Czym jest menedżer reklam Facebooka? – Definicja
Menedżer reklam Facebooka umożliwia tworzenie oraz zarządzanie Twoimi kampaniami reklamowymi na Facebooku.
Gdzie mogą wyświetlać się reklamy?
- Na Facebooku – zaczynając od Feedu i prawej kolumny, przez Stories, po wyszukiwanie i więcej.
- Na Instagramie – Feed, Stories, karta Eksploruj i więcej.
- W Messengerze.
- W Audience Network (tj. w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerskiej Facebooka).
Co umożliwia Menedżer reklam Facebooka?
- Tworzenie kampanii, zestawów reklam i reklam.
- Szczegółowe zarządzanie miejscem wyświetlania reklam.
- Zarządzanie czasem wyświetlania reklam.
- Optymalizację kampanii pod szereg zmiennych – demografię, umiejscowienia, urządzenia i więcej.
- Analizę szerokiego spektrum wyników – realizacji celów, kosztów jednostkowych, skuteczności kampanii, konwersji, przychodów i wiele więcej.
Co należy zrobić, by zacząć korzystać z Menedżera reklam Facebook?
- Założyć konto Facebook Business (nie mylić z Facebook Suite).
- Utworzyć w jego ramach konto reklamowe.
- Podłączyć do konta fanpage (warunek konieczny) i konto Instagram (jeśli je posiadasz).
- Skonfigurować Pixel (tj. kod śledzący Facebooka) i wprowadzić go na witrynę.
- Przypisać osoby lub Partnerów do zarządzania kontem reklamowym.