nam ocenić potencjału konkretnych fraz, dając Ci niewystarczającą ilość danych? Jak wybrać słowa kluczowe, które najlepiej pasują do Twoich celów biznesowych i pomogą Ci je osiągnąć?

Zdarza się, że strategia SEO wymaga podjęcia nieszablonowych kroków i niestandardowego podejścia do ustandaryzowanego zwykle procesu.

Chcesz, żebyśmy stworzyli unikalną strategię dopasowaną do Twoich potrzeb? Sprawdź nasze usługi SEOBez obaw, stworzymy ją dla Ciebie specjalnie dla Ciebie –  na wymiar! 😉 

Niszowe frazy – podstawy na dobry start

Zacznijmy od podstaw – czym właściwie są niszowe frazy, o których będziemy mówić i z czym się wiążą w praktyce?

 

Niszowe frazy– bardzo specyficzne frazy kluczowe powiązane z wąską grupą odbiorców, które skupiają się na niewielkim wycinku konkretnej wiedzy, branży czy rynku. Mają niską konkurencyjność i pozwalają wypozycjonować bardzo nietypowe produkty, artykuły blogowe, sklepy, usługi.


Już tutaj widzisz pewne zalety korzystania z niszowych fraz kluczowych – ich niska konkurencyjność, wysoka dokładność i zwiększona trafność dają przewagę względem fraz ogólnych na bardzo wielu płaszczyznach. To jak frazy typu long-tail, tylko… jeszcze bardziej.

Kiedy research niszowych fraz jest konieczny?

No dobrze, znasz już wyraźne pozytywy prowadzenia SEO z wykorzystaniem fraz niszowych, ale z pewnością rozumiesz, że wymagają zupełnie innego podejścia do procesu i w wielu przypadkach mogą być zwyczajnie kłopotliwe.

Czy to nie jest więc dokładanie sobie pracy? Niekoniecznie – im dokładniejsze targetowanie, tym lepsze zarządzanie czasem i budżetem specjalistów. W ogólnym rozrachunku więc, stosowanie niszowych fraz wcale nie jest tak abstrakcyjnym i szalonym konceptem. 

pomoc w doborze słów kluczowych baner

Ale są też sytuacje, kiedy inaczej po prostu się nie da – żeby lepiej Ci to zobrazować, pokażemy realny case jednego z naszych klientów. Gdzie tkwił problem?

Generalnie – im szersza usługa, tym trudniej określić, jaki problem klientów rozwiązuje – dokładnie to generowało problem z dobraniem fraz kluczowych w naszym case study.

Działalność klienta opiera się na e-learningu i usługach skierowanych dla biznesu, w tym szkoleniach dla managerów. Jak opisać tak złożone usługi w formie fraz? I co poszło nie tak na początku?

Okazało się, że frazy kluczowe, które można by wykorzystać do opisania działalności klienta były wieloznaczne, a szeroki wolumen ich wyszukiwania wynikał przede wszystkim z tego, że były wyszukiwane przez uczniów i studentów, którzy przecież nie stanowili grupy docelowej firmy oferującej e-learning dla biznesu.

Co robić, gdy narzędzia do szukania słów kluczowych zawodzą?

Każda analiza fraz kluczowych zaczyna się od skorzystania z podstawowych narzędzi SEO, takich jak Ahrefs, SemStorm czy SemRush, a także Google Search Console. 

Jeśli korzystasz z SEMrusha, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę domain overview i wpiszesz adres swojej strony, by sprawdzić, na jakie frazy kluczowe aktualnie się ona wyświetla. Dodatkowo możesz skorzystać z narzędzia Keyword Magic Tool, które pozwoli sprawdzić wolumen konkretnych fraz z intencją, z jaką były one wyszukiwane.

keyword research tool e-learning phrase

Jak widzisz na powyższym screenie, frazy, które pokazuje SEMrush, dotyczą przede wszystkim sektora edukacji – nie są więc dla nas użyteczne w opisywanym przypadku. W teorii mają wysoki wolumen i są powiązane z działalnością firmy, ale to tylko teoria – w praktyce przyniosłyby zero wartościowego ruchu, bo czego na stronie z kursami dla managerów miałby szukać student Uniwersytetu Adama Mickiewicza?

Taka sytuacja ma miejsce częściej niż mógłbyś się spodziewać. I nieważne jak długa nie byłaby lista fraz kluczowych, a dane z narzędzi w teorii cenne, zaś wykresy rozbudowane, nijak nie wpłynie to wszystko na poprawę Twojej widoczności, jeśli słowa kluczowe nie będą faktycznie Twoje. W pozycjonowaniu nie działamy w imię sztuki dla sztuki – zawsze chodzi o efekty. Realne, widoczne, przekładające się na faktyczne zyski naszych klientów.

Pamiętaj! Ruch musi być wartościowy – sto kliknięć wykonanych przez osoby, które nie mają żadnej intencji zakupowej i nie przybliżą Cię do konwersji, jest wart dokładnie tyle co zero.

Samodzielne szukanie niszowych fraz

Jak znaleźć niszowe frazy dla Twojej strony? W sytuacji takiej jak ta opisana powyżej, kiedy narzędzia nie stanowią realnej pomocy w gromadzeniu wartościowych słów kluczowych, musisz wziąć sprawy w swoje ręce – i to dosłownie, nadszedł bowiem czas na ręczne wyszukiwanie fraz.

Ale bez obaw, to nic strasznego, i może okazać się prostsze niż sądzisz!

Przeprowadzimy Cię krok po kroku przez cały proces, dzięki któremu znajdziesz frazy idealnie dopasowane do potrzeb swojej firmy.

Krok 1: Co mówi Google?

Punkt pierwszy naszej przygody z niszowymi frazami kluczowymi jest niezwykle prosty – polega na sprawdzeniu podpowiedzi i sugestii Google. Wystarczy, że wejdziesz na stronę wyszukiwarki i w okienku wpiszesz pożądaną frazę ogólną. U nas był to “e-learning”.

wpisanie w google niszowe frazy

Jak widzisz, w tym przypadku Google nie podał nam żadnych wartościowych podpowiedzi, które wiązałyby się z profilem firmy klienta – wszystkie wyniki ponownie dotyczą e-edukacji na poszczególnych polskich uniwersytetach.

No dobrze, ale kto zna specyfikę działalności firmy lepiej niż ty sam? Skoro e-learning to za mało, spróbuj sprecyzować swoje wyszukiwanie: wpisz na przykład e-learning dla biznesu, e-learning dla firm i tak dalej. Jak widzisz, w trakcie wpisywania faktycznie pojawia się już właściwa podpowiedź:

how to find niche keywords google search

Po co wykonywać ręczne sprawdzanie obecności fraz w Google?

  • Sprawdzasz w ten sposób, co naturalnie wyszukują użytkownicy – czy takie frazy w ogóle są wpisywane w wyszukiwarkę?
  • Możesz dotrzeć w ten sposób do najbliższej konkurencji w sieci i dowiedzieć się, na jakie frazy oni się pozycjonują.
  • Upewniasz się, czy treści na Twojej stronie odpowiadają potrzebom potencjalnych klientów, czy są daleko w tyle za innymi.

Pamiętaj, że samo Google to nie wszystko – dlatego niezbędny jest krok 2, który pozwoli nam zdobyć więcej niezbędnych danych.

Krok 2 – Weryfikacja w narzędziach

Robimy dokładnie to samo co powyżej, z tym, że frazy – coraz bardziej zawężone – wpisujemy w sprawdzone narzędzia SEO. Możesz korzystać z podpowiedzi, które uzyskałeś w kroku 1, by sprawdzić ich wolumen i inne parametry.

niszowe frazy research

Czy takie działanie możesz wykonać tylko na polskim rynku?

Nie, wręcz przeciwnie! Poza tym, że  SEO wierzymy, że sky is the limit, to najczęściej wyniki zagraniczne, w szczególności angielskie, będą dla Ciebie jeszcze bardziej owocne i przydatne. Spójrz chociażby poniżej – tak wyglądałby proces w przypadku biznesu z USA:

niche keywords in googleniche keywords research

search niche keywords in tools

 

Krok 3: Zdobądź rzeczywiste dane (real-life data)

W poprzednich krokach wybrałeś swoje niszowe frazy kluczowe i potwierdziłeś z pomocą narzędzi SEO, że mają potencjał dla Twojego biznesu – świetnie! Teraz czas na punkt 3 programu – musisz je zmodyfikować i doprecyzować.

  • Ogólne słowa, takie jak e-learning, zamień na bardziej dokładne long-taile, np. e-learning dla firm.
  • Nasyć swoją stronę tymi frazami kluczowymi, by pokazać zarówno użytkownikom, jak i Google, na co powinni zwrócić uwagę.
  • Po zaimplementowaniu zmian, odczekaj kilka dni i sprawdź swoją widoczność w Google Search Console.

Krok 4: Przeanalizuj zmiany

Po kilku dniach przyszedł czas na sprawdzenie, co zmieniło się dzięki zastosowaniu niszowych słów kluczowych. Na co zwrócić uwagę?

  • Jakie są efekty?
  • Czy widoczność się zwiększyła?
  • Na jakie frazy zaczęły się wyświetlać zoptymalizowane strony?
  • Jakie są wolumeny tych zapytań?
  • Jaka jest klikalność?

Pamiętaj: Google Search Console to Twój dobry kompan w przygodzie z SEO – pokazuje dane prosto z żywego organizmu, nie zaniża ich ani nie zawyża, będzie więc dużo dokładniejszym wskaźnikiem faktycznego stanu witryny.

Zobacz poniższe wyniki z Google Search Console:

e learning for business niche keywords

e learning business platform google search console

Co nam mówią? 

  • Zauważ, że fraza e-learning ma dużo wyświetleń, ale mimo to nie będzie nas interesować, ponieważ jej grupa odbiorców w bardzo nieznacznym stopniu pokrywa się z naszą.
  • Pojawiają się ciekawe, trafne frazy, takie jak: “e-learning dla firm”, “platforma e-learningowa dla firm”.
  • Świetnie, że pojawiają się pytania – przydadzą się w tworzeniu strategii content marketingowej. W końcu mimo wszystko artykuł na temat powiązany z frazą “platforma e-learningowa co to jest” jest bardzo dobrym pomysłem na content typu evergreen, który będzie na siebie pracował.

Identycznie moglibyśmy działać na frazach w języku angielskim.

Co z narzędziami?  GSC vs SEMrush

Bez obaw, nie porzucamy ich! Ale zauważmy, że nie są one idealne: dla przykładu, według SEMrusha fraza “platforma e-learningowa dla firm” ma wolumen o poziomie zaledwie 10 wyszukiwań miesięcznie, podczas gdy GSC pokazał nam, że w ciągu ostatnich 90 dni strona miała 155 wyświetleń na tę frazę – oznaczałoby to więc, że wolumen powinien wynosić ok. 50 (155/3).

e learning business semrush

Dlatego właśnie zalecamy, by nie ograniczać się do korzystania wyłącznie z jednego narzędzia – różnorodność źródeł danych to w SEO klucz do sukcesu. Pokażemy Ci więc, jak znaleźć niezbędne dane w GSC.

  • Przejdź na usługę swojej strony w Google Search Console.
  • Kliknij w zakładkę Performance / Skuteczność. Tam znajdziesz garść najważniejszych danych związanych z Twoją widocznością w Google.

performance tab gsc

  • Wybierz zakres danych, jaki Cię interesuje. Dla najbardziej rzetelnych i wiarygodnych danych wybierz co najmniej 12 (a najlepiej 16) ostatnich miesięcy, pozwoli Ci to bowiem wziąć pod uwagę m.in. sezonowość danych zapytań.
  • Jeśli chcesz podejrzeć dane tylko jednej podstrony, kliknij na “Nowa” -> “Strona” -> wpisz dokładny adres URL strony, którą chcesz sprawdzić. Zaakceptuj.

performance how to check query gsc

performance how to check url gsc

  • Zobaczysz dane dotyczące jednej podstrony: frazy kluczowe, kliknięcia, wyświetlenia.

Jak widzisz, Google Search Console jest naprawdę cennym źródłem informacji, dzięki któremu z łatwością (i za darmo) odkryjesz potencjał swojej witryny oraz wybierzesz odpowiednie niszowe frazy kluczowe, bardzo cenne w procesie SEO.

Jak wykorzystać niszowe słowa kluczowe?

Powyższa analiza pozwoliła Ci w 4 krokach przygotować się do praktycznego wykorzystania niszowych fraz kluczowych w swojej strategii. Dzięki niej wiesz już, jak tworzyć unikalne long-taile, które sprowadzą na Twoją stronę wartościowy ruch.

Pamiętaj! Dobierając słowa podczas analizy fraz kluczowych musisz kierować się swoimi celami biznesowymi oraz specyfiką działalności. Same wyświetlenia i kliknięcia nie są wystarczające, by stwierdzić, że dana fraza jest wartościowa.

W przypadku naszego case study, frazy, które wybraliśmy, musiały być bezpośrednio związane z usługami świadczonymi przez klienta – a więc biznesowymi platformami e-learningowymi, szkoleniami e-learningowymi dla firm i tak dalej. Musieliśmy odrzucić wszystko, co wiąże się z niedopasowaną do działalności klienta grupą odbiorców, czyli studentami i uczniami.

Ale na tym nie koniec. Kiedy już określisz frazy kluczowe, musisz przejść do etapu monitorowania i ewaluacji działań. Co to oznacza w praktyce? Czas uruchomić narzędzia SEO i śledzić zmiany w danych, optymalizować istniejący już content i tworzyć nowy, dążąc do stałej poprawy widoczności Twojej strony internetowej i zwiększania liczby fraz kluczowych, na jakie się wyświetla w Google.

A jak wybrać content na 2022 rok? Podpowiadamy!

Try, learn, repeat!

Podejście, o którym piszemy w tym artykule, znacząco różni się od tego, które znasz. Nie możesz w nim na przykład zoptymalizować tekstu pod frazy kluczowe przed publikacją – musisz działać nieszablonowo, od drugiej strony, szukając sprytnych rozwiązań.

Działając w niszowej branży powinieneś oczywiście tworzyć treści nasycone dobrymi long-tailami, ale nie znajdziesz ich przed publikacją. Zamiast tego spróbuj wykorzystać proces, który opisaliśmy wyżej, a tekst opublikuj i… czekaj. Dzięki temu zdobędziesz wartościowe, realistyczne frazy kluczowe, które później wykorzystasz, aby zoptymalizować treść.

A zatem – try, learn, repeat!

Niszowe frazy pomagają rozwiązać problem kanibalizacji

Czy wiesz, że im więcej treści na stronie, tym większe ryzyko kanibalizacji fraz kluczowych?

Jeśli jeszcze nie znasz za dobrze tego pojęcia, żaden problem – opisaliśmy wszystko w poście Kanibalizacja słów kluczowych – czym jest i jak wpływa na SERPy? W największym skrócie – kanibalizacja ma miejsce, gdy dwie lub więcej podstron w obrębie Twojej strony wyświetlają się na to samo słowo kluczowe.

Taka sytuacja negatywnie wpływa na Twoje pozycje w wyszukiwarce, bo Twoje własne strony walczą między sobą o pozycje, a roboty Google nie są pewne, którą wyświetlić pierwszą.

Dlaczego w ogóle o tym piszemy? W opisywanym przypadku naszego klienta treści na stronie było bardzo dużo, ale zamiast na korzyść, zadziałało to na jego niekorzyść. Bogato opisane strony ofertowe w połączeniu z rozbudowanym blogiem oraz specyfiką niszowej branży sprawiły, że witryna miała spore problemy z kanibalizacją.

Musieliśmy znaleźć jakieś rozwiązanie, by rozróżnić poszczególne treści w oczach Google, nie chcieliśmy bowiem usuwać podstron, które miały potencjał i mogły jeszcze dobrze prosperować. Ale nie na tym koniec wyzwań – właśnie ze względu na specyfikę branży okazało się, że narzędzia nie przyniosły nam żadnych sensownych wyników, musieliśmy więc znaleźć kolejne nieszablonowe rozwiązanie. Co tym razem wymyśliliśmy?

Synonimy. Niby proste, ale w tej prostocie, jak się okazało, nader skuteczne. Poszczególne strony nasyciliśmy synonimami jednej frazy (np. korzystając na jednej podstronie z “gamifikacji”, a na drugiej “grywalizacji”), co sprawiło, że nie tylko zażegnaliśmy problem kanibalizacji, lecz także znacząco poszerzyliśmy listę fraz kluczowych, na które wyświetlała się strona klienta w Google. 

Zobacz sam:

how to avoid niche keyword cannibalization

Mimo że wszystkie strony, jakie widzisz powyżej (top pages) są ze sobą tematycznie powiązane, to dzięki naszym działaniom tylko jedna z nich wyświetla się na frazę “grywalizacja”, nie cztery – a więc cel został osiągnięty.

Frazy niszowe a topic clusters

Topic clusters to metoda budowania zespołu treści wokół konkretnego zagadnienia, w ostatnim czasie coraz popularniejsza w świecie SEO. Dlaczego są tak istotne i użyteczne? Jak wprowadzenie ich w oparciu o niszowe frazy może zwiększyć widoczność w nowych obszarach?

  • Pozwalają budować swoją pozycję jako specjalisty w danej dziedzinie.
  • Dostarczają użytkownikom odpowiedzi na najbardziej palące pytania.
  • Pomagają utrzymać użytkowników w obrębie strony na dłużej.
  • Informują Google, że wiesz dużo na dany temat, więc warto wyświetlać Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania – masz w końcu autorytet w danej dziedzinie.

Więcej o topic clusters przeczytasz we wpisie: Topic clusters. Czym są i jak wykorzystać je w strategii SEO?

Kiedy warto implementować topic clusters?

  • Gdy masz naprawdę dużo treści w danym temacie, a w przyszłości planujesz stworzyć ich jeszcze więcej.
  • Gdy podstrony dotyczące Twoich usług lub Twojej ofery to tzw. pillar pages, czyli filary strony.

Jak możesz wdrożyć topic clusters?

  • Określ strony zawierające treść skupioną wokół jednego tematu.
  • Znajdź i zaznacz te podstrony w Google Search Console – wybierz wszystkie URLe, które wyświetlają się na wybrane główne słowa kluczowe, nawet jeśli teraz jeszcze nie generują ruchu.
  • Zaplanuj odpowiednio swoje topic clusters i pomysły na treści, organizując swoją pracę. Pamiętaj, w SEO struktura i porządek to podstawa!

topic clusters organization

Istotne jest, abyś poza strukturą swoich topic clusters umieścił w takim schemacie też informacje dotyczące optymalizacji podstron pod kątem SEO – na powyższym przykładzie widzisz, że zrobiliśmy to w formie checkmarków, które łatwo odhaczyć po wykonaniu działań na podstronie.

Pamiętaj! Przygotowując topic clusters, skup się na swoich celach związanych nie tylko z pozycjonowaniem – określ też priorytety biznesowe.

Takie priorytetowanie pozwoli Ci ocenić, które topic clusters radzą sobie w aktualnej kondycji, a którymi musisz zająć się najpierw, ponieważ wymagają najwięcej pracy.

Jak optymalizować topic clusters?

Skup się na dwóch aspektach:

  • frazach kluczowych,
  • linkowaniu wewnętrznym.

Optymalizacja przy pomocy fraz kluczowych to właśnie ten moment, w którym przydadzą Ci się niszowe słowa kluczowe. Wybierz pasujące long-taile, bazując na danych, które znajdziesz w Google Search Console, i rozmieść je w treści.

Linkowanie pomiędzy podstronami pozwoli Ci poprawić profil linkowania wewnętrznego iwzmocnić relację pomiędzy poszczególnymi stronami w obrębie danego topic cluster.Warto linkować każdą podstronę do pillar page oraz linkować podstrony między sobą.

niszowe frazy a topic clusters

Pamiętaj, że wielkość topic clusters ma znaczenie, dlatego te schematy, które mają najmniej podstron, muszą zostać rozwinięte o nowe treści, żeby lepiej wyczerpywać dany temat.

Efekty wprowadzenia procesu wyszukiwania niszowych fraz długiego ogona

W SEO schematyczne, niezindywidualizowane podejście często daje bardzo nikłe efekty – szczególnie w takich wypadkach jak opisany wyżej case.

Unikalne podejście do każdej witryny to coś, co wyróżnia naprawdę dobrą strategię pozycjonowania – w końcu to, co działało dla jednej strony, niekoniecznie będzie działało dla drugiej. Nie ma żadnego niezawodnego rozwiązania na wysokie pozycje w Google – są tylko świetnie dopasowane strategie.

Wysokiej jakości niszowe frazy kluczowe pozwoliły naszemu klientowi zdobyć naprawdę wartościowy ruch organiczny, który przełożył się na konkretną wartość biznesową – strategia SEO zapewniła więc nie tylko widoczność, lecz także dotarcie do prawidłowej grupy docelowej i zwiększone zyski.

Zresztą, zobacz sam.

Wyniki wdrożenia niszowych fraz kluczowych do strategii

keyword nieche results organic traffic increase

 

niche keyword results page impressions increase

niche keyword results organic keywords

niche keyword topic cluster clicks

Opisywany tutaj proces rozpoczęliśmy w styczniu 2022 i zakładamy dalszy trend wzrostowy, który już jest widoczny na powyższym wykresie.

Co powinieneś zapamiętać?

  • SEO to zawsze kompleksowe działanie, które niejednokrotnie wymaga maksymalnie zindywidualizowanego podejście do klienta i jego strony, by uzyskać oczekiwane efekty.
  • Czasami narzędzia do analizy fraz kluczowych nie dają wystarczającej ilości danych lub nieco je przekłamują – wtedy możesz wdrożyć manualne wyszukiwanie słów kluczowych.
  • Niszowe frazy kluczowe pozwalają uzyskać wartościowy ruch na stronie – jak najbardziej zgodny z oczekiwaniami biznesowymi i grupą docelową klienta.
  • Frazy niszowe są świetnym rozwiązaniem na kanibalizację słów kluczowych, mogą też wzmacniać tworzenie i pozycjonowanie topic clusters.

Daj się znaleźć Twojemu potencjalnemu klientowi!

Pamiętaj, że korzystanie z tak nieszablonowej strategii, jaką jest oparcie działań SEO o niszowe frazy kluczowe, wymaga doświadczenia i umiejętności (w szczególności analiza danych z Google Search Console i innych narzędzi).

Możemy Ci pomóc – zawsze podchodzimy do naszych klientów indywidualnie i chętnie znajdziemy rozwiązanie, które sprawdzi się właśnie w Twoim przypadku. Napisz do nas!

FAQ

Niszowe frazy kluczowe to specyficznie dobrane do danej strategii frazy kluczowe. Są powiązane z wąską grupą odbiorców i skupiają się na niewielkim wycinku konkretnej kategorii, na przykład wiedzy czy branży.

Do ich zalet należy niska konkurencyjność i wysoka trafność, a także możliwość wypozycjonowania nawet bardzo nietypowych produktów czy usług.

  • Kiedy dane z narzędzi SEO nie spełniają Twoich potrzeb.
  • Kiedy widzisz, że analiza fraz jest za mało dokładna.
  • Kiedy działasz w specyficznej branży, w której pewne frazy są np. niejednoznaczne.
  • Kiedy chcesz dotrzeć do bardzo wąskiej grupy odbiorców.
  • Kiedy szukasz sposobów na rozwiązanie problemu kanibalizacji fraz kluczowych.
  • Kiedy rozwijasz i optymalizujesz swoje topic clusters.
(2)
Autor
SEO Specialist - Wojciech

SEO Specialist

W Delante od listopada 2018 roku. Z wykształcenia historyk i dziennikarz, choć pierwsze kroki w pracy zawodowej pokierowały go na ścieżkę marketingu internetowego i SEO. Odtąd kroczy nią w kierunku pierwszych pozycji w wyszukiwarkach, prowadząc za sobą długi ogon fraz kluczowych. Po godzinach zatopiony w Ruchu Światło-Życie, powieściach fantasy i HoMM 3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej