Kraków jako stolica małopolski to duże miasto: ma ponad 806 tys. mieszkańców (dane na 31.12.2023). Obecnie, aby zaistnieć lokalnie w Krakowie i Małopolsce, trzeba się naprawdę postarać. W końcu konkurencja jest na tyle duża, że szanse na to, że użytkownik odnajdzie Twoją stronę bez jakiejkolwiek promocji, są równe zeru. Dlatego właśnie tak istotne staje się postawienie na pozycjonowanie lokalne skupione na frazach zawierających w wyszukiwanych miasto Kraków oraz inne mniejsze miejscowości, na których Ci zależy i z których mogą lub pochodzą Twoi klienci. Przekonaj się, ile korzyści może płynąć z dobrze prowadzonego procesu skupionego na działaniach w Krakowie.
Większa liczba wyświetleń strony czy sklepu internetowego to szansa na wzrost zysków. Jednak sekretem pozycjonowania stron w Krakowie jest jeszcze coś innego, a mianowicie kierowanie oferty prosto do lokalnej grupy docelowej. Takie rozwiązanie sprawia, że zyskujesz nowych klientów dokładnie z Krakowa, a Twoje usługi czy produkty mogą obserwować użytkownicy, którzy są nimi zainteresowani – bo mają do Ciebie blisko.
W ostatnich latach dostrzeżono, że znacznie więcej można zyskać dzięki pozycjonowaniu w konkretnym mieście, niż kierując swoją ofertę do ogółu społeczności z całego kraju. Dlatego już teraz zachęcamy Cię do postawienia na pozycjonowanie lokalne. Dzięki wykorzystaniu fraz z nazwą miasta Kraków możesz zmniejszyć koszty, szybciej uzyskać pierwsze efekty i wylądować w TOP 3 w Google oraz pokonać swoją konkurencję.
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Fryzjer Kraków | 14800 |
Noclegi Kraków | 14800 |
Kwiaciarnia Kraków | 6600 |
Meble Kraków | 2400 |
Doskonałą możliwością jest też pozycjonowanie szerokie, które koncentruje się na bardziej szczegółowych frazach kluczowych. Dzięki temu, że składają się one z większej liczby wyrazów, trafiają do najbardziej zdecydowanych osób. Warto podkreślić, że pozycjonowanie szerokie cechuje się naprawdę wysokim wskaźnikiem konwersji, szczególnie jeśli dotyczy klientów z miasta, w którym świadczysz usługę (tu: Kraków i Małopolska)
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Pozycjonowanie Kraków | 590 |
Pozycjonowanie stron Kraków | 320 |
Pozycjonowanie stron internetowych Kraków | 70 |
SEO Kraków | 110 |
Agencja SEO Kraków | 110 |
Pozycjonowanie stron www Kraków | 50 |
Pozycjonując sklep internetowy w Krakowie możesz jeszcze bardziej rozszerzyć swoją działalność. W końcu skutecznie wypromujesz nie tylko witrynę, ale również sklep lokalny i odbiory osobiste. Wtedy szczególnie miejscowa społeczność jeszcze chętniej będzie stawiać na Twoje usługi czy produkty. Podczas pozycjonowania zaczniesz też być widoczny na większą liczbę słów kluczowych powiązanych z Twoja lokalizacją – a to kluczowe w chwili gdy ktoś jest zdecydowany na zakup i zależy mu na czasie. Spowoduje to także stopniowe rozbudowywanie strony — pojawią się nowe podstrony oraz zachęcające teksty. Podnosi to prestiż lokalny Twojej firmy, a Ty będziesz cieszyć się uznaniem i zaufaniem odbiorców. Wtedy jeszcze chętniej będą wybierali Twoją ofertę, co przełoży się na wzrost konwersji, sprzedaży oraz zysków.
Wybór Słów Kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe z uwzględnieniem słowa „Kraków„.
Audyt SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja Techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie Treści
Budowanie treści, z uwzględnieniem słów lokalnych, na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja Treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej w Krakowie.
Jakościowy Link Building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości ze szczególnym uwzględnieniem wizytówek NAP.
Analiza i Raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
Nie. Jeśli po analizie okaże się, że opłaca Ci się pozycjonować w Krakowie i trafiasz do tamtejszych klientów, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć wdrażanie lokalnej strategii SEO.
Zawsze wykonujemy dogłębną analizę oraz wycenę, abyś wiedział, ile będzie kosztowało Cię pozycjonowanie Twojej witryny. Tak naprawdę cena jest zależna przede wszystkim od konkurencyjności czy poziomu optymalizacji witryny.
Oczywiście, że tak! Możesz sam zdecydować się, w jakich miastach chcesz pozycjonować witrynę lub powierzyć nam podjęcie tej decyzji na podstawie wyszukiwań użytkowników.
Dobór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniu lokalnym jest bardzo ważny, dlatego nie można opierać się tylko na przypuszczeniach. Konieczne są twarde dane, a można je uzyskać dzięki takim narzędziom, jak np. Google Search Console, Senuto, Ahrefs czy Planer Słów Kluczowych.
Kraków znajduje się w województwie małopolskim. Mieszka tutaj ok. 806,2 tys. osób, a powierzchnia miasta liczy 326,85 km². Uznaje się, że jest to drugi co do wielkości rynek pod względem nowoczesnej powierzchni biurowej. Zgodnie z raportem Konferencji ds. Handlu i Rozwoju ONZ z 2011 roku Kraków jest najlepszym miejscem na świecie, gdzie warto ulokować centrum usług dla biznesu. Niejednokrotnie w kolejnych latach znajdował się też w czołówce miast, gdzie doceniana jest przedsiębiorczość. Na terenie Krakowa znajduje się wiele siedzib największych w Polsce firm, np. BP Polska czy Grupa Philip Morris Polska. Dzięki przyjaznej dla biznesu aurze każdego roku powstają kolejne przedsiębiorstwa, a w szczególności te związane z nowymi technologiami, przemysłem czy też choćby z turystyką.
Kraków – kilka ciekawostek:
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.