6 elementów strategii SEO dla branży motoryzacyjnej

6 elementów strategii SEO dla branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej konkurencyjnych. Rynek samochodowy jest obecnie tak duży, że właściciele salonów, komisów, czy serwisów samochodowych muszą się natrudzić, by skutecznie wypromować swój biznes. Właściwa strategia SEO może okazać się niezbędna, zwłaszcza w przypadku mniejszych firm.

Ostatnio na naszym blogu: Poradnik. Rozmiary grafik i wytyczne dotyczące wideo na Facebook Ads

Charakterystyka branży motoryzacyjnej w Polsce

Jak wynika z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2019 r. w Polsce zarejestrowano 555,6 tys. nowych samochodów osobowych, 69,9 tys. aut dostawczych, 28,3 tys. samochodów ciężarowych oraz 38,3 tys. jednośladów. Portal podaje także informacje, że Polacy coraz chętniej kupują auta z silnikami alternatywnymi i benzynowymi, zaś spada popyt na pojazdy z silnikiem diesla. Liczba rejestracji nowych aut wzrosła o 4,5% w porównaniu do poprzedniego roku oraz wyprodukowano o 3,7% mniej samochodów osobowych.

Polski rynek samochodowy zdominowany jest przez pojazdy produkowane poza krajem. Najczęściej sprowadzamy auta z Niemiec, Francji, Belgii i Holandii. Nie brakuje także marek spoza Europy. Dotyczy to zarówno modeli nowych, jak i używanych. Konkurencja jest bardzo duża, a ceny uzależnione od wielu czynników, zwłaszcza w przypadku samochodów pochodzących z rynku wtórnego. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych z branży motoryzacyjnej może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorców. Obecnie głównym źródłem informacji w każdej branży jest internet. Chcąc pozyskiwać nowych klientów, konieczne jest posiadanie solidnej strony internetowej.

Pozycjonowanie strony firmowej w branży motoryzacyjnej

Pozycjonowanie stron z branży motoryzacyjnej opiera się na wielu istotnych elementach. Nie wystarczy samo posiadanie witryny z opisem oferty i danymi kontaktowymi. Kluczem jest stworzenie odpowiedniej kampanii reklamowej i strategii SEO. W swoich działaniach warto skupić się na profilu działalności firmy.

Pozycjonowanie salonów i warsztatów samochodowych

Decyzja o zakupie nowego samochodu nie zapada z dnia na dzień – zwykle jest to proces rozłożony w czasie. Kiedy klient zaczyna poszukiwania pojazdu, najpierw wybiera markę, następnie konkretny model, rodzaj silnika i wyposażenie. Odwiedza wiele stron, kolekcjonuje informacje, aż wreszcie dociera do salonu, gdzie chce odbyć jazdę próbną i porozmawiać z ekspertem. Analizując i interpretując jego ścieżkę zakupową, można łatwo zauważyć, że wygenerowanie ruchu na stronie jest konieczne, jeśli chcemy, by klient łatwo trafił do naszego salonu samochodowego.

Warto również pamiętać, że głównymi odbiorcami nowych samochodów są firmy. Pozycjonowanie na konkretne modele pojazdów jest w tym przypadku doskonałą opcją. Salony samochodowe w odróżnieniu od warsztatów i serwisów zajmują się sprzedażą produktów, a nie usług i to właśnie na tym należy się skupić. Dobrej jakości zdjęcia i pełny opis oferty to zazwyczaj klucz do skutecznego pozyskiwania klientów.

Pozycjonowanie strony firmowej w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna w Polsce to także bogata oferta serwisów i warsztatów samochodowych. W zależności od wielkości i rodzaju szkody, klienci mogą zdecydować się na szybką naprawę pojazdu w lokalnym warsztacie, bądź autoryzowanym serwisie. Będąc lokalnym mechanikiem warto dokładnie przemyśleć dobór fraz kluczowych oraz zadbać o rozbudowane opisy usług. Niezbędny na stronie będzie także cennik oraz pozycjonowanie lokalne.

W zależności od rodzaju działalności, skuteczne pozycjonowanie znacząco przyczynia się do podniesienia ruchu na stronie i pozyskiwania nowych klientów. W dalszej części postaram się zwrócić uwagę na najważniejsze elementy stron i działania SEO.

6 elementów strategii SEO dla branży motoryzacyjnej

Strona internetowa salonu, bądź warsztatu samochodowego powinna być odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana. Należy przedstawić w skrócie profil swojej firmy, zamieścić informacje z godzinami otwarcia, adresem i mapką. Witryna powinna zostać obowiązkowo wyposażona w zdjęcia i pełny opis oferty. Jednak ładny wygląd to nie wszystko. By odpowiednio wypromować stronę i wygenerować ruch w witrynie należy ją pozycjonować. Składa się na to szereg działań i procesów, dzięki którym mamy duże szanse, by znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

1. Wartościowe treści

Tworzenie unikatowych i tematycznych treści jest jednym z podstawowych elementów SEO w każdej branży, również motoryzacyjnej. Warto zadbać, aby prezentowana oferta zawierała dokładne i rzetelne informacje o sprzedawanych samochodach, czy usługach. Dzięki poprawnie przygotowanym treściom witryna ma sporą szansę poprawić pozycję w internecie.

Teksty zamieszczane na stronie powinny być przyjazne przede wszystkim dla użytkowników, a nie dla robotów Google. Słowa kluczowe należy wplatać w treść w sposób naturalny, zaś całość powinna posiadać unikatowy charakter. Ponadto, dobrze jest pamiętać, by tekst był nie tylko merytoryczny, ale także przyjemne dla oka. Używanie paragrafów, nagłówków i formatowania jest wręcz wskazane. Dobry content marketing przyczynia się do zwiększania ruchu na stronie i pozyskiwania nowych klientów.

2. Precyzyjny dobór słów kluczowych

Podczas pozycjonowania stron w branży motoryzacyjnej niezwykle ważny jest odpowiedni wybór fraz kluczowych. Z uwagi na bardzo dużą konkurencję, warto dokładnie zagłębić się w ten temat i wybrać słowa klucze dobrze dopasowane do zapytań klientów. Dobrze jest zastanowić się, co sami wpisalibyśmy w wyszukiwarkę szukając usług lub produktów, jakie oferujemy. Niezbędne będzie także wykorzystanie narzędzi typy Semstorm, bądź Senuto.

Zazwyczaj szczególnie dobrze sprawdza się w takich przypadkach pozycjonowanie na długi ogon. Precyzowanie fraz pod kątem konkretnego modelu samochodu, wyposażenia, czy rodzaju silnika często daje dużo lepsze rezultaty niż używanie najprostszych i najpopularniejszych fraz. Takie podejście jest również idealnym rozwiązaniem dla małych, lokalnych firm, w tym serwisów i warsztatów samochodowych. Słowa kluczowe umieszczać należy nie tylko w treściach, ale także w nagłówkach, elementach typy title i meta description.

3. Ciekawe grafiki i zdjęcia

Dealerzy samochodowi wiedzą, jak ważne dla klientów są wiarygodne zdjęcia pojazdów. Dobrej jakości grafiki są nieodłącznym elementem każdego papierowego katalogu niezależnie od marki, czy modelu pojazdu. To samo dotyczy stron internetowych, jednak tu warto jeszcze pamiętać o odpowiedniej optymalizacji obrazów.

Pusty atrybut ALT to kardynalny błąd optymalizacji grafik pod kątem SEO. Tekst alternatywny jest kluczowym elementem. Gdy go zabraknie Google będzie widział grafikę, ale nie będzie wiedział co się na niej znajduje, więc zasugeruje się otaczającym ją tekstem. Więcej na ten temat znaleźć można w naszym wpisie o optymalizacji zdjęć: https://delante.pl/zdjecia-pozycjonowanie-jak-podejsc-do-tematu/

Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej - grafiki

4. Blogi, vlogi i poradniki

Współczesny klient to często osoba, która przed zakupem chce się dowiedzieć możliwie jak najwięcej o danym produkcie, bądź usłudze.

Prowadzenie bloga w branży motoryzacyjnej to doskonały sposób na reklamowanie usług i samochodów. Za pomocą kreatywnych treści, bądź filmików pokazowych można wpływać na świadomość klientów, którzy chętniej będą do nas wracać. Filmy z tutorialami i poradami szczególnie dobrze sprawdzają się w przypadku serwisów i warsztatów samochodowych. Za pomocą vlogów możemy pochwalić profesjonalną wiedzą i umiejętnościami z zakresu naprawy pojazdów, a także stać się bardziej wiarygodnymi w oczach klientów.

Dobry content wpływa nie tylko na nasz na wizerunek, czy pozycję eksperta, ale przede wszystkim na ruch na stronie, co z kolei może przełożyć się na konwersję.

Ponadto, stałe rozszerzanie treści na stronie pozwala na zwiększenie ilości kluczowych fraz.

5. Social media

Media społecznościowe to obecnie jedna z najpotężniejszych broni jeśli chodzi o promowanie usług i produktów. Tworzy je ogromna grupa ludzi, którzy chętnie wymieniają się między sobą doświadczeniami i opiniami na temat różnych usług i produktów. Posiadanie kont na najważniejszych portalach typu Facebook, Instagram, czy Twitter daje możliwość prezentowania swojej oferty i budowania relacji z potencjalnymi klientami. Ważne jest zamieszczanie danych kontaktowych, adresów i wszystkich innych niezbędnych informacji o firmie na swoich social mediach.

Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej blog

6. Pozycjonowanie lokalne w branży motoryzacyjnej

Pozycjonowanie lokalne w branży motoryzacyjnej pełni kluczową rolę w przypadku niewielkich komisów, serwisów, czy warsztatów samochodowych. Klienci chcący naprawić stary samochód najczęściej udają się do lokalnego mechanika, co jest wygodniejsze i tańsze niż wizyta w autoryzowanym serwisie.

Lokalne SEO skupia się na konkretnym obszarze, dlatego posiadanie profilu Google Moja Firma ma w tym wypadku na ogromne znaczenie. Dzięki usłudze klienci mogą w szybki sposób sprawdzić godziny otwarcia warsztatu, czy komisu, poznać opinię innych użytkowników, czy sprawdzić dojazd. Jeśli firma posiada kilka oddziałów należy zamieścić adresy każdego z nich.

Dobrą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania możemy uzyskać także za pomocą NAPów – miejsc, gdzie możemy zamieszczać wszelkie informacje o swojej firmie.

Pozycjonowanie lokalne branży motoryzacyjnej

Podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w branży motoryzacyjnej skutkuje widocznymi efektami w postaci zwiększania ruchu na stronie i zainteresowania konkretnymi usługami, co może przełożyć się na konwersję. Oczywiście SEO jest procesem ciągłym, a wszystkie działania należy prowadzić nieprzerwanie. Tylko w taki sposób możemy sukcesywnie wpływać na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

  3,67 / 5 ( 6 )
Autor
Junior SEO Specialist - Justyna

Junior SEO Specialist

Absolwentka informatyki z pasją do modelowania 3D i gier komputerowych. W wolnych chwilach lubi czytać książki, oglądać seriale, gotować i odkrywać nowe miejsca. Miłośniczka podróży i dobrego jedzenia. Uwielbia spędzać czas w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Swoją przygodę z SEO zaczęła w Delante wiosną 2019 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.