.animate-view{opacity: 1 !important;}

Triki wyszukiwania w Google. 11 sztuczek, o których mało kto wie

3min.

Komentarze:6

Triki wyszukiwania w Google. 11 sztuczek, o których mało kto wie
25 października 2019
Nie jest tajemnicą, że gigant z Mountain View nieustannie udoskonala i aktualizuje niekończące się możliwości swojej wyszukiwarki. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele tajemnic skrywa przed nami Google. W dzisiejszym artykule odkryjemy niektóre z nich. Poznaj triki Google!

3min.

Komentarze:6

W tym blogpoście zagłębimy się więc w czeluści Wujka Google. Zapewne większość z Was korzysta z jego usług na co dzień, dlatego też chcemy ułatwić Wam to zadanie. Jak szybko i skutecznie dostać od wyszukiwarki to, czego potrzebujemy? Koniecznie czytaj dalej i poznaj 11 trików w Google ułatwiających wyszukiwanie. Zaczynamy!

Triki Google. 11 trików wyszukiwania

1. Strony o podobnej zawartości treści

Wiadomym jest, że jeżeli coś nam się spodoba, to chcemy tego jak najwięcej. I nie inaczej jest w przypadku stron internetowych. Jak więc, w łatwy sposób, znaleźć w sieci miejsca o podobnej tematyce? Tu z pomocą nadchodzi pierwszy trik wyszukiwania w Google. Wpisz hasło “related:” przed adresem witryny, która Cię zaciekawiła i gotowe! Triki Google - strony o podobnej treści

2. Pożądana definicja

Jeśli zależy Ci na tym, aby w szybki sposób otrzymać definicję wybranego słowa, użyj  frazy “define:(wyraz)”. W rezultacie nie będziesz zmuszony do tego, aby przeszukiwać SERP, w nadziei na odnalezienie pożądanej definicji. Triki wyszukiwania w Google - pożądana definicja w wyszukiwaniach

3. Zapomniane słowo

Jak często zdarzyło Ci się szukać filmu, którego tytuł ledwo pamiętasz? Wiesz, że brakuje Ci w głowie jedynie części frazy? Mamy na to sposób! Dodaj “*” w miejscu wyrażenia, którego nie pamiętasz, a Google zrobi resztę za Ciebie. Tricki Google - zapomniane słowo w wyszukiwaniach

4. Kiedy sami nie wiemy czego szukamy …

… wtedy z pomocą przychodzi nam czwarty trik Google, czyli użycie słowa “OR”. Jeżeli nie jesteś do końca pewny, czego szukasz ;) i na jakim wyniku wyszukiwania Ci zależy, warto pomiędzy dwie frazy wpisać spójnik “OR”. Google wyświetli odpowiedzi na obydwa zapytania, które najprawdopodobniej rozwieją Twoje wątpliwości. Sztuczki Google - spójnik OR w wyszukiwaniu

5. Niechciana strona

Kiedy nie chcesz, by w wynikach wyszukiwania ukazała Ci się konkretna strona, wystarczy, że wpiszesz pożądaną frazę, a następnie dodasz “-site:(niechciana strona)”. Triki w Google - niechciana witryna w wyszukiwaniach W rezultacie, witryna ta nie zostanie wzięta pod uwagę przez Google jako wartościowa dla Ciebie i nie wyświetli jej. Triki wyszukiwania w Google - wyniki wyszukiwania bez niechcianej strony

6. Plik PDF

Często zdarza się, że dopisek “PDF” do danej frazy nie wystarczy, aby Google pokazał nam pliki jedynie w tym formacie. Co więc zrobić, aby zawęzić wyniki wyszukiwania do formatu PDF? Można to zrobić używając “filetype:pdf (fraza)”. Triki wyszukiwania w Google - wyszukiwanie formatu pdf

7. Ramy czasowe

Czyli coś, co może okazać się przydatne w trakcie researchu, statystyk bądź różnorakich analiz. Jeżeli chcemy ograniczyć wyszukiwania do konkretnej ramy czasowej lub nie wiemy, z jakiego dokładnie roku informacji szukamy, to istnieje pewna sztuczka Google, która może nam ułatwić zadanie. Jedyne co wystarczy zrobić, to wpisać dwie daty, a pomiędzy nimi trzy kropki (“...”). Voilà! Triki wyszukiwania w Google - ramy czasowe w wyszukiwaniach

8. Konkretne frazy w:

Tytule

Jeżeli chcesz, aby w wynikach wyszukiwania ukazały Ci się jedynie strony, które mają w tytule pożądaną przez Ciebie frazę, należy wpisać w Google “:intitle:(fraza). Triki wyszukiwania w Google - pożądana fraza w tytule

Adresie URL

Analogicznie do przykładu powyżej, jeśli fraza zawarta ma być w adresie URL, należy wpisać w wyszukiwarkę “inurl:(fraza)”. Triki wyszukiwania w Google - pożądana fraza w URL

9. Wykluczona fraza

Co zrobić w przypadku, kiedy chcesz wykluczyć konkretne słowo bądź wyrażenie? Przykładowo, szukasz galerii handlowych we Wrocławiu, ale doskonale pamiętasz, że Galeria Dominikańska nie przypadła Ci do gustu. Jak więc sprawić, aby nie wyświetlała Ci się w wynikach wyszukiwania? Zobrazowaliśmy to poniżej: Triki wyszukiwania w Google - wykluczona fraza w wyszukiwaniach Jedyne co należy zrobić, to wstawić “-” przed niechcianą frazą. Google od razu zmieni wyniki wyszukiwania tak, aby dostarczyć Ci jedynie pożądanych przez Ciebie odpowiedzi. Triki wyszukiwania w Google - wyszukiwania bez niechcianej frazy

10. Treści na danej stronie

Jeżeli chcesz otrzymać wyniki wyszukiwania na dany temat, z konkretnej strony WWW, użyj “(fraza) site:(adres strony)”. Proste prawda? Triki wyszukiwania w Google - wyszukiwanie treści z konkretnej strony

11. Synonimy

Naszą listę trików Google zamykają synonimy, ale co to właściwie znaczy? ;) Otóż, jeżeli interesuje Cię coś więcej niż konkretne hasło (a mianowicie wszystko to, co go dotyczy), Google za pomocą tyldy (~) oferuje Ci możliwość wyszukania synonimów i słów podobnych. W praktyce oznacza to, że wyszukiwarka dostarczy nam wyniki nie tylko zawierające konkretną frazę, ale generalne informacje na dany temat. Przykład poniżej: Triki wyszukiwania w Google - synonimy w wyszukiwaniach

Sztuczki Google. Podsumowanie

Powszechnie wiadomo, że Wujek Google jest naprawdę potężną wyszukiwarką - pod każdym względem. Widzimy, że działa, ale właściwie mało kto z nas wie jak. Jednak zastanówmy się, jak w pełni wykorzystać jego potencjał? W jaki sposób zawęzić wyniki wyszukiwania tak, aby jak najszybciej dostać to, czego szukamy? Mam nadzieję, że powyższe 11 trików Google odnośnie wyszukiwania ułatwi Ci trochę to zadanie oraz umożliwi sprawne i efektywne poruszanie się w wyszukiwarce.
Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Komentarze

  1. To są standardowe operatory wyszukiwania opisane przez Google, a nie to na co wskazuje tytuł artykułu 🙂
    Myślałem, że coś ciekawego będzie 😉

  2. Zdecydowaliśmy się napisać ten artykuł ze względu na to, że wciąż jest wiele użytkowników, którzy nie zdają sobie sprawy z przedstawionych wyżej „trików” – i dla takich użytkowników mogą okazać się one wręcz magiczne. 😉 Naszego bloga czytają również osoby spoza branży, dlatego też staramy się poruszać tematy takie jak ten. 🙂

  3. Skoro według Ciebie to nie są triki to jaki operator uznałbyś za godny tego terminu? 🙂 W mojej ocenie wszystko co wybiera poza standardowe ramy „wpisywania do Google” to właśnie triki – internety czytają również ludzie, nie tylko SEO-wcy 😉

  4. To nie triki lecz operatory, standardowe funkcje. Z definicji standard nie może być trikiem 😉 Ale faktycznie dla zielonych mogą to być triki 🙂

  5. Bardzo przydatne informacje, wielkie dzięki!
    Mam niestety problem z funkcje related:

    Po wpisaniu w wyszukiwarkę poniższego przykładu:
    related:domodi.pl

    wyskakuje mi nic, puste wyniki wyszukiwania.

    Czy ktoś może mi pomóc? Z żadną inną stroną nie działa. Nie ważne czy dodam www czy http czy nic i tak wyniki wyszukiwania są puste

  6. Podczas pisania tego artykułu, wspomniany trik działał (widać to na zrobionym przeze mnie screenie). Jak wiemy, Google cały czas się aktualizuję, więc najwyraźniej funkcja „related:” została usunięta. W najbliższym czasie zaktualizuję wpis tak, aby zawierał tylko te działające funkcje 🙂

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM