Anchor

Co to jest anchor? – Definicja

Anchor (inaczej Anchor Text, Treść linka, Kotwica, Ankor, Tekst zakotwiczenia) to treść, która wizualizuje dany link. Element ten jest klikalny i przenosi użytkownika na daną stronę internetową. Jest on widoczny w kodzie HTML między tagiem otwierającym <a> i zamykającym </a>.

Przykładowe użycie słowa anchor

Dobrym przykładem może być <a href=”https://delante.pl/”>tekst anchora</a>. Link prowadzący do danej witryny zostaje ukryty pod danym tekstem, najczęściej jest to słowo kluczowe, na które strona chce się wyświetlać w wyszukiwarce internetowej.

Anchorem może być również adres URL, który prowadzi do danej strony: <a href=”https://delante.pl/”>delante.pl</a>.

Anchor - definicja

Anchory mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Są one bowiem wskaźnikami dla Google, że dana strona jest odpowiednio dopasowana do zapytania użytkownika. Ważne jest by ich rozkład na stronie był odpowiednio przemyślany.

Czy ta definicja była pomocna?
(9)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

Czytaj więcej
SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

W post-pandemicznej rzeczywistości większość biznesów z branży edukacyjnej przeniosła się ze świata offline do online. Konkurencja w internecie rośnie z dnia na dzień. Codziennie pojawiają się tam nowe szkolenia, platformy edukacyjne, trenerzy i coachowie. Publiczne i prywatne uczelnie przeszły na tryb zdalny nauki i pozyskują nowych studentów online. Te nowe rynkowe realia wymuszają na branży edukacyjnej inwestycję w SEO.

Czytaj więcej