Spam Score

Co to jest Spam Score? Definicja

Spam Score to wskaźnik dostępny w narzędziu Link Explorer, stworzonym przez firmę MOZ. Określa on procent potencjalnego ryzyka otrzymania kary od Google. Do swoich obliczeń wykorzystuje uczenie maszynowe (ang. Machine Learning) – Moz wykorzystał tutaj dane ze stron zbanowanych lub ukaranych przez wyszukiwarkę i zidentyfikował 27 głównych cech, które je ze sobą łączą. Narzędzie skanując stronę szuka tych cech i na ich podstawie określa wynik (w procentach).

Wysoki wskaźnik Spam Score to sygnał, aby przeanalizować stronę dokładnie i popracować nad jej jakością. Ważnymi elementami jest tutaj ocena wartości contentu oraz powiązania z tematyką strony.

Spam Score danej witryny może być:

  • 1-30% – niski
  • 31-60% – średni
  • 61-100% – wysoki

Spam Score a SEO

Nawet wysoki Spam Score nie oznacza, że dana strona na pewno i w całości jest uznawana jako spamowa. Wskaźnik ten bierze pod uwagę wiele elementów, które mogą być problematyczne – np. niskie wskaźniki autorytetu (Page Authority i Domain Authority) oraz wątpliwa jakość contentu na stronie.

Spam Score mierzy potencjalne ryzyko kary od Google na podstawie korelacji ze stronami ukaranymi, nie wskazuje po prostu przyczyny i skutków. Dlatego tak ważne jest przeanalizowanie, czy tutaj naprawdę mamy powody do niepokoju. Trzeba sprawdzić historię domeny – jeśli nie miała wcześniej żadnych kar, nie należy się martwić jego niskim lub nawet średnim wynikiem.

Zalecane jest jednak na pewno przeanalizowanie i ocena jakości linków przychodzących do strony. Możliwe, że część z nich wpływa negatywnie na wynik wskaźnika i wymaga dokładnego sprawdzenia lub nawet usunięcia. Należy sprawdzić czy content na stronie linkującej jest wartościowy i powiązany z tematyką Twojej domeny.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej