Gołąb (Algorytm Gołąb)

Co to jest algorytm Gołąb? – Definicja

Gołąb (z ang. Pigeon) to wprowadzony 24 lipca 2014 roku algorytm, który został stworzony z myślą o bardziej efektywnych, lokalnych wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego jego głównym zadaniem jest prawidłowe dopasowanie wyników lokalnych pod szczegółowe zapytania użytkowników. W momencie aktualizacji algorytmu Gołąb, wyniki organiczne zostały połączone z mapami, co w rezultacie poprawiło pozycję firm, które posiadały dobrze zoptymalizowane strony pod konkretną lokalizację.

Algorytm Gołąb - definicja

Praktyczne zastosowanie algorytmu Google Gołąb

Przy wyborze danej usługi, kierujemy się nie tylko dobrą opinią, ale także tym, gdzie znajduje się dane miejsce. Wyobraź sobie, że chcesz rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną i poszukujesz klubu fitness w okolicy, w której mieszkasz. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „klub fitness”, a obok niej nazwę miasta, a nawet interesującą Cię dzielnicę, otrzymasz konkretne placówki, odpowiadające danej lokalizacji.

Z punktu widzenia SEO jest to niezwykle istotne, ponieważ algorytm Gołąb wzmacnia pozycje stron, które posiadają: dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma, umieszczone dane teleadresowe, czy zamieszczone informacje w wizytówkach NAP.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej