Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google)

Czym jest Keyword Planner? – Definicja

Keyword Planner (Planer Słów kluczowych) to darmowe narzędzie od firmy Google, które umożliwia wyszukanie propozycji słów kluczowych oraz podglądnięcie prognozy ich skuteczności. Dzięki niemu można ustalić także odpowiednie stawki i budżety dla poszczególnych kampanii.

Jakie informacje możemy uzyskać z Planera Słów Kluczowych?

Google Keyword Planner to jedno z najpopularniejszych narzędzi, służących do szukania i analizowania słów kluczowych. Warto dodać, że planer słów kluczowych zwraca najważniejsze z punktu widzenia SEO informacje na temat fraz. Spośród nich wymienić można między innymi:

  • średnia miesięczna ilość wyszukiwań danego słowa kluczowego,
  • sezonowość danego słowa kluczowego,
  • konkurencyjność danego słowa kluczowego,
  • przewidywany koszt CPC.

planer słów kluczowych

Jak korzystać z Planera Słów Kluczowych?

Plan można sporządzić poprzez wybór opcji “Poznaj nowe słowa kluczowe” (umożliwia poznanie nowych słów) lub “Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy” (poprzez zaimportowanie dotychczasowych słów kluczowych).

Aby skorzystać z Planera Słów Kluczowych należy wejść: Google Ads > Narzędzia i ustawienia > Planer słów kluczowych 

planer słów kluczowych

Zalety korzystania z planera słów kluczowych

Planer pozwala na poznanie nowych słów powiązanych z daną ofertą, prognozy wyszukiwań oraz przewidywanych kosztów kierowania na nie reklam. Przy danym poziomie kosztów można dowiedzieć się, ile konwersji, kliknięć oraz wyświetleń można się spodziewać przy wybranych słowach kluczowych. Najważniejsze zalety to: 

  • Poznanie nowych słów kluczowych – planer proponuje słowa związane z wybranymi produktami, usługami firmy.
  • Przewidywanie kosztów kliknięcia za dane słowo – podanie informacji na temat średniej stawki za kliknięcie, stawka za górny oraz dolny zakres przy określonym budżecie.
  • Poznanie konkurencyjności słowa kluczowego: wysoka, średnia, niska.
  • Okresowe zmiany wyszukiwań.
  • Dostęp do średniej miesięcznej liczby wyszukiwań.
  • Informacje na temat liczby kliknięć, wyświetleń danego słowa.
  • Prognozowany CTR.

planer słów kluczowych keyword planner

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej