Pozycjonowanie
Pozycjonowanie IdoSell Shop
Zacznij pozycjonować stronę na IdoSell Shop. Czytaj dalej i sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc!
Pozycjonowanie stron na IdoSell Shop
Marzysz o większej widoczności w sieci? W takim razie zacznij pozycjonować swoją stronę internetową lub sklep online, który jest zbudowany na IdoSell Shop, czyli dawnym IAI-Shop. Dzięki temu zajmiesz wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale też staniesz się rozpoznawalny wśród Internautów. W osiągnięciu tego celu pomoże Ci znajomość algorytmów Google, a także dostosowanie witryn do zasad SEO. Sprawdź, dlaczego pozycjonowanie strony Ci się opłaca!
SEO na IdoSell Shop – dlaczego warto?
IdoSell Shop to system CMS oparty na modelu SaaS i stworzony przez polską firmę. Od wielu lat cieszy się stale rosnącą popularnością. Właśnie z tego powodu w Polsce jest to jeden z najchętniej wybieranych CMS-ów do sklepów online – szacuje się, że takich witryn jest już ok. 5000. Ten system zarządzania treścią jest regularnie aktualizowany, co dodatkowo zwiększa Twoje bezpieczeństwo. Zwróć jednak uwagę na to, że sklepy znajdują się na serwerze dostawcy, a to często wiąże się z pewnym ryzykiem.
IdoSell Shop – krótka charakterystyka
IdoSell Shop, czyli do niedawna IAI-Shop umożliwia obsługę naprawdę wielu zamówień w ciągu miesiąca – nawet kilkudziesięciu tysięcy. Dlatego jest to dobra opcja zarówno dla średnich, jak i dużych sklepów. Poza tym ten CMS wyróżnia się sporą funkcjonalnością. Masz również stały dostęp do wielu integracji – płatnych oraz darmowych. Dodatkowo z IdoSell Shop możesz korzystać nawet wtedy, gdy prowadzisz sprzedaż międzynarodową. Przede wszystkim jest to związane z obecnością dodatkowych funkcji, ułatwiających sprzedaż w wielu walutach. Ten system zarządzania treścią ułatwia także zmianę języka i wybranie gotowych masek sklepów.
Co wyróżnia IdoSell Shop od innych CMSów?
Szukasz CMS-a, który stale się rozwija? W takim razie IdoSell Shop na pewno Cię nie zawiedzie. W końcu twórcy dbają o to, aby regularnie zwiększać możliwości silnika sklepu. Jednak nie jest to jedyny atut tego CMS. Zwróć także uwagę na dostęp do sprawnego wsparcia technicznego. Poza tym model SaaS sprawia, że nie musisz mieć własnego serwera. Wśród zalet znajdziesz też konkurencyjną cenę, choć korzystając z IdoSell Shop, musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami za instalację czy za inne dodatki. IdoSell Shop ma również kilka wad. Jedną z nich jest na pewno skomplikowany i trudny w obsłudze panel administracyjny.
Przykład strony opartej na IdoSell Shop
Dla kogo jest IdoSell Shop?
Możliwości IdoSell Shop sprawiają, że jest to ciekawa opcja dla małych i dużych sklepów. Tak naprawdę z tego CMS-a będą też zadowolone hurtownie, ponieważ miesięcznie możesz tam obsługiwać wiele tysięcy zamówień. Dostępna jest także integracja z firmami dostawczymi, magazynami czy hurtowniami, co znacznie ułatwia dropshipping. IdoSell Shop umożliwia również bezproblemową obsługę kilku sklepów przy pomocy jednego panelu administracyjnego. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą online, to możesz skorzystać z wygodnej opcji One Page Shop, która została specjalnie stworzona dla witryn z niewielką liczbą produktów.
IdoSell Shop a SEO
IdoSell Shop bywa trudny w optymalizacji. Jednocześnie masz dostęp do wielu wygodny funkcji, które znacznie ułatwią dostosowanie strony www czy sklepu online do zasad SEO. Szczególnie pomaga w tym:
- możliwość dodawania meta tagów,
- dostępne są integracje wspomagające pozycjonowanie,
- tworzenie mapy witryny,
- przyjazny adres URL,
- nagłówki od H1 do H3,
- tworzenie przekierowania 301,
- responsywna wersja strony,
- dostępne są płatne i darmowe wtyczki.
Przykłady wtyczek do IdoSell Shop, które wspierają SEO
IdoSellShop ułatwia Ci korzystanie z licznych integracji, które wspomagają pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego. Oprócz tego możesz zainstalować wiele darmowych i płatnych wtyczek. Zastanawiasz się, jakie masz opcje? Zatem poznaj najpopularniejsze rozszerzenia dla witryn opartych na IdoSell Shop!
1. Enhanced Ecommerce
Dodatkowy moduł Enhanced Ecommerce umożliwia Ci sprawne analizowanie sprzedaży w sklepie. Dzięki temu odkryjesz najczęstsze zachowania klientów, poznasz ich ścieżkę zakupową, ale też stale będziesz monitorować ilość porzuconych koszyków. Po prostu przy pomocy tego modułu dowiesz się, co zachęca, a co zniechęca Internautów do skorzystania z Twojej oferty.
2. Certyfikat SSL
Tworząc sklep internetowy na IdoSell Shop otrzymujesz darmowy dodatek w postaci certyfikatu Commercial Wildcard SSL. Przy jego pomocy skutecznie zwiększysz zaufanie Internautów, dzięki czemu na pewno chętniej będą robili zakupy w Twoim sklepie. Obecność certyfikatu SSL zwiększy też Twoją pozycję w Google.
3. IAI Downloader
Dodatek IAI Downloader umożliwia automatyczny import, aktualizację i integrację ofert, które zapewniają dostawcy. Przy pomocy tej funkcji możesz masowo zmieniać opisy produktów, zdjęcia oraz ceny poszczególnych towarów.
Jak pozycjonować stronę opartą na IdoSell Shop?
Możesz samodzielnie rozpocząć pozycjonowanie swojej strony opartej na IdoSell Shop. Wystarczy, że zadbasz o regularne działanie, ponieważ dopiero wtedy zobaczysz pozytywne efekty. Oprócz tego ważna jest stała analiza i opracowanie skutecznej strategii. Wówczas na pewno Twój sklep online zacznie zajmować wyższą lokatę w Google.
Jak pozycjonować stronę IdoSell Shop – krok po kroku:
- Upewnij się, że wszystkie techniczne elementy zostały poprawnie wdrożone:
- strona jest prawidłowo zindekosowana,
- plik robots.txt jest poprawny,
- została wdrożona mapa strony,
- witryna jest połączona z GA i GSC.
- Zrób analizę słów kluczowych
W trakcie pozycjonowania strony internetowej ważny jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Dlatego wykonaj dokładną analizę i na jej podstawie zdecyduj się na właściwe frazy. Kieruj się przede wszystkim tym, co najchętniej wpisują użytkownicy. Weź również pod uwagę lokalizację. W takim przypadku doskonale sprawdzą się lokalne frazy kluczowe. Jednak do wyboru masz także ogólne słowa lub tzw. długi ogon – to najlepsza opcja podczas pisania artykułów. Jak widzisz, masz wiele opcji, więc z łatwością zdecydujesz się na najkorzystniejsze rozwiązanie.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie IAI | 10 |
long-tail | pozycjonowanie IdoSell | 10 |
-
- Pisz treści na każdą podstronę
Kolejnym istotnym elementem podczas pozycjonowania strony opartej na IdoSell Shop, jest treść. Zadbaj o to, aby na każdej podstronie znalazły się merytoryczne teksty. Koniecznie wpleć w nie wybrane frazy kluczowe. Wtedy treści będą przydatne nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów Google. Poza tym opisy produktów, kategorii czy też artykuły na bloga powinny mieć odpowiednią długość – minimum 300 słów.
-
- Wdrażaj optymalizacje techniczne na podstronach
- osobny tytuł dla każdej podstrony,
- indywidualnie stworzony meta opis dla poszczególnych podstron,
- nagłówki H1, H2 i H3.
-
- Zdobywaj linki do Twojej strony z zewnętrznych źródeł, które zwiększą jej autorytet
Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?
IAI Shop a pozycjonowanie – wady i zalety
IAI Shop – zalety | IAI Shop – wady |
Dostęp do marketing automation | Skomplikowany panel administracyjny |
System dostosowany do sprzedaży międzynarodowej | Zmiany programistyczne generują dodatkowe koszty |
Duży wybór integracji |
Wykorzystywane narzędzia
Podczas pracy korzystamy z licznych narzędzi. To właśnie one umożliwiają stałą kontrolę efektów i miarodajną ocenę strony. Wśród nich znajdziesz:











