Geolokalizacja strony

Co to jest geolokalizacja strony? – Definicja

Geolokalizacja strony to przede wszystkim różnego rodzaju narzędzia, które rozpoznają lokalizację użytkownika witryny i na tej podstawie dopasowują dla niego wersję językową i treść. Mimo, iż wydaje się to ciekawym rozwiązaniem technologicznym, to w praktyce może przysporzyć sporych problemów i negatywnie wpłynąć na SEO. Zanim zdecydujemy się na jej wdrożenie, warto zapoznać się z rozporządzeniem dotyczącym Geoblokowania, przyjętym przez Parlament Europejski.

Czym jest geolokalizacja strony?

Geolokalizacja strony w praktyce

Biorąc pod uwagę, że roboty Google działają z terenu USA, musimy liczyć się z faktem, że będą przekierowywane zawsze na angielskie wersje strony. W praktyce oznacza to, że inne wersje stron mogą być pomijane i nie indeksowane lub indeksowane wolniej. Będzie to mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie, dlatego jeśli dany CMS daje taką możliwość, zaleca się wyłączenie funkcji geolokalizacji strony.

Kolejny problem może dotyczyć samych użytkowników. Nie mamy gwarancji, że osoba wchodząca na stronę np. z Niemiec zrozumie treści, mówi w języku niemieckim i płaci jedynie w Euro. Dotyczy to szczególnie turystów.

Podsumowując, geolokalizacja strony może negatywnie wpływać na odbiór witryny zarówno przez roboty Google jak i przez użytkowników.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej