.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?d-tags
03 września 2021
Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

6min.

Komentarze:0

Spis treści

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Przykłady

Nawet najlepiej przygotowany artykuł sponsorowany nie przyniesie efektu w postaci przekierowań na Twoją witrynę, jeśli trafi na stronę, której nikt nie odwiedza. Treść, która znajdzie się na mało popularnej stronie może pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny w Google, ale jednak zdecydowanie lepiej upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – z jednej strony zdobyć link z wartościowej witryny, który będzie wsparciem dla SEO serwisu, a z drugiej wybrać takie miejsca, które rzeczywiście dadzą Ci szansę na dotarcie z przekazem do grupy docelowej (kwestię wyboru serwisów, w których warto publikować artykuły opisaliśmy we wpisie: Gdzie publikować artykuły sponsorowane – checklista). Nie jest jednak tak, że cele te osiągniesz za pomocą dowolnego contentu. Jak napisać artykuł sponsorowany? Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

Dopasuj temat do słowa kluczowego

Jak już wspomnieliśmy wyżej, artykuły sponsorowane mogą nie tylko sprowadzić użytkowników na Twoją stronę, ale i wesprzeć jej pozycjonowanie. Pamiętaj więc o słowach kluczowych - to one są fundamentem i to od nich zawsze powinieneś wychodzić. Potrzebujesz wsparcia w doborze tematów? Możesz skorzystać z narzędzia answerthepublic.com, które po wprowadzeniu danej frazy zaproponuje Ci tematy, które warto podjąć. Sugestie słów kluczowych i pytań bazują na podpowiedziach wyszukiwarki Google, które wyświetlają się w momencie rozpoczęcia wpisywania zapytania w pole wyszukiwania. [caption id="attachment_42366" align="aligncenter" width="605"]answer the public a artykuły sponsorowane Screen z narzędzia AnswerThePublic[/caption] Możesz również użyć planera słów kluczowych Google Ads, Senuto, keywordtool.io czy też SEMrush. Najważniejsze słowo kluczowe zastosuj przede wszystkim w tytule i górnej części jego treści – najlepiej w pierwszych 50-100 wyrazach (np. w leadzie). Pamiętaj o naturalności – słowa kluczowe powinny być sprytnie i logicznie wplecione w tekst oraz nie pochłaniać zbyt dużej jego części. Jeśli artykuł ma spełniać również cele marketingowe, to musi się dobrze czytać. Upychanie słów kluczowych nie jest tu dobrym rozwiązaniem. Więcej o słowach kluczowych i ich doborze przeczytasz tu: Słowa Kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research

Zadbaj o merytoryczność artykułu

Odbiorcy oczekują, że dzięki danej treści uzyskają pożądaną informację, tzn. odpowiedź na pytanie, które ich nurtuje. Dlatego skup się na konkretach i pokaż, w jaki sposób Twój produkt lub usługa mogą pomóc w rozwiązaniu problemu internauty. Staraj się nie odchodzić od tematu, nie podejmować zbędnych zagadnień i nie wydłużać sztucznie treści. Nie chodzi o to, aby tekst był jak najdłuższy (i często też – w zależności od tematu – nie musi, a nawet nie powinien taki być), lecz na tym, aby odpowiadał na postawione pytanie. Dane statystyczne w artykule, ciekawe informacje, praktyczne wskazówki i wyniki samodzielnie przeprowadzonych badań mają nieocenioną wartość. Dzięki nim tekst będzie bardziej atrakcyjny, a jednocześnie może być chętniej linkowany przez użytkowników w serwisach społecznościowych, na blogach (i nie tylko) jako cenne źródło informacji.

Dopasuj treść do tematyki strony

Dopasowanie treści do tematyki strony to kolejny aspekt, o którym musisz pamiętać, jeśli zastanawiasz się, jak napisać artykuł sponsorowany. Przykładowo. Załóżmy, że w Toruniu lub w okolicy zorganizowałeś nową, unikatową atrakcję dla dzieci – idealnym miejscem do publikacji artykułu sponsorowanego, który o tym informuje, jest strona poświęcona temu miastu. Takie serwisy łatwo znajdziesz np. w Linkhouse (przeczytaj: Czy Linkhouse pomaga w link buildingu?) – zwróć uwagę na te, które mają zweryfikowane statystyki Google Analytics i duży ruch. linkhouse a artykuły sponsorowane W szczegółach oferty zobaczysz informacje na temat wymagań, które musi spełniać artykuł. Dzięki temu uzyskasz już podstawowe wytyczne potrzebne do jego napisania.

Zaciekaw tytułem

Jeśli chcesz, aby użytkownicy wybrali właśnie Twój tekst spośród wielu pozycji, które zobaczą np. na stronie głównej witryny, to koniecznie zadbaj o odpowiedni tytuł  – taki, którym zainteresujesz internautów (ale! nie zapominaj też o ważnych pod kątem SEO słowach kluczowych). Idąc dalej przykładem Torunia, mimo tego, że artykuł trafi na stronę o tym mieście, to i tak warto użyć w tytule jego nazwę, gdyż w serwisach tego typu nie zawsze znajdują się wyłącznie wiadomości lokalne. Dobrą propozycją będzie np.: „Wyczekiwana atrakcja dla dzieci w Toruniu już otwarta. Zobacz gdzie”. Tytuł nie musi przekazywać całej kluczowej informacji, może np. stanowić pytanie, częstym rozwiązaniem jest też zastosowanie liczby w treści tytułu – spraw, by tytuł był chwytliwy i zachęcał użytkownika do kliknięcia. Ustalenie finalnego tytułu możesz zostawić na koniec – napisz kilka propozycji i wybierz Twoim zdaniem najlepszą. Warto też skonsultować się z innymi osobami. Czy zainteresowałaby ich taka treść? artykuł sponsorowany tytuł

Przyciągnij leadem

Pierwsze zdania artykułu mogą zdecydować o tym, czy internauta zainteresuje się treścią. Powinieneś w sposób ciekawy wprowadzić czytelnika w tekst – powiadomić go o tym, co znajdzie w jego dalszej części. Na pewno nie może być tak, że odbiorca pozna odpowiedź na ewentualne pytanie postawione w tytule artykułu już w leadzie. Pamiętaj również, że lead powinien mieć nie więcej niż 2–3 zdania. Oto przykładowa treść atrakcyjnego leadu:
“W Polsce znajduje się 16 miejsc wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a 6 obiektów oczekuje na nominację. Sprawdź, gdzie one są i ile zapłacisz za ich zwiedzanie.”
Wstęp do artykułu nie jest dobrym miejscem na wklejenie linka, ale już rozwinięcie tekstu zdecydowanie tak. Warto skorzystać przy tym z CTA, aby użytkownik wiedział, czego może się spodziewać na stronie. jak napisać dobry artykuł sponsorowany Inną metodą wykorzystania linka w treści jest zastosowanie anchora (czyli odnośnika ukrytego pod tekstem czy elementem graficznym). Pamiętaj jednak, że zbyt duża liczba odnośników na dany anchor może zostać uznana przez Google za próbę manipulacji rankingiem, a to nie przyniesie nic dobrego (pisaliśmy o tym w naszym raporcie: Najczęstsze błędy w link buildingu w 2021 roku). Dlatego zadbaj o dywersyfikację i różnorodność linków. anchory w artykułach sponsorowanych Staraj się nie umieszczać odnośnika na końcu artykułu – jego pojawienie się w rozwinięciu tekstu zwiększa szansę na zainteresowanie nim użytkownika, a także jest zalecane z punktu widzenia SEO. artykuły sponsorowane a linkowanie

Dopasuj język do grupy docelowej

Tworząc jakikolwiek tekst, powinieneś mieć na uwadze, kto ma być jego odbiorcą, do kogo chcesz z nim dotrzeć. Innego języka powinieneś używać pisząc do nastolatków, a innego do osób prowadzących własny biznes. W jednym przypadku oczekiwany może być język potoczny, a w innym – słownictwo branżowe. Oczywiście powinieneś jednocześnie uwzględnić serwis, w którym zamierzasz opublikować artykuł. Jeśli będzie to portal branżowy związany z Twoją działalnością, to tekst specjalistyczny może być doskonałym pomysłem. Natomiast jeżeli treść ma trafić na portal miejski, to wtedy musisz podejść do tematu nieco inaczej – korzystanie ze specjalistycznego słownictwa mogłoby znacznie ograniczyć grono zainteresowanych.

Stosuj formę bezosobową

W przypadku artykułów sponsorowanych raczej nie jest zalecane zwracanie się bezpośrednio do odbiorcy – lepszym wyborem jest forma bezosobowa. Staraj się unikać zwrotów typu „czy pamiętasz”, „korzystałeś z”, “zwróć uwagę na” itd. (takie zwroty sprawdzą się natomiast np. we wpisach na blogu).

Postaw na atrakcyjną strukturę treści

Użytkownika nie zainteresuje ściana tekstu. Jeśli chcesz, aby internauta zapoznał się z Twoim artykułem, to powinieneś nadać mu atrakcyjną strukturę. Wprowadź tytuł, lead, nagłówki – najczęściej H2 i (ich pogłębienie) H3. Twórz krótkie akapity, dodawaj wypunktowania, istotne fragmenty wyróżnij poprzez pogrubienie. Dobrym pomysłem mogą okazać się również tabele, grafiki czy inne elementy, które przyciągną uwagę czytelnika i uatrakcyjnią tekst. Na koniec tekstu dodaj krótkie podsumowanie, które zawiera najważniejsze wnioski wynikające z artykułu.

Nie przesadzaj z treścią reklamową

To, że tworzysz artykuł sponsorowany, nie oznacza, że cała jego treść ma wychwalać usługę lub produkt. Taki content może szybko zniechęcić użytkownika do zapoznania się z całym tekstem – nachalna reklama nie przyniesie efektu. Natomiast merytoryczna treść, która rozwiązuje problem użytkownika i konkretnymi argumentami wskazuje, że Twój produkt lub usługa są tym, czego internauta szuka, z pewnością zostanie lepiej odebrana.

Jak napisać artykuł sponsorowany? Podsumowanie

Mamy nadzieję, że już wiesz, jak napisać artykuł sponsorowany. Co warto zapamiętać? Tworzenie artykułów sponsorowanych powinno być przemyślane i oparte na wcześniej ustalonej strategii. Jeśli oczekujesz zadowalających efektów, to poświęć czas na znalezienie odpowiedniego miejsca do publikacji, a następnie przygotowanie i opracowanie treści, które nie tylko wesprą SEO, ale i przyciągną użytkowników na Twoją stronę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o artykułach sponsorowanych, to przeczytaj nasz wpis: Artykuły sponsorowane a SEO.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022