Adres IP

Co to jest adres IP? – Definicja

Adres IP czyli Internet Protocol, to system identyfikacji urządzeń. Ciąg cyfr pozwala na zlokalizowanie serwera. Zapisywany był dotychczas w formie 32-bitowej.

Składa się z 4 cyfr (zapisanych w systemie dziesiętnym, dwójkowym lub szesnastkowym), oddzielonych od siebie kropkami. Cyfry dzielone są na część hosta oraz sieciową, gdzie pierwsze cyfry odnoszą się do sieci.

Adres IP definicja

Czemu służy taki adres?

Rozróżniamy jego dwa rodzaje – stały i dynamiczny. W pierwszym przypadku numer jest przypisany do serwera na stałe, choć może dysponować nim więcej niż jeden użytkownik. Korzystając z dynamicznego, ciąg cyfr zmienia się – co dobę lub przy ponownym łączeniu z siecią. Adres IP  nie zawsze staje się narzędziem dokładnego lokalizowania sprzętu i użytkownika. Obecnie korzystamy z szóstej wersji, IPv6, gdzie każdy z nich składa się z 128-bitowych liczb. Dzielimy je również na klasy, w zależności od wielkości i stopnia specjalizacji sieci.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej