HR, czyli co?
Poza tym, że na rynku istnieje wiele firm rekrutacyjnych, zajmujących się znajdowaniem i delegowaniem pracowników do odpowiednich przedsiębiorstw, aktualnie niemal każda firma posiada już własny dział HR. Do obowiązków osób pracujących w branży HR należy nie tylko rekrutacja nowych pracowników, ale również przeprowadzanie szkoleń dla pracowników czy dbanie o rozwój kadry. Co miesiąc w Google pojawia się mnóstwo wyszukiwań, zawierających frazę “praca”, związanych z poszukiwaniem stanowiska lub miejscowością, gdzie pracy się poszukuje. [caption id="attachment_29097" align="aligncenter" width="706"] (źródło: Ahrefs.com)[/caption] W czasie pandemii znacząco wzrosła też częstotliwość poszukiwania pracy zdalnej: [caption id="attachment_29100" align="aligncenter" width="259"] "praca zdalna" volume trend[/caption] Ponad 80% osób poszukujących pracy używa do tego Internetu, uważając, że jest to źródło tanie, oszczędzające czas, w którym znaleźć można wiele atrakcyjnych i aktualnych ogłoszeń. Równocześnie poszukujący pracy nadal miewają trudności w znalezieniu odpowiedniej oferty, a pracodawcy narzekają na to, że na ogłaszane przez nich stanowiska brakuje odpowiednich kandydatów. [caption id="attachment_29102" align="aligncenter" width="256"] Na podstawie: Rekrutacja przez Internet w oczach kandydatów do pracy i pracodawców.[/caption] SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to bardzo istotny czynnik, który może wyróżnić firmę na tle jej konkurencji. Nie tylko firmowa strona zajmie wyższe miejsce w wyszukiwarce, ale też marka stanie się bardziej rozpoznawalna, zyska większe zaufanie i… zacznie spływać do niej więcej CV. Na co więc należy zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu branży HR?Pozycjonowanie branży Human Resources
Strategia SEO dla branży HR musi być klarowna i przemyślana. Jako że poszukiwanie pracy w sieci zaczyna się od wpisania w Google interesującego nas stanowiska… od tego właśnie warto zacząć.Research i analiza słów kluczowych
Pierwszym krokiem w każdej strategii SEO jest wyszukanie odpowiednich słów kluczowych. Przy przygotowywaniu ich listy warto zwrócić uwagę na takie, których wyszukiwać będzie Twoja grupa docelowa. Należy pamiętać, że frazy te powinny wyrażać konkretne potrzeby użytkownika (potencjalnego pracownika). Aby ułatwić sobie pracę nad przygotowywaniem listy słów kluczowych - warto posłużyć się przy tym jednym z wielu narzędzi do tego dedykowanych. Mogą być to: SEMSTORM, Google Search Console, SEMrush czy Ahrefs. Aby wyszukać odpowiednie frazy kluczowe warto przyjrzeć się także tym, których używa konkurencja. Idealnie przyda się do tego narzędzie Senuto, które jest zbiorem wiedzy na temat konkurencji. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym innym wpisie: Słowa kluczowe - 11 narzędzi, które wspomagają keyword researchOptymalizacja treści ogłoszeń rekrutacyjnych
Z perspektywy SEO istnieje ścisły związek między tym, jak będzie wyglądała nasza oferta pracy, a tym, co będzie widział użytkownik w wynikach wyszukiwania. O co więc należy zadbać? Oprócz wspomnianych już na początku słów kluczowych, wykorzystanych w naturalny i sprawny sposób, trzeba pamiętać o czterech, kluczowych dla odbioru treści, częściach ogłoszenia o pracę.- Title
- Lead
- Nagłówki H1, H2
- Treść właściwa