Śr. CPC (średni koszt kliknięcia)

Co to jest śr. CPC? – Definicja

Śr. CPC to inaczej średni koszt kliknięcia, czyli średnia kwota jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.  Różni się od maksymalnego kosztu kliknięcia (maks. CPC), gdyż wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Śr. CPC definicja

Przykłady jego wyliczania:

  1. Twoja reklama wygenerowała dwa kliknięcia – koszt pierwszego to 1 zł, koszt drugiego, to 1,20 zł. Zatem średni koszt kliknięcia wynosi: [2,20 zł (całkowity koszt) ÷ 2 (liczba kliknięć)] = 1,10 zł.
  2. Koszt kampanii wynosił 1 000 zł i uzyskaliśmy 2 000 kliknięć – średni koszt kliknięcia wynosi 0,5 zł.

Jak oszacować średni koszt kliknięcia?

Taką informację możesz uzyskać dla każdego przypadku z osobna. Skorzystaj z narzędzia wbudowanego w panel Google Ads – Planera słów kluczowych. Sprawdzisz wówczas szacunkową wysokość średniego CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej