- Wyzwania związane z automatyczną zmianą kampanii
- Jak osiągnęliśmy ROAS 4500% u naszego klienta z kampanii Performance Max?
- Odpowiednia reakcja na przekształcenie się kampanii
- Wprowadziliśmy Google Merchant Center w kampaniach Performance Max
- Dodaliśmy wideo oraz grafiki zgodne z wymaganiami Google
- Stworzyliśmy atrakcyjne nagłówki i treści reklam
- Sygnały w kampanii Performance Max
- Dostosowanie pozostałych ustawień
- Co z sezonowością?
- Wyniki
- Wnioski
- Podsumowanie
Wyzwania związane z automatyczną zmianą kampanii
Z naszym klientem kompleksowo działaliśmy od dwóch lat prowadząc kampanie zarówno sprzedażowe jak i zasięgowe. Prowadziliśmy jego kampanie oraz utrzymywaliśmy wyniki na dobrym poziomie. Inteligentna kampania produktowa na koncie klienta przekształciła się w Performance Max w lipcu bieżącego roku (2022). Jak pisałam wyżej firma oferuje produkty letnie takie jak stroje kąpielowe i plażowe, więc kampania Performance Max pojawiła się, więc w trakcie największego popytu na produkty. Przekształcenie inteligentnej kampanii produktowej wiązało się więc z wyzwaniami takimi jak:- czasochłonny proces stopniowego gromadzenia dobrej jakości materiałów graficznych oraz video we współpracy z Klientem rozpoczęty jeszcze w czerwcu,
- środek sezonu sprzedażowego, a więc zadbanie o to, aby przez automatyczne wprowadzenie nowego typu kampanii, ruch na stronie Klienta pozyskiwany z Google Ads nie spadł i żeby przez naukę algorytmów wyniki nie zostały zaburzone,
- utrzymanie wysokich wyników sprzedaży wprowadzając na konto z usystematyzowaną strukturą i dobrymi wynikami nowy typ kampanii.
Jak osiągnęliśmy ROAS 4500% u naszego klienta z kampanii Performance Max?
Odpowiednia reakcja na przekształcenie się kampanii
W poprzednim roku Google ogłosiło, że wszystkie inteligentne kampanie produktowe oraz kampanie lokalne przekształcą się w kampanie Performance Max, które wyróżniają się wysokim stopniem automatyzacji. Od kwietnia 2022 roku można już tworzyć samodzielnie kampanie nowego typu. Google informuje na każdym koncie Ads, do kiedy kampanie produktowe zostaną przekształcone automatycznie, ale daty są różne, wynikające z systematycznego wprowadzania zmian na kontach. Najlepszym wyjściem będzie oczywiście wprowadzenie samodzielnie kampanii Performance Max i to jak najszybciej, by zacząć gromadzić dane o użytkownikach i konwersjach potrzebne algorytmom do zwiększenia skuteczności działania kampanii. Tu chciałabym zaznaczyć, że na obecną chwilę automatyczne przejście z kampanii produktowej (PLA lub iPLA) na Performance Max robione przez Google jest skonfigurowane w bardzo podstawowy, mało efektywny sposób. Bez samodzielnej konfiguracji będzie znacznie trudniej uzyskać pożądane wyniki.Wprowadziliśmy Google Merchant Center w kampaniach Performance Max
Google Merchant Center to narzędzie Google odpowiedzialne za przesyłanie informacji dotyczących produktów w sklepie internetowym, aby użytkownicy korzystający z wyszukiwarki Google mogli je zobaczyć. Jeśli posiadasz na swoim koncie kampanie produktowe na pewno masz także Google Merchant Center. Jeśli dopiero zakładasz konto, odsyłam do naszego poradnika, w którym pokazaliśmy krok po kroku jak stworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center. Pamiętaj: Prowadząc kampanię Performance Max musisz przypisać konto Google Merchant Center do Twojej kampani.Dodaliśmy wideo oraz grafiki zgodne z wymaganiami Google
W kampaniach Performance Max ważnymi zasobami, które należy dodać, są materiały wideo oraz materiały graficzne.Wymagania dotyczące zasobów wideo:
- film musi trwać więcej niż 10 sekund,
- minimalnie należy dodać 1 film, maksymalnie 5,
- materiał powinien dotyczyć całej marki,
- nie należy stosować grafik dotyczących promocji, które trwają krócej niż miesiąc, ponieważ czas nauki algorytmów to min. 6 tygodni.
Zalecenia dotyczące zasobów graficznych:
- powinny odnosić się do jednej tematyki,
- nie należy stosować grafik, które dotyczą promocji trwających krócej niż miesiąc, ponieważ czas uczenia się algorytmów to 6 tygodni,
- opcjonalnie można umieścić tekst, logo i buton na grafice,
- powinny być w formacie .jpg lub .png,
- maksymalny rozmiar pliku to 5120 KB,
- ważne treści powinny zostać umieszczone w środkowych 80% obrazu,
- w kampaniach Performance Max należy użyć minimum 7 zasobów graficznych.
- kwadratowe (1:1) o zalecanym rozmiarze 1200 x 1200, a minimalnym 128x128
- prostokątne (4:1), o zalecanym rozmiarze 1200 x 300, a minimalnym 512 x 128. Logo prostokątne jest opcjonalne.
Zaufaj nam: jakość zdjęć i grafik naprawdę ma znaczenie i warto poświęcić więcej czasu, by później cieszyć się lepszymi wynikami kampanii!
Stworzyliśmy atrakcyjne nagłówki i treści reklam
Rekomendujemy dodawać treści, które:- w nagłówkach oraz długich nagłówkach ogólnie informują o tym, co reklamujemy,
- w tekstach reklam zaczynają się od najważniejszych informacji takich jak rabaty i promocje (jeśli trwają dłużej niż miesiąc), a kończą na mniej ważnych,
- w tekstach reklam mają wezwania do działania np. sprawdź, zobacz ofertę, skorzystaj z promocji.
- 5 krótkich nagłówków do 30 znaków,
- 5 długich nagłówków do 90 znaków,
- jeden krótki tekst o długości do 60 znaków
- maksymalnie 4 teksty reklamy najwyżej po 90 znaków.
Sygnały w kampanii Performance Max
Sygnały dotyczące odbiorców to listy odbiorców takie jak: listy remarketingowe, listy klientów czy listy niestandardowych odbiorców. Tworząc sygnały dotyczące odbiorców definiujemy najbardziej dla nas odpowiednią grupę osób, do której chcemy skierować kampanię. Dodanie sygnałów nie jest obowiązkowe. Warto to jednak zrobić, ponieważ może to przyspieszyć uczenie się algorytmów, optymalizację pod kątem wybranych przez nas celów oraz zwiększyć skuteczność naszych reklam. Sygnały dotyczące odbiorców są definiowane na podstawie: ich interakcji z naszą stroną, aktywnością w internecie, danych demograficznych i zainteresowaniach. Algorytm będzie wykorzystywał te informacje, aby zdobyć potencjalnych klientów w sieci reklamowej, wyszukiwarce, kartach Discover, na Gmailu i w Mapach Google. Dla naszego Klienta stworzyliśmy kilka sygnałów, m.in. listy remarketingowe, listy po zainteresowaniach i zachowaniach, a także biorące przez pryzmat wyszukiwane przez użytkowników hasła.Dostosowanie pozostałych ustawień
- Odpowiednia lokalizacja - warto przemyśleć, w jakim regionie chcemy wyświetlać reklamę. W przypadku naszego Klienta jest to sprzedaż na rynek całej Polski, stąd konfiguracja, z podziałem na województwa, została zamieszczona na koncie.
- Harmonogramy - konfiguracja dni i godzin wyświetlania reklam.
- Grupa wizytówek, które są znanymi z kampanii produktowych grupami produktów - nie jest to obowiązkowe, ale tutaj na potrzeby analizy rozdzieliliśmy promowaną ofertę względem kategorii produktowych, by obserwować, które z nich są najbardziej efektywne i opłacalne dla Klienta.
Co z sezonowością?
W przypadku naszego Klienta przekształcenie inteligentnej kampanii produktowej zbiegło się w czasie ze szczytem sezonu, co było dodatkowym utrudnieniem dla utrzymania wysokiej sprzedaży. Szczególnie biorąc pod uwagę 6-tygodniowy czas uczenia się algorytmów. Trzeba zatem wziąć pod uwagę przede wszystkim czas uczenia się algorytmów i zacząć wdrażać nowy typ kampanii jak najwcześniej. Mimo przeszkód udało nam się utrzymać stabilne, dobre wyniki. Poniżej dzielimy wynikami i wnioskami.Wyniki
- Uzyskaliśmy wysoki ROAS: (czyli zwrot kosztów z reklam) 4500%
- Kampania ma niski koszt CPC: 0,31 zł
- Utrzymujemy wysoki, stabilny poziom współczynnika konwersji: 3,90%
- Koszt konwersji spadł o 20% z 9,53 zł na 7,86 zł
- Liczba konwersji wzrosła o 218% w porównaniu rok do roku (kampanii produktowych vs PM)
- Porównując wyniki z całego konta klienta z roku poprzedniego z rokiem obecnym, możemy zobaczyć wzrost wartości konwersji o 13%