Śr. CPC (średni koszt kliknięcia)

Co to jest śr. CPC? – Definicja

Śr. CPC to inaczej średni koszt kliknięcia, czyli średnia kwota jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.  Różni się od maksymalnego kosztu kliknięcia (maks. CPC), gdyż wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Śr. CPC definicja

Przykłady jego wyliczania:

  1. Twoja reklama wygenerowała dwa kliknięcia – koszt pierwszego to 1 zł, koszt drugiego, to 1,20 zł. Zatem średni koszt kliknięcia wynosi: [2,20 zł (całkowity koszt) ÷ 2 (liczba kliknięć)] = 1,10 zł.
  2. Koszt kampanii wynosił 1 000 zł i uzyskaliśmy 2 000 kliknięć – średni koszt kliknięcia wynosi 0,5 zł.

Jak oszacować średni koszt kliknięcia?

Taką informację możesz uzyskać dla każdego przypadku z osobna. Skorzystaj z narzędzia wbudowanego w panel Google Ads – Planera słów kluczowych. Sprawdzisz wówczas szacunkową wysokość średniego CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej