- Analiza działań agencji SEO
- Narzędzia do weryfikacji działań agencji SEO
- Mierzenie wyników działań agencji SEO. Kilka słów na zakończenie
Analiza działań agencji SEO
Kiedy zacząć?
Co warto sprawdzać?
- Widoczność strony w wynikach organicznych Google – na jaką liczbę fraz strona znajduje się w TOP50, TOP10 i TOP3 wyników i jakie są to frazy?
- Ruch na stronie – liczba unikalnych użytkowników, którzy odwiedzają dziennie/miesięcznie witrynę.
- Pozycje fraz – na jakiej pozycji w wynikach Google znajduje się Twoja strona w przypadku fraz, na których najbardziej Ci zależy?
Narzędzia do weryfikacji działań agencji SEO
Senuto
SEMSTORM
Google Search Console
- Łączna liczba kliknięć to po prostu liczba odwiedzin Twojej strony, do których doszło po kliknięciu w wynik wyszukiwania.
- Kolejna liczba sugeruje, ile razy wyświetliła się Twoja strona w wynikach – podawane są nie tylko kliknięcia, ale również przypadki, kiedy dany wynik się wyświetlił, ale użytkownik go nie kliknął.
- Średni CTR (click-through rate) uzyskujemy, dzieląc łączną liczbę kliknięć przez łączną liczbę wyświetleń i mnożąc przez 100.
- Jeśli chodzi o średnią pozycję, to w tym przypadku uzyskujemy średni wynik dla wszystkich fraz, które pojawiają się w raporcie.
Zrobiłem sporo notatek. Fajnie, że dzielicie się takimi wskazówkami.