- Co to jest SXO?
- Plan działań SXO
- Audyt SXO - na co zwrócić uwagę?
- Koszty SXO - od czego zależą?
- SXO: czy warto?
Co to jest SXO?
Główne założenia SXO:
SXO to kompleksowy zestaw działań SEO on-site i off-site, CRO i UX, których efektem ma być pozyskanie uwagi jak największej ilości użytkowników w ramach ruchu organicznego z Google, dostarczenie im wartościowych treści i utrzymanie ich uwagi, a finalnie zachęcenie do działania - konwersji, zakupu, wysłania formularza, czy pobrania high-value contentu. Wszystko dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu stron i optymalizacji konwersji, a także doskonałemu zrozumieniu Twoich person w SEO, ich oczekiwań i potrzeb.
Co zawiera w sobie SXO?
- SEO - walka o jak najwyższe pozycje w Google, która przez cały zwierzyniec ciągłych zmian w algorytmach Google i takich przyjemniaczków jak Panda, Pingwin, czy Koliber, nie kończy się nigdy,
- Content marketing - tworzenie takich treści, które wspierają użytkownika na wszystkich etapach decyzji zakupowej i ścieżki konwersji, a także tych, które są najlepszą odpowiedzią na konkretne frazy i zapytania wpisywane w Google; układ treści na stronie, a także jakość, długość, formy, formatowanie, nagłówki i ilość contentu naprawdę mają znaczenie,
- CRO (ang. conversion rate optimization) - optymalizacja ścieżki konwersji w taki sposób, aby jak najwięcej ruchu na stronie generowało jak najwięcej pełnych e-koszyków, dowiezionych do e-kasy, czy nowych, gorących leadów,
- Web development - poprawki i optymalizacje stron WWW - przyspieszanie jej ładowania, debugowanie wszelkich niedociągnięć, optymalizacja plików na stronie, poprawki w kodzie, HTML i stylach CSS, szlifowanie robots.txt i mapy strony, SSL,
- Optymalizacja UX / UI - zapewnienie użytkownikom przyjaznego interfejsu i atrakcyjnego designu strony WWW oraz łatwego poruszania się po witrynie od pierwszego wejścia aż po konwersję (np. zakup lub wypełnienie formularza); to na tym etapie musimy zadbać o intuicyjność obsługi serwisu, czy sklepu internetowego, jasne ścieżki podróży użytkownika, efektywną i efektowną grafikę, czy czytelność i formatowanie treści,
- Analityka - obserwacja i wyciąganie wniosków ze statystyk (np. z Google Analytics lub testów A/B), czy zachowań użytkowników na stronie WWW (np. dzięki Hotjar).
Skąd wzięła się idea SXO?
Po co mi SXO?
- Więcej konwersji i wyższa sprzedaż dzięki lepszym pozycjom w Google i lepszym doświadczeniom Klienta,
- Więcej powracających Klientów - jeśli doświadczenia były pozytywne, użytkownik chętniej wróci właśnie do Ciebie,
- Spójność i konsekwencja w działaniach online marketingowych w zakresie contentu, SEO, UX i web developmentu,
- Lepszy content => więcej odsłon, dłuższe sesje, wyższy CTR.
SXO. Plan działań
- Zoptymalizuj stronę WWW tak, aby realnie ktoś chciał na niej spędzić czas, wypełnić Twój formularz, nawiązać kontakt lub coś kupić za sprawą dobrego UX,
- Zadbaj o pozycjonowanie strony na odpowiednie frazy z wykorzystaniem właściwych meta danych,
- Ściągnij z Google jak najwięcej użytkowników jak najwyższej jakości za pomocą m.in. dobrego SEO, link buildingu, czy lepszego pozycjonowania na Twoje wyselekcjonowane, kluczowe frazy branżowe - generowanie wartościowego ruchu na stronie to podstawa SXO,
- Daj im to, po co przyszli: zaserwuj im wartościowy content, który przyciągnie ich uwagę i maksymalnie efektywnie wykorzysta ich sesję,
- Zachęcaj do podjęcia działania oraz stale optymalizuj ścieżkę zakupową Klienta i architekturę strony, aby uzyskać jak najwięcej konwersji dzięki dobremu CTA i pełnej responsywności wszystkich elementów składowych procesu zakupu - wskaż drogę użytkownikowi prosto do finalizacji transakcji,
- Zachęcaj najbardziej zaangażowanych użytkowników do powrotu na Twoją stronę WWW i kolejnych zakupów.