.animate-view{opacity: 1 !important;}

Czy warto prowadzić bloga w 2024 roku?

4min.

Komentarze:4

Czy warto prowadzić bloga w 2024 roku?
19 października 2023
Wszyscy mają już wszystko w sieci. Podaż przegoniła popyt. Mamy do dyspozycji tysiące różnych, krajowych i zagranicznych, dostawców tych samych lub bardzo podobnych usług czy produktów. Jak wyróżnić się na tle tej masy? Z pomocą przychodzi… content marketing i firmowy blog.

4min.

Komentarze:4

Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Odpowiedź typowego marketera: to zależy. Generalnie TAK, ale… Za tym ale kryje się wiele warunków i elementów, które należy spełnić, aby prowadzenie firmowego bloga miało sens. Przede wszystkim należy regularnie tworzyć efektywny content, wokół którego zbudujesz aktywną i zaangażowaną społeczność stałych czytelników. Dobrze prowadzony blog przekłada się na dodatkowe konwersje, ruch na stronie i wiarygodność marki. Proste? Niekoniecznie.

Blog firmowy to nie taka prosta sprawa

Gdyby tak było, każda firma miałaby świetnie prosperujący firmowy blog, a z naszego podwórka naprawdę dobrych przykładów nie jest wcale tak wiele. Z drugiej strony konkurencja jest ogromna – w każdym miesiącu na samym WordPressie publikowanych jest 70 milionów artykułów (źródło: WordPress).

Blog firmowy
Pięknego, regularnego bloga z atrakcyjnymi zdjęciami, treściami i video contentem prowadzi np. marka Westwing.

Wiesz, że według Content Marketing Institute tylko 40% marketerów ma swoją strategię content marketingową? Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz znaleźć się w tej mniejszości.

Blog firmowy musi przede wszystkim:

  • Być prowadzony regularnie, a nowe publikacje powinny pojawiać się minimum raz w tygodniu,
  • Odpowiadać na potrzeby i oczekiwania Twojej persony marketingowej,
  • Być zorganizowany według ustalonego z góry content planu,
  • Realizować cele firmy, swoje indywidualnie ustalone KPI’s i mierniki sukcesu,

…i wiele, wiele więcej. Przerażony? Spokojnie, to da się zrobić.

Komentarz specjalisty

Tworząc wpisy na bloga, pamiętaj o Search Intent – miej na uwadze intencje użytkownika. Artykuły blogowe powinny odpowiadać na intencje informacyjne, dlatego to właśnie w blogpostach staraj się jak najlepiej przedstawić swoje produkty/usługi, analizuj je, porównuj, objaśniaj, zaznaczaj, na jakie aspekty warto zwrócić największą uwagę.

Mateusz Calik
Mateusz Calik CEO

Blogi firmowe – statystyki

Nie jesteś jeszcze do końca przekonany, czy prowadzenie firmowego bloga ma sens? W takim razie dorzucamy garść twardych statystyk, popartych badaniami marketingowymi. Co mówią nam te liczby? Sprawdźmy:

  • 73% użytkowników jedynie skanuje wzrokiem treści na blogu; zaledwie 27% dokładnie je przegląda. Musisz więc step your game up aby sprawić, że te 73% wyniosą coś z Twoich wpisów (źródło: Hubspot).
  • Jakość treści jest uważana przez blogerów za najważniejszy czynnik wpływający na suksces (źródło: Growth Badger)
  • Najczęstsze problemy z contentem na blogu to problemy z językiem, niska czytelność albo kiepski design treści (źródło: Adobe).
  • 80% osób prowadzących blogi uważa, że przynoszą one efekty (źródło: Orbit Media).

Zalety prowadzenia bloga firmowego w 2024 roku

Wizerunek firmy jako zaufanego eksperta

Dzielisz się wiedzą? To znaczy, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Użytkownicy sieci doceniają tych, którym nie straszny jest knowledge sharing. Chętniej zaufamy i powierzymy nasze pieniądze profesjonalistom niż laikom, nawet jeśli ci pierwsi są o wiele drożsi.

Wdzięczność i relacje

Podarowanie komuś czegoś za darmo wzbudza w nim poczucie, że powinien Ci się za to jakoś odwdzięczyć. Nie inaczej jest z contentem w sieci. Blog firmowy buduje relacje, wspiera PR i przywiązuje do nas czytelników, którzy w Google Analytics stają się “powracającymi użytkownikami”, a może nawet “konwersjami”. Brutalne, ale prawdziwe. W końcu coś za coś.

Blog firmowy zawsze będzie Twój

Blog firmowy, w połączeniu z newsletterem, to Twoje własne media, które już zawsze będą grały pod Twoje dyktando. Wszelkie profile w mediach społecznościowych czy wykupione powierzchnie reklamowe w sieci nigdy nie będą Twoje i nigdy nie będziesz mieć nad nimi pełnej kontroli. Tam zasady mogą zmienić się z dnia na dzień. Jakaś tajemnicza siła “utnie Ci zasięgi” i z Twoich tysięcy fanów o nowych produktach dowie się “garstka”. Kontroluj sytuację. Aktualizuj stare treści! Pełna kontrola daje Ci możliwość aktualizowania treści Twoich artykułów. Dbaj o to, aby cały czas być na szczycie list wyszukiwania.

Lepszy blog = większa sprzedaż

Ile razy zdarzyło Ci się przejść obok witryny sklepowej, zobaczyć coś interesującego, wejść do środka i coś kupić? No właśnie, zbyt wiele razy. Bardzo podobnie jest z blogiem firmowym. Nowy news, ciekawy wpis, czy wartościowa infografika to tylko “haczyk” w witrynie sklepowej, który ma wzbudzić zainteresowanie i zaangażować, zapraszając dalej. A tam akurat przypadkiem podczas czytania dostaniesz zaproszenie do odbioru vouchera, po chwili okazuje się, że promocja działa tylko dzisiaj, widzisz produkt, który idealnie do Ciebie pasuje i… sprzedane.

Pozytywny wpływ na SEO

SEMrush prawdę Ci powie. Lepszy blog firmowy to więcej fraz w TOP wyszukiwania w Google.

Algorytm Google docenia unikatowe treści na blogach firmowych. Walka o bycie na szczycie wyszukiwań Google trwa, czy tego, chcesz, czy nie. Dodatkowe blog posty to więcej Twoich żołnierzy na froncie. Szczególnie tych z długim ogonem, tzw. long-tail. Regularne, chętnie udostępniane w sieci wpisy to ambrozja dla pozycjonowania stron.

Wady prowadzenia bloga firmowego w 2024 roku

Inwestycja czasu i pieniędzy

Tworzenie firmowego bloga zabiera mnóstwo czasu i środków. Można produkować go in-house przy udziale Twoich wewnętrznych ekspertów lub zatrudnionych na etacie marketerów online albo powierzyć to zadanie zewnętrznym copywriterom – freelancerom, którzy dostarczą Ci gotowe SEO-friendly teksty. Pomyśl, czy specyfika Twojej firmy i branży pozwala na zatrudnienie kogoś z zewnątrz, czy lepiej zrobić to samemu.

Blog firmowy
Wpis sprzed lat na szczycie bloga? O nie, nie tędy droga.

Bez planu = bez wyniku

Bez content planu i zaplanowanej strategii nie startuj z blogiem firmowym. Tutaj nie zadziała metoda “jakoś to będzie”. Ustal do kogo, o czym i po co chcesz pisać.

Blog firmowy – prowadzić, czy nie prowadzić?

Wad jest zdecydowanie mniej, niż zalet, więc TAK, warto prowadzić bloga firmowego A.D. 2024. Co więcej, biorąc pod uwagę strategię rozwoju algorytmów Google, z roku na roku znaczenie blogów i naprawdę dobrego contentu na naszych stronach WWW będzie tylko rosnąć.

Posty i treści, które stworzysz dziś, będą pracować na Twoją markę, SEO Twojej strony i widoczność w sieci przez lata. Myśląc o tym w ten sposób, content marketing przestaje być kosztem, a staje się inwestycją z wysoką i łatwo mierzalną stopą zwrotu. Chciałbyś wiedzieć więcej i jeszcze lepiej prowadzić swojego firmowego bloga? A może myślisz o tym, by przekazać komuś to zadanie? Jesteśmy do Twojej dyspozycji: napisz do nas i porozmawiajmy o tym.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Komentarze

  1. Od jakiegoś czasu prowadzę bloga na swojej stronie i faktycznie widzę, że przynosi to fajne efekty. Według mnie zdecydowanie warto 🙂

  2. Niektórzy sądzą, że blog to już przeżytek, ale póki obserwuję, że przynosi mi on ruch, to nie widzę powodu by z niego rezygnować. Faktycznie, zajmuje trochę czasu, ale uważam, że jak najbardziej warto.

  3. Warto, pod warunkiem, że robimy to dobrze, konsekwentnie. Blog dla samego bloga nie do końca ma sens. Regularność, odpowiedni dobór tematów, optymalizacje (zarówno pod wyszukiwarkę, jak i użytkownika), dobre linkowanie wewnętrzne – prowadząc bloga, trzeba pamiętać o tych (i jeszcze innych) kwestiach, bo samo to, że mamy bloga nic nam nie da.

  4. Dokładnie. I tak jest z większością działań. Blog dla samego bloga, linkowanie dla samego linkowania – no nie ma to sensu. Dobra strategia, ciągłość działań, testy a co za tym idzie wnioski i zmiany – to już jak najbardziej ma sens 😉

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM