Śr. CPC (średni koszt kliknięcia)

Co to jest śr. CPC? – Definicja

Śr. CPC to inaczej średni koszt kliknięcia, czyli średnia kwota jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.  Różni się od maksymalnego kosztu kliknięcia (maks. CPC), gdyż wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Śr. CPC definicja

Przykłady jego wyliczania:

  1. Twoja reklama wygenerowała dwa kliknięcia – koszt pierwszego to 1 zł, koszt drugiego, to 1,20 zł. Zatem średni koszt kliknięcia wynosi: [2,20 zł (całkowity koszt) ÷ 2 (liczba kliknięć)] = 1,10 zł.
  2. Koszt kampanii wynosił 1 000 zł i uzyskaliśmy 2 000 kliknięć – średni koszt kliknięcia wynosi 0,5 zł.

Jak oszacować średni koszt kliknięcia?

Taką informację możesz uzyskać dla każdego przypadku z osobna. Skorzystaj z narzędzia wbudowanego w panel Google Ads – Planera słów kluczowych. Sprawdzisz wówczas szacunkową wysokość średniego CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej