Spam Score

Co to jest Spam Score? Definicja

Spam Score to wskaźnik dostępny w narzędziu Link Explorer, stworzonym przez firmę MOZ. Określa on procent potencjalnego ryzyka otrzymania kary od Google. Do swoich obliczeń wykorzystuje uczenie maszynowe (ang. Machine Learning) – Moz wykorzystał tutaj dane ze stron zbanowanych lub ukaranych przez wyszukiwarkę i zidentyfikował 27 głównych cech, które je ze sobą łączą. Narzędzie skanując stronę szuka tych cech i na ich podstawie określa wynik (w procentach).

Wysoki wskaźnik Spam Score to sygnał, aby przeanalizować stronę dokładnie i popracować nad jej jakością. Ważnymi elementami jest tutaj ocena wartości contentu oraz powiązania z tematyką strony.

Spam Score danej witryny może być:

  • 1-30% – niski
  • 31-60% – średni
  • 61-100% – wysoki

Spam Score a SEO

Nawet wysoki Spam Score nie oznacza, że dana strona na pewno i w całości jest uznawana jako spamowa. Wskaźnik ten bierze pod uwagę wiele elementów, które mogą być problematyczne – np. niskie wskaźniki autorytetu (Page Authority i Domain Authority) oraz wątpliwa jakość contentu na stronie.

Spam Score mierzy potencjalne ryzyko kary od Google na podstawie korelacji ze stronami ukaranymi, nie wskazuje po prostu przyczyny i skutków. Dlatego tak ważne jest przeanalizowanie, czy tutaj naprawdę mamy powody do niepokoju. Trzeba sprawdzić historię domeny – jeśli nie miała wcześniej żadnych kar, nie należy się martwić jego niskim lub nawet średnim wynikiem.

Zalecane jest jednak na pewno przeanalizowanie i ocena jakości linków przychodzących do strony. Możliwe, że część z nich wpływa negatywnie na wynik wskaźnika i wymaga dokładnego sprawdzenia lub nawet usunięcia. Należy sprawdzić czy content na stronie linkującej jest wartościowy i powiązany z tematyką Twojej domeny.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej