Gołąb (Algorytm Gołąb)

Co to jest algorytm Gołąb? – Definicja

Gołąb (z ang. Pigeon) to wprowadzony 24 lipca 2014 roku algorytm, który został stworzony z myślą o bardziej efektywnych, lokalnych wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego jego głównym zadaniem jest prawidłowe dopasowanie wyników lokalnych pod szczegółowe zapytania użytkowników. W momencie aktualizacji algorytmu Gołąb, wyniki organiczne zostały połączone z mapami, co w rezultacie poprawiło pozycję firm, które posiadały dobrze zoptymalizowane strony pod konkretną lokalizację.

Algorytm Gołąb - definicja

Praktyczne zastosowanie algorytmu Google Gołąb

Przy wyborze danej usługi, kierujemy się nie tylko dobrą opinią, ale także tym, gdzie znajduje się dane miejsce. Wyobraź sobie, że chcesz rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną i poszukujesz klubu fitness w okolicy, w której mieszkasz. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „klub fitness”, a obok niej nazwę miasta, a nawet interesującą Cię dzielnicę, otrzymasz konkretne placówki, odpowiadające danej lokalizacji.

Z punktu widzenia SEO jest to niezwykle istotne, ponieważ algorytm Gołąb wzmacnia pozycje stron, które posiadają: dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma, umieszczone dane teleadresowe, czy zamieszczone informacje w wizytówkach NAP.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej