Gołąb (Algorytm Gołąb)

Co to jest algorytm Gołąb? – Definicja

Gołąb (z ang. Pigeon) to wprowadzony 24 lipca 2014 roku algorytm, który został stworzony z myślą o bardziej efektywnych, lokalnych wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego jego głównym zadaniem jest prawidłowe dopasowanie wyników lokalnych pod szczegółowe zapytania użytkowników. W momencie aktualizacji algorytmu Gołąb, wyniki organiczne zostały połączone z mapami, co w rezultacie poprawiło pozycję firm, które posiadały dobrze zoptymalizowane strony pod konkretną lokalizację.

Algorytm Gołąb - definicja

Praktyczne zastosowanie algorytmu Google Gołąb

Przy wyborze danej usługi, kierujemy się nie tylko dobrą opinią, ale także tym, gdzie znajduje się dane miejsce. Wyobraź sobie, że chcesz rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną i poszukujesz klubu fitness w okolicy, w której mieszkasz. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „klub fitness”, a obok niej nazwę miasta, a nawet interesującą Cię dzielnicę, otrzymasz konkretne placówki, odpowiadające danej lokalizacji.

Z punktu widzenia SEO jest to niezwykle istotne, ponieważ algorytm Gołąb wzmacnia pozycje stron, które posiadają: dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma, umieszczone dane teleadresowe, czy zamieszczone informacje w wizytówkach NAP.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej