Pierwsze pytanie, na które z pewnością chciałbyś znać odpowiedź to “od czego w ogóle zacząć?”. Otóż pierwszym krokiem, który warto wykonać, jest sprawdzenie konkurencji. Dlaczego warto obserwować konkurencję? Szczegółowa analiza przede wszystkim pokaże różnice w sprzedaży i jej możliwe przyczyny. Dzięki temu będziesz mieć niemalże podane na tacy gotowe rozwiązania, które należy poprawić. Dodatkowo możesz także zdecydować się na audyt SEO, który skupia się na analizie całej strony. Taki dokument ułatwi Ci wykrycie błędów na stronie, które mogą sprawiać, że sprzedaż nie przynosi oczekiwanych przez Ciebie wyników.
No dobrze, ale co dalej? Czy to wystarczy, aby zwiększyć wyniki sprzedaży? Niestety tak, jak już wspomnieliśmy – nie ma jednej uniwersalnej metody, która pozwoli Ci na natychmiastowe wzrosty. Jest to raczej wynik różnych działań i strategii. Dlatego poniżej znajdziesz 11 sposobów na to, jak zwiększyć wyniki sprzedaży w sklepie internetowym!
1. Zadbaj o szybkość ładowania się strony
Jedną z najważniejszych przyczyn, dla których klienci nie dokonują zakupu w Twoim sklepie internetowym, może być wolne ładownie się strony. Niestety internauci nie są zbyt cierpliwi i już po kilku sekundach czekania mogą uznać to za zbyt długo i opuszczą Twoją witrynę. Dlatego w tym przypadku szybciej znaczy lepiej. W jaki sposób zmniejszyć czas ładowania się strony? Możesz tego dokonać między innymi dzięki zmniejszeniu rozmiaru grafik, usunięciu niepotrzebnych wtyczek, czy kompresji danych.
2. SXO na pomoc!
Co to jest SXO? Najprościej rzecz ujmując to połączenie słów SEO i UX. SEO – czyli pozycjonowanie strony sprawi, że Twój e-commerce zacznie się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania Google. To z kolei będzie miało przełożenie na większy ruch w Twojej witrynie. Jednak czynnikiem przekonującym użytkownika do zakupu będzie UX – czyli to, w jaki sposób skonstruowana jest strona. Ważne, aby była ona przejrzysta i intuicyjna dla potencjalnego klienta. Od samego wejścia na stronę, przez przeglądanie produktów, aż po dokonanie zakupu – wszystko powinno odbywać się prosto i przyjemnie, bez żadnych przeszkód, które mogłyby zniechęcić użytkownika.
3. Profesjonalna obsługa klienta
Terminowość, rzetelność, dostępność, szczerość – tak mniej więcej można by opisać idealną obsługę klienta. Pamiętaj, że budowanie relacji z klientem jest równie ważne, co dokonanie przez niego zakupu. Wysoka jakość obsługi może wpływać nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na lojalność klientów, którzy z wielką chęcią wrócą do Twojego sklepu internetowego, aby dokonać kolejnych zakupów.
4. Bestseller alert!
“Kupuj, bo zniknie!” – używaj reguły niedostępności. Pokaż klientowi, ile sztuk produktu jest jeszcze dostępnych bądź ile dni czy godzin zostało do końca promocji. Umieść produkty w specjalnym miejscu na stronie główniej (najczęściej jest to górna część strony) i pokaż klientowi, co lubią inni użytkownicy. Klienci bardzo często ufają produktom, którym wcześniej zaufało tysiące innych osób.
Źródło: https://lorisperfumy.pl/
5. Odpowiednia prezentacja produktów na stronie
Na dokonanie zakupu przez potencjalnego klienta wpływa nie tylko potrzeba posiadania przez niego konkretnego produktu, ale także sposób jego prezentacji. Tak naprawdę odpowiednio pokazany produkt na stronie to połowa sukcesu. Zadbaj więc o dokładne zdjęcia, które pokazują wszystkie elementy i detale oraz o tekst opisujący produkt. Pamiętaj, aby zawrzeć w nim unikalne cechy, parametry, funkcjonalności i korzyści produktu, a także najważniejsze słowa kluczowe.
6. Korzystaj z Google Ads
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego warto inwestować w Google Ads? Otóż przede wszystkim warto mieć na uwadze fakt, że jest to bardzo skuteczne narzędzie, dzięki któremu możesz docierać do potencjalnych klientów, a także stworzyć firmę o mocnej i stabilnej pozycji na rynku. Co więcej, Google Ads jest świetną opcją w momencie wprowadzenia do oferty nowego produktu lub usługi. Dzięki tej formie można wzbudzić zainteresowanie użytkowników.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii Google Ads?
Sprawdź, co możemy Ci zaoferować!
7. Oszczędzaj czas dzięki Marketing Automation
Chcesz oszczędzić czas, a dodatkowo zautomatyzować działania marketingowe, które dotrą do zainteresowanych odbiorców? Zatem Marketing Automation będzie tym, co Ci pomoże. Co to jest Marketing Automation? To marketing opierający na działaniu oprogramowania śledzącego zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Dzięki niemu w łatwy i szybki sposób można pogrupować odbiorców i wysyłać im spersonalizowane oferty. Takie rozwiązanie sprawia, że poprzez pokazywanie reklam dopasowanych do potrzeb potencjalnych klientów, zwiększają się szanse na skłonienie ich do podjęcia konkretnej akcji, jak np. dokonanie zakupu. Marketing Automiation jest przydatne szczególnie podczas prowadzenia e-mail marketingu oraz social mediów.
8. Reklamuj się w mediach społecznościowych
Skoro już wspomnieliśmy o social mediach, to nie mogło ich zabraknąć na naszej liście. Wiele osób twierdzi, że jak nie ma Cię w mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Czy się z tym zgadzamy? Zdecydowanie coś w tym stwierdzeniu jest na rzeczy. Na przestrzeni ostatnich kilku lat social media zaczęły pełnić naprawdę ważną rolę w procesach zakupowych ludzi. Dzięki nim można zwiększyć świadomość marki oraz budować jej wizerunek. A przy pełnym wykorzystaniu ich potencjału mogą okazać się świetnym kanałem wspierającym sprzedaż, generującym ruch, czy informującym użytkowników o nowych produktach bądź promocjach.
Kampania Facebook Ads oraz reklama na Instagramie pomogą Ci w dotarciu do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą w oparciu o kryteria takie jak demografia czy położenie geograficzne.
Możesz także do promocji swoich usług bądź produktów wykorzystać Influencer Marketing. Polecenia osób godnych zaufania to jedna z najlepszych opcji zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Pamiętaj, że najlepszym influencerem do reklamowania Twojego sklepu będzie osoba w jakiś sposób związana z tematyką Twojej witryny.
9. Wysyłaj angażujące newslettery
Nie prowadzisz jeszcze działań e-mail marketingowych? Zdecydowanie pora to zmienić! Wysyłanie regularnych newsletterów nie tylko informuje o zniżkach, wyprzedażach, czy innych ważnych rzeczach, ale także pozwala na utrzymanie relacji z klientami. Co więcej, to także skuteczny sposób na konwersję osób, które odwiedziły Twoją witrynę, ale nie dokonały żadnego zakupu. Zaproponuj im np. 15% zniżki na pierwszy zakup, po zapisaniu się do newslettera.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
10. Odpowiadaj na potrzeby swoich klientów
Nie da się ukryć, że klienci mają dość mocno określone oczekiwania wobec tego, jak powinny działać sklepy internetowe. Przede wszystkim zadbaj o różnorodność. Głównie chodzi o odmienne systemy płatności. Nie oferuj jedynie opcji przelewu internetowego czy płatności za pobraniem. Im więcej możliwości zaoferujesz, tym lepiej.
Dodatkowo warto zaproponować darmową dostawę i zwrot. Mają one bardzo często ogromny wpływ na decyzję zakupową. Możesz stworzyć swoją strategię cenową tak, aby koszt dostawy zawierał się w cenie produktu. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości, wyznacz kwotę minimalnego zamówienia, od którego ta wysyłka będzie darmowa. To przekonuje wielu klientów do zwiększania wartości swojego koszyka.
11. Prowadź wartościowego bloga
Blog to świetne narzędzie content marketingowe, które pomoże Ci w zbudowaniu grona lojalnych odbiorców, pozyskaniu nowych klientów, a także zwiększeniu widoczności sklepu w wyszukiwarkach. Na stronie możesz publikować różne treści – od poradników, przez rankingi produktów, aż po teksty pomagające rozwiązać jakiś problem, czy wątpliwość.
Jak prowadzić bloga firmowego? Przede wszystkim pamiętaj, aby treści były aktualne i wartościowe. Możesz sam podjąć się tego zadania lub powierzyć go doświadczonym SEO copywriterom z agencji marketingowej.
Jak zwiększyć wyniki sprzedaży? Podsumowanie
Jak widzisz, metod zwiększenia sprzedaży jest dość sporo. Jaki jest najskuteczniejszy? Niestety nie można na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależeć będzie od rodzaju i potrzeb Twojego sklepu internetowego.
Ważne! Pamiętaj jednak, żeby rozpocząć działania od technicznej strony. To znaczy na początku skup się na optymalizacji swojej strony – popraw UX, zatroszcz się o SEO i przyspiesz ładowanie się strony. Niestety bez poprawnie działającej witryny, nie zwiększysz sprzedaży. W następnej kolejności możesz przejść do działań, które będą motywować klientów do zakupu – tj.: wysyłanie newsletterów, umieszczanie na stronie sekcji z bestsellerami, czy korzystanie z Google Ads.