.animate-view{opacity: 1 !important;}

Śr. CPC (średni koszt kliknięcia)

Co to jest śr. CPC? – Definicja

Śr. CPC to inaczej średni koszt kliknięcia, czyli średnia kwota jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.  Różni się od maksymalnego kosztu kliknięcia (maks. CPC), gdyż wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Śr. CPC definicja

Przykłady jego wyliczania:

  1. Twoja reklama wygenerowała dwa kliknięcia – koszt pierwszego to 1 zł, koszt drugiego, to 1,20 zł. Zatem średni koszt kliknięcia wynosi: [2,20 zł (całkowity koszt) ÷ 2 (liczba kliknięć)] = 1,10 zł.
  2. Koszt kampanii wynosił 1 000 zł i uzyskaliśmy 2 000 kliknięć – średni koszt kliknięcia wynosi 0,5 zł.

Jak oszacować średni koszt kliknięcia?

Taką informację możesz uzyskać dla każdego przypadku z osobna. Skorzystaj z narzędzia wbudowanego w panel Google Ads – Planera słów kluczowych. Sprawdzisz wówczas szacunkową wysokość średniego CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania.

Powiązane definicje

Przeczytaj powiązane posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM