Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #3 Styczeń 2025

Podczas tworzenia nowej kampanii Google Ads możesz teraz wybrać jako główny cel „Wiadomości z reklam”. To doskonała wiadomość dla firm korzystających z WhatsApp Business do generowania leadów za pomocą reklam Google.
źródło: Panel Google Ads
Co to dla Ciebie zmienia?
Nowy cel kampanii umożliwia jeszcze skuteczniejsze angażowanie osób, które poszukują szybkiej i bezpośredniej odpowiedzi za pośrednictwem WhatsApp. Dzięki temu narzędziu możesz łatwo nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, oferując im natychmiastową komunikację i wygodną obsługę w czasie rzeczywistym.
Meta wprowadza nową funkcję dla reklam partnerskich na Instagramie – możliwość dodania opinii od Twojego partnera o jego doświadczeniach z Twoim produktem lub usługą.
źródło: Panel Meta Ads
Podczas tworzenia reklamy partnerskiej w Menedżerze Reklam Meta możesz teraz na poziomie reklamy dodać pole „Rekomendacja”. Znajdziesz je poniżej sekcji „Konfiguracja reklamy”.
Opinie będą widoczne jako pochodzące z drugiej tożsamości (Twojego partnera), a Meta zaleca, aby nie przekraczały 125 znaków. Najważniejsze słowa umieść na początku. Przykładowo, w reklamie Instagram Reels opinia pojawia się tuż pod przyciskiem CTA.
Co to dla Ciebie zmienia?
Dodanie opinii w reklamach partnerskich to świetny sposób na budowanie zaufania do marki. Dzięki autentycznym rekomendacjom od partnerów możesz zwiększyć wiarygodność i zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.
Google Ads wprowadza w wersji beta prognozy dla fazy uczenia się w kampaniach Demand Gen.
źródło: Panel Google Ads
Podczas tworzenia kampanii, po dodaniu budżetu, zobaczysz nową kartę z prognozami:
Kampanie spełniające standardy będą oznaczane zielonym komunikatem potwierdzającym, natomiast te wymagające poprawy – żółtym komunikatem informacyjnym.
Co to dla Ciebie oznacza?
Masz teraz lepszy wgląd w proces optymalizacji kampanii. Dzięki tej funkcji możesz unikać niepotrzebnych zmian w trakcie fazy uczenia się, co pozwoli systemowi lepiej zoptymalizować wyniki. To oszczędność czasu i skuteczniejsze zarządzanie budżetem.