Pozycjonowanie

Pozycjonowanie RedCart

Chcesz zająć się pozycjonowaniem sklepu RedCart? Przekonaj się, jak skutecznie można tego dokonać!

Pozycjonowanie stron na RedCart

Twój sklep internetowy działa od pewnego czasu, ale nadal trafia do niego zbyt mało użytkowników, przez co ciągle wydaje Ci się, że mógłbyś zarabiać znacznie więcej? Musisz wiedzieć, że dziś najlepszym sposobem na przyciągnięcie internautów do sklepu online jest pozycjonowanie. W końcu to właśnie w Google poszukujemy towarów, które chcemy kupić. Kiedy Twój sklep na RedCart znajdzie się na czele listy wyszukiwań, szybko zwiększysz swoje zyski! Dowiedz się, jak wiele korzyści daje pozycjonowanie swojego sklepu internetowego.

SEO na RedCart – dlaczego warto?

RedCart to polski CMS, który opiera się na modelu SaaS. Ceniony jest przede wszystkim za bardzo prostą obsługę. Dzięki temu nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, aby móc go postawić czy zarządzać nim. W razie potrzeby masz możliwość skorzystania z 30-dniowego okresu próbnego, w którego trakcie możesz ze spokojem osobiście przetestować wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje RedCart.

RedCart – krótka charakterystyka

Skoro RedCart opiera się na modelu SaaS, to musimy przygotować się na konieczność uiszczania regularnych opłat abonamentowych. Dostępnych jest kilka pakietów – Silver, Gold oraz Platinum, które różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim liczbą i rodzajami oferowanych funkcji. Kluczowe jest głównie zwrócenie uwagi na maksymalną liczbę produktów, jakie można sprzedawać przy konkretnym pakiecie. Dodatkowo, kiedy chcesz jeszcze bardziej spersonalizować swój sklep i mieć dostęp do kodu strony, to koniecznie zdecyduj się na specjalnie dopasowany do tego celu pakiet Diamond.

Co wyróżnia RedCart od innych CMS-ów?

Zdecydowanie sporą zaletą sklepów internetowych RedCart jest to, że możemy w prosty sposób wykonać ich podstawową optymalizację – tj. dodać meta tagi, zamieścić opisy alternatywne przy zdjęciach czy wygenerować mapę witryny oraz stworzyć przyjazne linki. Jednak problemy z tym CMS-em pojawiają się wtedy, gdy chcemy wykonać większą liczbę zmian w obrębie witryny. Otóż większość pakietów nie daje Ci możliwość edytowania kodu strony czy w ogóle dostępu do FTP. W razie potrzeby i chęci dokonania jakichś bardziej znaczących modyfikacji możesz jednak skontaktować się z pomocą techniczną RedCart, aby wykonali zmiany za Ciebie. Co z jednej strony jest wygodne, ale też sprawia, że często musisz dłuższą chwilę czekać na pomoc. Wśród innych wad charakteryzujących sklepy RedCart jest na pewno brak możliwości tworzenia linków kanonicznych oraz różnych wersji dla tego samego produktu. Przez co Twoja witryna staje się szczególnie narażona na duplikację wewnętrzną, co jest negatywnie odbierane przez Google w trakcie pozycjonowania.

Przykład strony opartej na RedCart

Redcart - przykład sklepu

Dla kogo jest RedCart?

RedCart to opcja wprost stworzona dla wszystkich osób, które otwierają swój pierwszy sklep online i nie mają specjalistycznej wiedzy związanej z programowaniem czy z pozycjonowaniem. Głównie dlatego, że jego obsługa jest bardzo intuicyjna i w razie jakichkolwiek problemów można po prostu skontaktować się z pracownikiem pomocy technicznej. Jednak z drugiej strony osoby mające doświadczenie w zarządzaniu sklepem online, mogą czuć się zbyt ograniczone tym, w jak wielu sytuacjach konieczne staje się zwracanie do pomocy technicznej. Niemniej zdecydowanie sporą zaletą jest tutaj niska cena, jaką oferuje RedCart, co zdecydowanie jest sporą zaletą, kiedy dopiero startujesz ze swoim e-biznesem.

RedCart a SEO

RedCart ma kilka wbudowanych funkcji, które ułatwiają proces optymalizacji, a później pozycjonowania sklepu internetowego. Już teraz możesz poznać kilka tych najważniejszych, oto one:

  • możliwość zmiany meta tagów na podstronach – tytułów i opisów,
  • tworzenie URL friendly, czyli przyjaznych adresów URL,
  • dodawanie tekstów alternatywnych do zdjęć,
  • możliwość wygenerowania mapy strony,
  • intuicyjna edycja szablonu z poziomu CMS-a,
  • możliwość tworzenia przekierowań, np. 301 czy 404,
  • tworzenie responsywnych sklepów.

FAQ SEO – najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania sklepu RedCart

Postaraliśmy się zebrać kilka pytań, które najczęściej zadają nam nasi klienci odnośnie tego, na czym polega pozycjonowanie sklepu RedCart, a następnie przygotowaliśmy do nich nasze odpowiedzi. Poznaj całą prawdę na temat CMS-a RedCart w kontekście działań SEO.

Trudno z góry określić, ile czasu będziesz dokładnie potrzebował, by zobaczyć pierwsze znaczące efekty związane z pozycjonowaniem. Wiele zależy od konkurencyjności fraz kluczowych i branży, w jakiej działasz. Najlepiej z góry przyjmij, że pozycjonowanie RedCart to proces czasochłonny. Dlatego zachęcamy do podpisania umowy na cały rok, abyśmy mogli stworzyć i wdrażać przemyślaną strategię SEO dla Twojego sklepu.

To kolejne dość często zadawane pytanie przez naszych klientów, które pada zaraz po przesłaniu przez nas raportu. Dlatego chcemy wyjaśnić, że przy każdym wyszukiwaniu Google wykorzystuje szereg różnych czynników, które mają wpływ na układanie listy wyszukiwań. Znaczącą rolę odgrywa Twoje lokalizacja czy nawet historia, na jakie strony najczęściej zaglądasz. Podczas tworzenia przez nas raportu opieramy się na niezależnych i profesjonalnych narzędziach, które bezustannie monitorują pozycje Twojej witryny na różne frazy. Dlatego mogą wystąpić różnice pomiędzy pozycjami w raporcie a w Twojej przeglądarce.

Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jak przebiega proces pozycjonowania, to możesz skorzystać z szeregu różnych narzędzi. Dzięki nim także sprawdzisz, czy dane w raporcie pokrywają się z rzeczywistością. W szczególności pomoże Ci w tym Google Analytics, Google Search Console, ale też Ahrefs, Senuto czy SEMrush.

W tym przypadku również trzeba zdać sobie sprawę z tego, że strategia SEO w przypadku każdej firmy różni się od siebie. Jednak wśród najważniejszych zadań związanych z pozycjonowaniem wyróżniamy optymalizację witryny, analizę słów kluczowych, dodawanie zoptymalizowanej treści, takiej jak opisy produktów z frazami kluczowymi. Pozycjonowanie RedCart to także budowanie autorytetu witryny poprzez linkowanie zewnętrzne. Cały proces powinien jednak rozpocząć się od wykonania audytu SEO.

Jak pozycjonować stronę opartą na RedCart?

Pozycjonowanie sklepu to złożony proces, który przy okazji wymaga podjęcia wielu kroków. Już teraz przekonaj się, jakie zadania trzeba koniecznie wykonać, żeby zacząć czerpać korzyści z działań SEO.

Jak pozycjonować stronę RedCart – krok po kroku:

  1. Pierwszym etapem powinno być sprawdzenie najważniejszych technicznych kwestii, czyli tego:
  • czy Twój sklep został zindeksowany w Google oraz, czy z tego tytułu pojawiają się jakieś nieprawidłowości,
  • czy została wygenerowana poprawnie mapa strony,
  • czy poprawnie został stworzony plik robots.txt,
  • czy połączony został GA i GSC z Twoim sklepem RedCart?
  1. Wykonaj analizę słów kluczowych

Bardzo istotnym krokiem jest znalezienie, a następnie dopasowanie odpowiednich słów kluczowych. Koniecznie dobierz je tak, aby z jednej strony nie były zbyt konkurencyjne, ale też zapewniały oczekiwaną liczbę wyświetleń i oczywiście były powiązane z Twoją branżą. Do wyboru masz wiele różnych rodzajów fraz kluczowych – brandowe, ogólne, lokalne, długi ogon czy też szczegółowe. Zwróć jedynie uwagę na te słowa kluczowe, które naprawdę Ci się opłacają.

Rodzaj frazy Przykład frazy Wolumen wyszukiwania
ogólna pozycjonowanie 5400
long-tail pozycjonowanie RedCart 10
long-tail RedCart SEO 10
    1. Poświęć czas na pisanie treści do sklepu

Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest stworzenie tekstów, w których będą zawarte wcześniej wyselekcjonowane słowa kluczowe. Mowa tutaj przede wszystkim o opisach produktów, kategorii czy tekstach, znajdujących się w różnych zakładkach. Ważne jest to, aby treści odpowiednio zagęścić słowami kluczowymi, a ich długość nie była krótsza niż 300 wyrazów.

    1. Zajmij się optymalizacją techniczną witryny
  • napisz unikalne tytuły dla każdej podstrony,
  • stwórz meta opisy,
  • dodaj nagłówki H1-H3, na podstronie może znaleźć się tylko jeden nagłówek H1.
    1. Koniecznie zadbaj też o linki zewnętrzne, które będą prowadziły do Twojego sklepu, aby zyskał on w oczach Google większą wiarygodność.

Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na RedCart.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

RedCart a pozycjonowanie – wady i zalety

RedCart – zalety RedCart – wady
Intuicyjny w obsłudze. Możliwość edycji kodu tylko w specjalnym pakiecie i to w tym najdroższym.
Spora liczba szablonów sklepu do wyboru. Brak możliwości wykupienia licencji serwerowej na ten system CMS.
Wiele opcji pozwalających na podstawową optymalizację witryny. Brak możliwości dodawania różnych wersji jednego towaru.
Łatwy kontakt z działem technicznym CMS-a.

Wykorzystywane narzędzia

Podczas pozycjonowania wykorzystujemy szereg różnych narzędzi. Już teraz możesz poznać kilka tych najważniejszych, oto one: