Co to jest microcopy?
Microcopy to krótkie, ale bardzo istotne teksty używane na stronach internetowych i w aplikacjach. Przekazują informacje pomagające użytkownikowi w nawigacji po stronie czy w użytkowaniu produktu. Przykłady microcopy to np. przyciski „Kup teraz”, komunikaty błędów, etykiety formularzy, instrukcje krok po kroku czy powiadomienia systemowe.
Możemy pomyśleć o microcopy jak o przyjaznych i pomocnych słowach, które podpowiedzą Ci, co robić dalej, uspokoją Cię, gdy coś pójdzie nie tak lub dostarczą dodatkowych informacji wtedy, gdy ich potrzebujesz. Gdyby microcopy byłoby asystentem w sklepie stacjonarnym, to podpowiadałoby Ci w prostych, krótkich zdaniach, na jakim dziale znajdziesz koszule, gdzie są przymierzalnie, oraz co zrobić, gdy wystąpi jakiś problem z płatnością.
Po co nam teksty microcopy?
Celem microcopy jest zapewnienie klarownych i zrozumiałych wskazówek, które ułatwiają użytkownikowi wykonanie określonych działań, poprawiając tym samym jego doświadczenie z produktem. Mówiąc prosto: microcopy ma sprawić, że Twoja interakcja z technologią będzie bardziej intuicyjna.
Dobrze zaprojektowane microcopy przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy, ponieważ sprawia, że interakcja z jej stroną internetową czy aplikacją jest po prostu przyjemna.
Microcopy może więc:
- poprawić doświadczenie użytkownika (UX);
- zwiększyć konwersję;
- zmniejszyć frustrację użytkowników;
- obniżyć koszty działu obsługi klienta;
- budować zaufanie do firmy.