.animate-view{opacity: 1 !important;}

9 elementów strategii SEO dla branży fotowoltaicznej

7min.

Komentarze:0

9 elementów strategii SEO dla branży fotowoltaicznej
13 kwietnia 2021
Działasz w branży fotowoltaicznej? Jednym ze sposobów na dotarcie do zainteresowanych Twoimi usługami może być pozycjonowanie. Sprawdź, na jakie działania SEO w fotowoltaice warto postawić, żeby trafić do klientów szukających Twojej oferty przez wyszukiwarkę Google.

7min.

Komentarze:0

Spis treści: Branża fotowoltaiczna przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit. Możliwość skorzystania z dofinansowania zakupu instalacji i z ulgi podatkowej doprowadziła do tego, że zdecydowanie skrócił się okres zwrotu z tej inwestycji, dlatego klienci chętnie się na nią decydują.

Kondycja branży fotowoltaicznej

Popularność fotowoltaiki w Polsce w ostatnich latach systematycznie rośnie. W 2019 roku do sieci podłączono 104 tys. mikroinstalacji PV, których łączna moc przekroczyła 680 MWp, co oznaczało wynik o 400 proc. lepszy niż w 2018 roku. Co istotne, nie są to wszystkie instalacje – liczba ta obejmuje wyłącznie te, które przyłączono do najpopularniejszych polskich operatorów, takich jak PGE (42 tys. instalacji), Tauron (30 tys.), Enea (13 tys.), Energa (18 tys.) oraz innogy (1,5 tys.). Z roku na rok rośnie również średnia moc takich instalacji – w 2019 roku wyniosła ona 6,5 kWp. [caption id="attachment_37078" align="aligncenter" width="604"]branża fotowoltaiczna w polsce Źródło: https://globenergia.pl/ponad-104-tysiace-mikroinstalacji-pv-w-2019-roku-gigantyczny-wzrost-w-fotowoltaice/[/caption] W 2020 roku, mimo pandemii, zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi nie osłabło. Wiadomo już, że wynik będzie rekordowy, ale nie są jeszcze znane oficjalne dane. Wiemy natomiast, ile powstało instalacji w I połowie 2020 roku. Z raportu „Rynek Mikroinstalacji Fotowoltaicznych POLSKA 2020”, przygotowanego przez Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej POLSKA PV, wynika, że liczba nowych mikroinstalacji wyniosła w tym okresie 112 420, czyli więcej niż przez cały, rekordowy 2019 rok. Jakie są przewidywania dla tego rynku? Instytut Energetyki Odnawialnej w scenariuszu dynamicznego rozwoju rynku mikroinstalacji zakłada, że do 2030 roku będzie ich w Polsce aż 3,6 mln. Czy taki wynik jest realny? Jeśli tylko obecne warunki zostaną utrzymane czy też poprawione, to bardzo prawdopodobne, że rezultat ten będzie możliwy do osiągnięcia. [caption id="attachment_37080" align="aligncenter" width="605"]fotowoltaika w polsce Źródło: https://ieo.pl/pl/raporty/53-krajowy-plan-rozwoju-mikroinstalacji-oze-do-roku-2030-ieo-dla-wne/file[/caption] Dzięki dofinansowaniom i ulgom okres zwrotu z inwestycji w fotowoltaikę zdecydowanie się skrócił, a to powoduje, że zainteresowanie nią stale rośnie. Wpływ na to, kiedy instalacja się zwróci ma kilka czynników, ale samo skorzystanie z ulgi termomodernizacyjnej i programu „Mój prąd” przyspiesza ten moment nawet o 2,5 roku i docelowo już po 5 latach możemy używać energii elektrycznej, ponosząc jedynie symboliczne koszty. Jak możesz dotrzeć do zainteresowanych instalacją fotowoltaiczną? Bardzo dobrym sposobem na to może być SEO. Zainteresowanie takimi instalacjami rośnie, ale wraz z nim na rynku pojawia się coraz więcej firm, które oferują takie rozwiązania i z którymi musisz rywalizować. Warto, żeby Twoja witryna znajdowała się w Google na wyższych pozycjach na najważniejsze dla Ciebie frazy niż Twoja konkurencja.

Fotowoltaika - jak pozycjonować stronę w tej branży?

Być może zastanawiasz się, czy użytkownicy Google w ogóle szukają informacji o fotowoltaice w sieci. A może dowiadują się o niej wyłącznie stacjonarnie? Zerknij na poniższy wykres z Google Trends. Widzisz na nim, jak zmieniało się zainteresowanie frazą „fotowoltaika” w czasie, od początku 2016 roku. słowo fotowoltaika google trends Spójrz również na miesięczną liczbę wyszukiwań fraz związanych z fotowoltaiką. Jak widzisz, zapytań jest wiele, ale w branży tej panuje duża konkurencja. fotowoltaika wolumeny słów kluczowych Jeśli Twoja firma zajmuje się montażem czy produkcją instalacji fotowoltaicznych, to weź pod uwagę inwestycję w stronę WWW. Wiele firm decyduje się teraz na zaistnienie w internecie - staraj się nie dopuścić do tego, że pozostaniesz w tyle. Kolejnym krokiem powinno być rozpoczęcie działań marketingowych zmierzających do zdobywania klientów w sieci.  Warto działać kompleksowo i zdecydować się m.in. na SEO. Przedstawiamy Ci 9 elementów strategii SEO dla branży fotowoltaicznej<b., na które warto postawić.

SEO dla branży fotowoltaicznej. 9 elementów strategii

Wiesz już, że Google może być dla Ciebie cennym źródłem ruchu. Klienci szukają ofert i informacji o fotowoltaice, używając wyszukiwarki. Tylko co powinieneś zrobić, żeby internauci korzystali z Twoich usług? Oto elementy strategii SEO dla branży fotowoltaicznej, które mogą Ci przynieść efekty:

1. Pozycjonowanie lokalne

W wynikach Google na zapytania lokalne, np. „fotowoltaika Kielce” pod rezultatami sponsorowanymi pojawiają się wizytówki. Warto, żeby i Twoja strona się tam znalazła. Musisz jednak najpierw założyć wizytówkę Google Moja Firma. Staraj się ją aktywnie prowadzić. Dodawaj zdjęcia, wpisy, proś klientów o to, by umieszczali opinie o przeprowadzonych realizacjach. Postaraj się również, żeby wzmianki o Twojej stronie pojawiły się na witrynach lokalnych, np. na stronie o Twoim mieście. Dzięki temu będziesz stopniowo zdobywać coraz wyższą widoczność w wynikach lokalnych. Miej na uwadze to, że szukający oferty dotyczącej instalacji fotowoltaicznej będą zapewne chcieli skorzystać z usług lokalnego wykonawcy, dlatego bardzo prawdopodobne, że zaczną od zapytania np. „fotowoltaika Kielce”. fotowoltaika a pozycjonowanie lokalne Więcej o pozycjonowaniu lokalnym dowiesz się z tego artykułu: Pozycjonowanie lokalne - jak pozycjonować firmę w swoim mieście?

2. Blog

Dzięki tekstom, które na nim umieścisz, możesz dotrzeć do wielu klientów. W celu dopasowania odpowiednich tematów warto skorzystać z takich narzędzi jak Senuto, SemStorm, Keyword Planner w Google Ads, Keywordtool.io czy Ubersuggest, z których dowiesz się, jakie słowa kluczowe związane z Twoją działalnością są wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów. Jednak wiele artykułów możesz zaplanować nawet bez takiego wsparcia. Zastanów się, jakie pytania może mieć zainteresowany fotowoltaiką przed zdecydowaniem się na taką inwestycję. Z pewnością każdego, kto planuje ją na 2021 rok, interesuje to, czy wówczas również będzie można skorzystać z dotacji w ramach programu „Mój prąd”. Prawdopodobnie większość zainteresowanych będzie również szukała artykułu na temat „Po jakim czasie zwróci się inwestycja w fotowoltaikę?”. Zatem przygotuj takie treści, zadbaj o to, żeby były merytoryczne i przy okazji zachęć internautę do zapoznania się z Twoją ofertą. Jeśli pozytywnie zaskoczysz go contentem, to być może zdecyduje się na współpracę z Tobą. Pamiętaj jednak o tym, żeby odpowiednio zoptymalizować treść artykułu! [caption id="attachment_37088" align="aligncenter" width="604"]blog a seo dla branży fotowoltaicznej Źródło: https://syntezaoze.pl/blog/[/caption] Więcej dowiesz się z tego artykułu: Pozycjonowanie bloga w Google - wskazówki dla początkujących.

3. Optymalizacja treści

Nie chodzi wyłącznie o blogposty, lecz również opisy ofert i nie tylko. Koniecznie skorzystaj ze wspomnianych narzędzi (Senuto, SemStorm, Keyword Planner w Google Ads, Keywordtool.io czy Ubersuggest) w celu przygotowania słów kluczowych, które umieścić należy w poszczególnych treściach. Zadbaj o odpowiednią strukturę nagłówków. Główną frazę umieść w H1, w <title> strony, w leadzie i w treści akapitów, ale tylko, jeśli będzie to wyglądać naturalnie. Mniej istotne frazy ulokuj w pozostałych nagłówkach i treści wpisu czy w opisie oferty. Pamiętaj, żeby <title> miało nie więcej niż 65–70 zzs, gdyż dłuższy tytuł nie wyświetli się w SERP-ach. W <description> zastosuj CTA, żeby zwiększyć szanse na to, że ktoś kliknie Twoją stronę w Google. Treści ważne dla użytkownika możesz oznaczyć tagiem <b> lub <i>, a istotne dla wyszukiwarki <b> lub <em>. optymalizacja treści a seo w branży fotowoltaicznej

4. Linkowanie wewnętrzne

W treściach w witrynie umieszczaj odnośniki prowadzące do powiązanych stron serwisu. Zerknij na poniższy przykład. Internauta, który czyta wpis na blogu przy okazji może trafić do innych tekstów, które go interesują. Dzięki temu można obniżyć wskaźnik odrzuceń (bounce rate), zwiększyć konwersję, czas przebywania na stronie, a samo linkowanie wewnętrzne wpływa na widoczność witryny w Google. Ważne, żeby każda istotna podstrona witryny była wewnętrznie podlinkowana z co najmniej kilku innych treści. [caption id="attachment_37092" align="aligncenter" width="605"]linkowanie wewnętrzne a seo dla branży fotowoltaicznej Źródło: https://syntezaoze.pl/blog/zgloszenie-przylaczenia-mikroinstalacji-fotowoltaicznej-o-czym-nalezy-pamietac/[/caption]

5. Optymalizacja zdjęć

Pamiętaj o tym, żeby na Twoją stronę nie trafiały zdjęcia, które bardzo dużo ważą, gdyż może to negatywnie wpłynąć na ładowanie witryny. Staraj się korzystać z własnych fotografii, a nie wyłącznie tych, które pochodzą z darmowych banków zdjęć. W nazwie pliku umieść najważniejsze dla danej treści słowo kluczowe, a jeśli istotna fraza składa się z kilku słów, to rozdziel je myślnikami. Pamiętaj również o opisie alternatywnym – umieść w nim opis tego, co widać na zdjęciu, a w treści uwzględnij słowo kluczowe. optymalizacja zdjęć a pozycjonowanie w branży fotowoltaicznej Żeby budować widoczność w Google, powinieneś zdobywać odnośniki na wartościowych stronach WWW. Od czego zacząć? Od sprawdzenia konkurencji. Wprawdzie najlepsze narzędzia, z których możesz skorzystać w tym celu są płatne, ale niektórych, w ograniczonym zakresie, można używać za darmo, np. ahrefs.com. Sprawdź, na jakich witrynach znajdują się odnośniki prowadzące do Twojej konkurencji, która ma bardzo dobrą widoczność w Google. Możesz dzięki temu łatwo odnaleźć tematy na forach, w których warto umieścić wpis z linkiem, katalogi branżowe czy adresy serwisów, w których konkurent wykupił artykuły sponsorowane z odnośnikami. Pamiętaj jednak, że nie każdy link będzie działać na Twoją korzyść. Skuteczny link building wymaga dużego doświadczenia. Staraj się zyskać odnośniki przede wszystkim na witrynach powiązanych tematycznie, wysokiej jakości i o dobrych parametrach, najlepiej wyższych niż Twoja strona. Za darmo możesz je zdobyć m.in. na blogach, dodając komentarz, o ile oczywiście dany serwis daje taką możliwość. Pamiętaj, że większe znaczenie ma jakość niż liczba linków. seo dla branży fotowoltaicznej a link building

7. Słowa kluczowe

Wiesz już, że powinieneś optymalizować treści, dopasowując odpowiednie słowa kluczowe. Pamiętaj jednak nie tylko o frazach ogólnych, ale również long-tailowych, czyli rozbudowanych, które najczęściej składają się z kilku słów. Lepiej precyzują one zamiary użytkownika i częściej od fraz ogólnych prowadzą do konwersji. Jeśli oferujesz swoje usługi w różnych miastach, to możesz przygotować landing page dla każdej z tych miejscowości i w każdym przypadku zoptymalizować treść z uwzględnieniem nazwy miasta. Zastanów się zatem, jak daleko możesz dojeżdżać do klienta i dopasuj pod tym kątem swoją stronę. słowa kluczowe a seo w branży fotowoltaicznej

8. Certyfikat SSL

Obecnie jest on już standardem, ale w dalszym ciągu nie każda strona go posiada. Dzięki niemu połączenie między urządzeniem użytkownika a Twoją stroną jest szyfrowane, czyli bezpieczne. Możesz z niego skorzystać za darmo. Użyj np. Let's Encrypt, który bez problemów uruchomisz na zdecydowanej większości usług hostingowych bez opłat. Ponadto przedłuża się on automatycznie. Po czym poznać, że strona korzysta z SSL? Jej adres zaczyna się od https:// zamiast http://. Jeśli witryna nie będzie miała takiego protokołu, to wówczas przeglądarka Google Chrome oznaczy ją jako niezabezpieczoną. Warto postawić na SSL nie tylko ze względu na to, że jest to czynnik rankingowy, ale również dlatego, że ma to wpływ na konwersję. Internauta, który zauważy komunikat „niezabezpieczona”, może nie chcieć dalej przeglądać witryny. certyfikat ssl a seo w branży fotowoltaicznej

9. Szybkość ładowania

To kolejny z czynników rankingowych, który jednocześnie wpływa na konwersję. Internauci oczekują, że strona załaduje się szybko, a jeśli będzie inaczej, to przejdą do kolejnego wyniku wyszukiwania Google. Jednym z narzędzi, które możesz wykorzystać do testowania szybkości otwierania się strony jest PageSpeed Insights. Dowiesz się z niego również, co wpływa na to, że strona uruchamia się wolno, o ile tak jest. Nie chodzi o uzyskanie wyniku 100 na 100 kosztem rezygnacji z wielu rozwiązań na stronie. Ważne, żeby nie odbiegać znacznie od konkurencji i użytkownicy nie irytowali się sprawnością działania witryny. Ten wpis jest aktualizacją treści z 11 lutego 2021 roku.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM