21 zalet SEO – co się stanie jeśli zaczniesz się pozycjonować?

21 zalet SEO – co się stanie jeśli zaczniesz się pozycjonować?

Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy w Internecie. Zapewne już nieraz czytałeś o tym, czym jest SEO oraz na czym polega. Jednak czy wiesz jakie korzyści może przynieść dla Twojego przedsiębiorstwa? Przedstawiamy najważniejsze zalety SEO, które sprawią, że Twój biznes będzie jeszcze bardziej opłacalny!

Ostatnio na naszym blogu: Autorytet domeny i poziom zaufania do niej - na co wpływa?

Dlaczego warto pozycjonować swoją firmę?

SEO (z ang Search Engine Optimization) jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do promowania swojego biznesu w sieci. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej oraz poprawienie wyników na liście wyszukiwań dla konkretnych słów kluczowych. Obecnie bowiem bardzo wielu klientów szuka informacji o produktach lub usługach przy pomocy wyszukiwarek internetowych, w szczególności Google. Dlatego właśnie jest to podstawowe miejsce, w którym można pozyskać nowych klientów i wypromować swoją firmę.

Najważniejsze zalety SEO

Pozycjonowanie strony może przynieść wiele korzyści dla naszego biznesu. Warto o nich wiedzieć i pamiętać podczas wyboru sposobu promocji firmy w Internecie. Do najważniejszych zalet SEO należą:

1. Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Odpowiednio przeprowadzone działania SEO przekładają się na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania zarówno dla najważniejszych dla biznesu fraz kluczowych, jak również tzw. fraz z długim ogonem. Są to dokładnie doprecyzowane zapytania, wyszukiwane przez świadomych użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów. Pozwalają na zwiększenie ilości zapytań, które będą generować ruch i konwersje na naszej stronie internetowej.  

Wzrost widoczności pozycjonowanie
Screenshot z niezależnego narzędzia Semstorm, przedstawiający wzrost widoczności pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania.

2. Zwiększenie liczby osób odwiedzających stronę

Jedną z najważniejszych zalet pozycjonowania jest możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. SEO daje możliwość pozycjonowania bardzo dużej ilości fraz, które każdego dnia wyszukiwane są przez użytkowników. Wzrost odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio przekłada się na zwiększenie konwersji oraz ilości zapytań dotyczących oferowanych produktów lub usług.

Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest dotarcie do użytkowników nie tylko za pomocą wyszukiwarki internetowej. Odpowiednie działania SEO wpływają na umieszczenie informacji o firmie na wielu serwisach zewnętrznych, które również kierują odwiedzających na naszą stronę internetową.

3. Dotarcie do potencjalnych klientów

Dzięki odpowiedniemu i precyzyjnemu doborowi słów kluczowych mamy możliwość trafienia do dużej ilości potencjalnych klientów. Można ich podzielić na dwie grupy: świadomi konsumenci, czyli tacy, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają oraz użytkownicy z mniejszą wiedzą. SEO daje możliwość dotarcia do obu grup.

4. Zwiększenie zysków przedsiębiorstwa

Zwiększenie liczby potencjalnych klientów bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków oraz możliwość rozwoju biznesu. Dzięki większej ilości klientów możemy rozszerzać naszą ofertę i z każdym miesiącem zwiększać zyski przedsiębiorstwa.

5. Większa rozpoznawalność marki

Pojawienie się naszej strony internetowej w Internecie w dużym stopniu zwiększa rozpoznawalność marki wśród użytkowników. Obecność w mediach społecznościowych, liczne opinie o firmie oraz recenzje produktów, a także inne, wartościowe informacje zwiększają szansę powrotu klienta na naszą stronę i ponowne skorzystanie z naszej oferty. Będąc rozpoznawalnymi w sieci możemy stać się liderem w naszej branży i każdego dnia zdobywać kolejnych, nowych klientów.

6. Budowanie zaufania marki w sieci

Kolejną zaletą odpowiedniej promocji w Internecie jest wzrost zaufania użytkowników do naszej marki. Osoby, które ją kojarzą oraz wiedzą, że mogą znaleźć na naszej stronie internetowej to, czego potrzebują zdecydowanie chętniej ponownie skorzystają z naszej oferty w przyszłości, a także polecą nasz biznes innym.

7. Zdobycie przewagi nad konkurencją

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to również doskonały sposób na zwiększenie przewagi nad konkurencją w swojej branży. Im więcej fraz kluczowych w topach, tym więcej odwiedzin użytkowników, którzy zaczynają utożsamiać naszą witrynę z konkretną ofertą, jednocześnie zapamiętując jej adres oraz nazwę firmy, co w przyszłości przełoży się na dodatkowe wejścia bezpośrednie.

8. Rozwój biznesu

Pozycjonowanie to świetny sposób na rozwój naszego biznesu. Dzięki pozyskiwaniu nowych klientów nasza firma się rozrasta, a my możemy poszerzać jej ofertę o nowe produkty i usługi. SEO daje możliwość pozycjonowania zarówno lokalnego, jak również globalnego, dzięki czemu mamy możliwość rozwijania biznesu nawet na bardzo dużą skalę.

9. Budowanie wizerunku eksperta

Dzielenie się wiedzą np. w postaci regularnie udostępnianych artykułów na blogu firmowym może pomóc w codziennym funkcjonowaniu wielu ludziom w branży, którą się zajmujemy. Edukowanie odbiorców sprawi, że zaczną nas oni traktować jak eksperta i chętnie będą wracać na naszą stronę po nowe, interesujące i wartościowe materiały.

10. Zwiększenie liczby naturalnych linków

SEO to między innymi wartościowy content, a ten natomiast wpływa na zwiększenie liczby naturalnych odnośników do naszej strony. Użytkownicy bowiem chętnie dzielą się interesującymi i przydatnymi materiałami oraz polecają innym serwisy internetowe, do których mają zaufanie. W ten sposób tworzą oni naturalne linki, które dodatkowo wspierają i umacniają efekty pozycjonowania.

11. Długofalowe pozyskiwanie klientów

Pozycjonowanie nie tylko umożliwia nam dotarcie do dużej liczby nowych klientów, lecz także sprawia, że chętnie wracają oni na naszą stronę internetową. Przyczynia się do tego między innymi: atrakcyjna oferta firmy, a także wartościowy dla odbiorców content marketing. Interesujące treści, które odpowiadają na zapytania użytkowników zwiększają bowiem ruch na stronie oraz prowadzą do wyższej konwersji.

12. Zwiększenie mikro konwersji

Odpowiednie działania SEO przyczyniają się także do zwiększenia tzw. mikro konwersji, czyli pojedynczych akcji wykonywanych przez użytkownika, takich jak np.: dodanie opinii/recenzji produktu, pozostawienie komentarza, czy zapis do newslettera, dzięki którym możliwe jest budowanie bazy klientów, która ma duże znaczenie dla przyszłości biznesu.

13. Elastyczne koszty pozyskiwania potencjalnych klientów

Większość reklam, których celem jest pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów w rozległym czasie, generuje wysokie koszty. W przypadku SEO jednak możliwe jest dobranie dogodnego modelu rozliczania dla swojego biznesu. Opłata może być stała, comiesięczna, bądź także rozliczana za efekt. Koszty pozyskiwania klientów mogą być elastycznie zwiększane lub zmniejszane, w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa.

14. Targetowanie geograficzne

Targetowanie geograficzne to doskonałe narzędzie dla wszystkich firm, które są zainteresowane dotarciem do odbiorców regionalnych. Pozycjonowanie lokalne umożliwia skierowanie oferty do grupy docelowej na wąskim obszarze geograficznym, a także pozwala na wybicie się małych firm na tle znacznie większych konkurentów.

Pozycjonowanie lokalne

15. Większa sprzedaż bezpośrednia przy biznesie lokalnym

SEO przyczynia się również do zwiększenia sprzedaży podczas prowadzenia biznesu lokalnego. Obecnie bowiem coraz więcej osób szuka informacji dotyczącej danego sklepu, bądź też restauracji w Internecie. Informacje znalezione w sieci bezpośrednio przekładają się na decyzje zakupowe konsumentów w realu.

16. Pozycjonowanie szerokie na słowa o największej konwersji

Pozycjonowanie szerokie umożliwia wybór najlepiej konwertujących fraz, z których część możemy określić terminem long tail (długi ogon). Dobranie odpowiednio sprecyzowanych fraz, które zawierają dokładne cechy lub nazwę produktu oraz dopasowane są do podstron, które najlepiej pasują do wyszukiwań konsumenta zwiększa szansę na znalezienie przez niego dokładnie takiego produktu, jakim jest zainteresowany lub maksymalnie do niego zbliżonego. Może to pozytywnie wpłynąć na ruch na stronie, a w konsekwencji zwiększyć współczynnik konwersji.

17. Możliwość poznania preferencji klientów

Opracowując strategię SEO wykorzystujemy odpowiednie frazy kluczowe. Mogą nam one pomóc w poznaniu preferencji użytkowników oraz przygotować firmę na wciąż zmieniające się trendy. Wiedzę na temat zachowań klientów daje nam również inwestycja w analitykę internetową, która powinna być nieodłączną częścią działań SEO.

18. Długotrwały efekt pozycjonowania

Pozycjonowanie to mozolny i złożony proces, jednak jego efekty utrzymują się bardzo długo. Kampania SEO prowadzona w odpowiedni sposób przez specjalistę pozwala uzyskać długotrwałe rezultaty, dzięki którym nasza strona internetowa będzie utrzymywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

19. Stałe monitorowanie skuteczności prowadzonych działań

SEO jest mierzalne. Możemy na bieżąco mierzyć liczbę konwersji, a także ich źródła. Dzięki specjalnym narzędziom możliwe jest również monitorowanie ruchu organicznego, a także postępu w rankingu wyszukiwania. Co więcej, możemy dowiedzieć się które słowa kluczowe są najcenniejsze dla naszego biznesu.

20. ROI lepsze od innych reklam

SEO charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem ROI (z ang. return on investment) od innych reklam. Ogólny zwrot z inwestycji we wszystkie działania marketingowe jest wyższy, dzięki czemu pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów jest mniej kosztowne.

21. Przyciąganie talentów

Osoby szukające pracy bardzo często zaczynają swoją podróż właśnie od wyszukiwarki internetowej. Optymalizując witrynę dla stanowisk, które chcemy zatrudnić zwiększymy szansę przyciągnięcia nowych, utalentowanych osób do naszego zespołu.

Co poza pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie jest bardzo skuteczną formą promocji witryny strony internetowej w sieci, jednak nie jest to jedyna taka możliwość. Aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a także rozwijać swój biznes i generować coraz większe zyski warto wesprzeć kampanię SEO za pomocą dodatkowych działań marketingowych. Świetnie sprawdzą się tutaj np. linki sponsorowane, które w szybki sposób mogą zwiększyć ilość odwiedzin na naszej witrynie, a także aktywność w social media, która pozwala tworzyć relację z klientami oraz zwiększa zainteresowanie ofertą firmy. Możliwości jest bardzo wiele!

Podsumowanie

Wyszukiwarki internetowe to podstawowe miejsce, w którym można pozyskać nowych klientów i wypromować swoją firmę. Odpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść naszej firmie wiele korzyści. Przede wszystkim wpływają na wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenie liczby jej użytkowników. Pozwalają także dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów oraz zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Co więcej, zwiększają rozpoznawalność marki, budują jej zaufanie i pozwalają zdobyć przedsiębiorstwu przewagę nad konkurencją. Koszty pozycjonowania mogą być elastyczne, a jego efekt umożliwia osiągnięcie długotrwałych rezultatów.

Podsumowując, SEO bez wątpienia jest jedną z najlepszych form promocji biznesu w Internecie!

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
SEO Specialist - Paulina

SEO Specialist

W Delante od października 2017 roku. Do swojej pracy podchodzi z pasją i zaangażowaniem, optymalizując strony internetowe klientów. Miłośniczka aktywnego stylu życia, po godzinach instruktorka fitness.
  • Trochę tych zalet pozycjonowania się nazbierało jednak. Tyle się mówi o tym, że watro stawiać na dobre pozycje strony w wyszukiwarce, ale nikt nie mówi tak na prawdę, po co i dlaczego. Bardzo dobrze, że poruszyliście ten temat. Warto wiedzieć jakie korzyści to pozycjonowanie przynosi.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.