Google Trends

Co to jest Google Trends?

Google Trends to narzędzie firmy Google, pozwalające na dokładne zbadanie trendów i preferencji grupy docelowej. Serwis wykorzystuje dane wyszukiwarki Google i pozwala je zinterpretować ze względu na kryteria takie jak: położenie geograficzne, czas i kategorie, w jakich mogą występować.

Przy pomocy Google Trends sprawdzisz również, z którego narzędzia Google wyszukano frazę i znajdziesz podpowiedzi podobnych tematów i zapytań użytkowników. Umożliwia analizę porównawczą kilkunastu fraz.

Google Trends co to jest

Komu przyda się Google Trends?

Narzędzie wykorzystamy już w fazie przygotowawczej, podczas tworzenia profilu firmy i wyboru niszy rynkowej. Google Trends wykorzystywane jest w budowaniu kampanii marketingowych, analizie trendów oraz określaniu sezonowości danej branży.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej