Co to jest algorytm Gołąb? – Definicja
Gołąb (z ang. Pigeon) to wprowadzony 24 lipca 2014 roku algorytm, który został stworzony z myślą o bardziej efektywnych, lokalnych wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego jego głównym zadaniem jest prawidłowe dopasowanie wyników lokalnych pod szczegółowe zapytania użytkowników. W momencie aktualizacji algorytmu Gołąb, wyniki organiczne zostały połączone z mapami, co w rezultacie poprawiło pozycję firm, które posiadały dobrze zoptymalizowane strony pod konkretną lokalizację.
Praktyczne zastosowanie algorytmu Google Gołąb
Przy wyborze danej usługi, kierujemy się nie tylko dobrą opinią, ale także tym, gdzie znajduje się dane miejsce. Wyobraź sobie, że chcesz rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną i poszukujesz klubu fitness w okolicy, w której mieszkasz. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „klub fitness”, a obok niej nazwę miasta, a nawet interesującą Cię dzielnicę, otrzymasz konkretne placówki, odpowiadające danej lokalizacji.
Z punktu widzenia SEO jest to niezwykle istotne, ponieważ algorytm Gołąb wzmacnia pozycje stron, które posiadają: dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma, umieszczone dane teleadresowe, czy zamieszczone informacje w wizytówkach NAP.