Anchor

Co to jest anchor? – Definicja

Anchor (inaczej Anchor Text, Treść linka, Kotwica, Ankor, Tekst zakotwiczenia) to treść, która wizualizuje dany link. Element ten jest klikalny i przenosi użytkownika na daną stronę internetową. Jest on widoczny w kodzie HTML między tagiem otwierającym <a> i zamykającym </a>.

Przykładowe użycie słowa anchor

Dobrym przykładem może być <a href=”https://delante.pl/”>tekst anchora</a>. Link prowadzący do danej witryny zostaje ukryty pod danym tekstem, najczęściej jest to słowo kluczowe, na które strona chce się wyświetlać w wyszukiwarce internetowej.

Anchorem może być również adres URL, który prowadzi do danej strony: <a href=”https://delante.pl/”>delante.pl</a>.

Anchor - definicja

Anchory mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Są one bowiem wskaźnikami dla Google, że dana strona jest odpowiednio dopasowana do zapytania użytkownika. Ważne jest by ich rozkład na stronie był odpowiednio przemyślany.

Czy ta definicja była pomocna?
(10)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej