Domain Age

Co to jest Domain Age? – Definicja

Domain Age to czas istnienia domeny, który liczony jest od jej pierwszego zarejestrowania. To jeden z ważnych czynników rankingowych Google związanych z procesem pozycjonowania stron. Panuje powszechne przekonanie, że im strona jest starsza, tym wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania ma szansę osiągnąć. Wiek domeny przekłada się bowiem na większe zaufanie zarówno ze strony użytkowników, jak i algorytmu Google.

Wiek domeny: jak go sprawdzić?

Na wiek domeny składają się dwa czynniki: wspomniana już data pierwszej rejestracji oraz czas, w którym domena była aktywna, tzn. zawierała treści możliwe do wyszukania w internecie. Wyszukiwarka wyliczając Domain Age, uwzględnia także moment pierwszego przeszukania domeny przez tzw. Crawler. Najważniejsze dane związane z wiekiem domeny, tj. datę rejestracji czy adresy IP, można sprawdzić m.in. na stronie: http://whois.domaintools.com/.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej