Pozycjonowanie sklepu internetowego RedCart może przynieść świetne efekty! Ten CMS daje sporo możliwości optymalizacyjnych. Aby w pełni je wykorzystać, potrzebujesz strategii SEO dla e-commerce
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Twój sklep internetowy działa od pewnego czasu, ale nadal trafia do niego zbyt mało użytkowników, przez co ciągle wydaje Ci się, że mógłbyś zarabiać znacznie więcej? Musisz wiedzieć, że dziś najlepszym sposobem na przyciągnięcie internautów do sklepu online jest pozycjonowanie. W końcu to właśnie w Google poszukujemy towarów, które chcemy kupić. Kiedy Twój sklep na RedCart znajdzie się na czele listy wyszukiwań, szybko zwiększysz swoje zyski! Dowiedz się, jak wiele korzyści daje pozycjonowanie swojego sklepu internetowego.
RedCart to polski CMS, który opiera się na modelu SaaS. Ceniony jest przede wszystkim za bardzo prostą obsługę. Dzięki temu nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, aby móc go postawić czy zarządzać nim. W razie potrzeby masz możliwość skorzystania z 30-dniowego okresu próbnego, w którego trakcie możesz ze spokojem osobiście przetestować wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje RedCart.
Skoro RedCart opiera się na modelu SaaS, to musimy przygotować się na konieczność uiszczania regularnych opłat abonamentowych. Dostępnych jest kilka pakietów – Silver, Gold oraz Platinum, które różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim liczbą i rodzajami oferowanych funkcji. Kluczowe jest głównie zwrócenie uwagi na maksymalną liczbę produktów, jakie można sprzedawać przy konkretnym pakiecie. Dodatkowo, kiedy chcesz jeszcze bardziej spersonalizować swój sklep i mieć dostęp do kodu strony, to koniecznie zdecyduj się na specjalnie dopasowany do tego celu pakiet Diamond.
Zdecydowanie sporą zaletą sklepów internetowych RedCart jest to, że możemy w prosty sposób wykonać ich podstawową optymalizację – tj. dodać meta tagi, zamieścić opisy alternatywne przy zdjęciach czy wygenerować mapę witryny oraz stworzyć przyjazne linki. Jednak problemy z tym CMS-em pojawiają się wtedy, gdy chcemy wykonać większą liczbę zmian w obrębie witryny. Otóż większość pakietów nie daje Ci możliwość edytowania kodu strony czy w ogóle dostępu do FTP. W razie potrzeby i chęci dokonania jakichś bardziej znaczących modyfikacji możesz jednak skontaktować się z pomocą techniczną RedCart, aby wykonali zmiany za Ciebie. Co z jednej strony jest wygodne, ale też sprawia, że często musisz dłuższą chwilę czekać na pomoc. Wśród innych wad charakteryzujących sklepy RedCart jest na pewno brak możliwości tworzenia linków kanonicznych oraz różnych wersji dla tego samego produktu. Przez co Twoja witryna staje się szczególnie narażona na duplikację wewnętrzną, co jest negatywnie odbierane przez Google w trakcie pozycjonowania.
RedCart to opcja wprost stworzona dla wszystkich osób, które otwierają swój pierwszy sklep online i nie mają specjalistycznej wiedzy związanej z programowaniem czy z pozycjonowaniem. Głównie dlatego, że jego obsługa jest bardzo intuicyjna i w razie jakichkolwiek problemów można po prostu skontaktować się z pracownikiem pomocy technicznej. Jednak z drugiej strony osoby mające doświadczenie w zarządzaniu sklepem online, mogą czuć się zbyt ograniczone tym, w jak wielu sytuacjach konieczne staje się zwracanie do pomocy technicznej. Niemniej zdecydowanie sporą zaletą jest tutaj niska cena, jaką oferuje RedCart, co zdecydowanie jest sporą zaletą, kiedy dopiero startujesz ze swoim e-biznesem.
RedCart ma kilka wbudowanych funkcji, które ułatwiają proces optymalizacji, a później pozycjonowania sklepu internetowego. Już teraz możesz poznać kilka tych najważniejszych, oto one:
Trudno z góry określić, ile czasu będziesz dokładnie potrzebował, by zobaczyć pierwsze znaczące efekty związane z pozycjonowaniem. Wiele zależy od konkurencyjności fraz kluczowych i branży, w jakiej działasz. Najlepiej z góry przyjmij, że pozycjonowanie RedCart to proces czasochłonny. Dlatego zachęcamy do podpisania umowy na cały rok, abyśmy mogli stworzyć i wdrażać przemyślaną strategię SEO dla Twojego sklepu.
To kolejne dość często zadawane pytanie przez naszych klientów, które pada zaraz po przesłaniu przez nas raportu. Dlatego chcemy wyjaśnić, że przy każdym wyszukiwaniu Google wykorzystuje szereg różnych czynników, które mają wpływ na układanie listy wyszukiwań. Znaczącą rolę odgrywa Twoje lokalizacja czy nawet historia, na jakie strony najczęściej zaglądasz. Podczas tworzenia przez nas raportu opieramy się na niezależnych i profesjonalnych narzędziach, które bezustannie monitorują pozycje Twojej witryny na różne frazy. Dlatego mogą wystąpić różnice pomiędzy pozycjami w raporcie a w Twojej przeglądarce.
Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jak przebiega proces pozycjonowania, to możesz skorzystać z szeregu różnych narzędzi. Dzięki nim także sprawdzisz, czy dane w raporcie pokrywają się z rzeczywistością. W szczególności pomoże Ci w tym Google Analytics, Google Search Console, ale też Ahrefs, Senuto czy SEMrush.
W tym przypadku również trzeba zdać sobie sprawę z tego, że strategia SEO w przypadku każdej firmy różni się od siebie. Jednak wśród najważniejszych zadań związanych z pozycjonowaniem wyróżniamy optymalizację witryny, analizę słów kluczowych, dodawanie zoptymalizowanej treści, takiej jak opisy produktów z frazami kluczowymi. Pozycjonowanie RedCart to także budowanie autorytetu witryny poprzez linkowanie zewnętrzne. Cały proces powinien jednak rozpocząć się od wykonania audytu SEO.
Pozycjonowanie sklepu to złożony proces, który przy okazji wymaga podjęcia wielu kroków. Już teraz przekonaj się, jakie zadania trzeba koniecznie wykonać, żeby zacząć czerpać korzyści z działań SEO.
Bardzo istotnym krokiem jest znalezienie, a następnie dopasowanie odpowiednich słów kluczowych. Koniecznie dobierz je tak, aby z jednej strony nie były zbyt konkurencyjne, ale też zapewniały oczekiwaną liczbę wyświetleń i oczywiście były powiązane z Twoją branżą. Do wyboru masz wiele różnych rodzajów fraz kluczowych – brandowe, ogólne, lokalne, długi ogon czy też szczegółowe. Zwróć jedynie uwagę na te słowa kluczowe, które naprawdę Ci się opłacają.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie RedCart | 10 |
long-tail | RedCart SEO | 10 |
Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest stworzenie tekstów, w których będą zawarte wcześniej wyselekcjonowane słowa kluczowe. Mowa tutaj przede wszystkim o opisach produktów, kategorii czy tekstach, znajdujących się w różnych zakładkach. Ważne jest to, aby treści odpowiednio zagęścić słowami kluczowymi, a ich długość nie była krótsza niż 300 wyrazów.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na RedCart.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
RedCart – zalety | RedCart – wady |
Intuicyjny w obsłudze. | Możliwość edycji kodu tylko w specjalnym pakiecie i to w tym najdroższym. |
Spora liczba szablonów sklepu do wyboru. | Brak możliwości wykupienia licencji serwerowej na ten system CMS. |
Wiele opcji pozwalających na podstawową optymalizację witryny. | Brak możliwości dodawania różnych wersji jednego towaru. |
Łatwy kontakt z działem technicznym CMS-a. |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.