Anchor

Co to jest anchor? – Definicja

Anchor (inaczej Anchor Text, Treść linka, Kotwica, Ankor, Tekst zakotwiczenia) to treść, która wizualizuje dany link. Element ten jest klikalny i przenosi użytkownika na daną stronę internetową. Jest on widoczny w kodzie HTML między tagiem otwierającym <a> i zamykającym </a>.

Przykładowe użycie słowa anchor

Dobrym przykładem może być <a href=”https://delante.pl/”>tekst anchora</a>. Link prowadzący do danej witryny zostaje ukryty pod danym tekstem, najczęściej jest to słowo kluczowe, na które strona chce się wyświetlać w wyszukiwarce internetowej.

Anchorem może być również adres URL, który prowadzi do danej strony: <a href=”https://delante.pl/”>delante.pl</a>.

Anchor - definicja

Anchory mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Są one bowiem wskaźnikami dla Google, że dana strona jest odpowiednio dopasowana do zapytania użytkownika. Ważne jest by ich rozkład na stronie był odpowiednio przemyślany.

Czy ta definicja była pomocna?
(10)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej