Menedżer reklam Facebooka

Czym jest menedżer reklam Facebooka? – Definicja

Menedżer reklam Facebooka umożliwia tworzenie oraz zarządzanie Twoimi kampaniami reklamowymi na Facebooku.

Gdzie mogą wyświetlać się reklamy?

  • Na Facebooku – zaczynając od Feedu i prawej kolumny, przez Stories, po wyszukiwanie i więcej.
  • Na Instagramie – Feed, Stories, karta Eksploruj i więcej.
  • W Messengerze.
  • W Audience Network (tj. w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerskiej Facebooka).

Co umożliwia Menedżer reklam Facebooka?

  • Tworzenie kampanii, zestawów reklam i reklam.
  • Szczegółowe zarządzanie miejscem wyświetlania reklam.
  • Zarządzanie czasem wyświetlania reklam.
  • Optymalizację kampanii pod szereg zmiennych – demografię, umiejscowienia, urządzenia i więcej.
  • Analizę szerokiego spektrum wyników – realizacji celów, kosztów jednostkowych, skuteczności kampanii, konwersji, przychodów i wiele więcej.

Co należy zrobić, by zacząć korzystać z Menedżera reklam Facebook?

  • Założyć konto Facebook Business (nie mylić z Facebook Suite).
  • Utworzyć w jego ramach konto reklamowe.
  • Podłączyć do konta fanpage (warunek konieczny) i konto Instagram (jeśli je posiadasz).
  • Skonfigurować Pixel (tj. kod śledzący Facebooka) i wprowadzić go na witrynę.
  • Przypisać osoby lub Partnerów do zarządzania kontem reklamowym.

menedżer reklam facebook ads

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej