.animate-view{opacity: 1 !important;}

Skuteczna sprzedaż online: kompleksowe podejście do marketingu w Internecie (marketing holistyczny)

6min.

Komentarze:0

Skuteczna sprzedaż online: kompleksowe podejście do marketingu w Internecie (marketing holistyczny)d-tags
29 maja 2024
Dlaczego holistyczne podejście jest kluczowe w dzisiejszym świecie marketingu online? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym wpisie!

6min.

Komentarze:0

Dlaczego holistyczne podejście jest kluczowe w dzisiejszym świecie e-commerce i generowania leadów

Kompleksowe podejście do działań marketingowych firmy w Internecie może przynieść wiele wymiernych korzyści. Poniżej przedstawiono tylko niektóre z nich.

kompleksowe podejście do marketingu online

Źródło: grafika własna

  • Budowanie odpowiedniego wizerunku marki w Internecie – obecność w wielu kanałach marketingowych może pozytywnie wpłynąć na wyobrażenie potencjalnych klientów o naszej firmie. Przykładowo, jeśli kiedyś będą mieć do wyboru produkty (lub usługi) w tej samej cenie, najpewniej wybiorą ten bardziej im znany i pozytywnie kojarzony. Dodatkowo, odpowiedni wizerunek marki powinien być naszym celem długoterminowym, gdyż poniekąd buduje on pozytywne relacje z klientami oraz może wzbudzać ich większe zaufanie.
  • Więcej danych do wykorzystania – jeśli prowadzimy działania na kilku kanałach, np. reklamy w Facebook Ads i Google Ads, prowadzenie bloga oraz posty na mediach społecznościowych, możemy zauważyć, np. jaki styl tekstów reklam najlepiej konwertuje, jakie grafiki najbardziej przyciągają uwagę, w których grupach odbiorców znajdują się nasi potencjalni klienci. Pozwala to na szybszą optymalizację działań marketingowych (co z pewnością przyniesie spore oszczędności).
  • Wzrost konkurencyjności naszej firmy – dzięki holistycznemu podejściu do marketingu możemy być bardziej elastyczni i szybciej adaptować się do zmian zachodzących na rynku, być większym zagrożeniem dla konkurencji.
  • Pozytywne oddziaływanie na siebie poszczególnych kanałów – da się zauważyć istotne zmiany w efektywności działań marketingowy, jeśli jeden z kanałów przestaje być używany (przykładowo, jeśli zrezygnujemy z działań SEM, wydajność SEO zapewne znacząco spadnie lub na odwrót), dlatego tak ważne jest dbanie o wszystkie formy marketingu online.

Przykłady marketingu online

Usługi SEM 

Usługi Search Engine Marketing (SEM) to płatne kampanie w wyszukiwarkach. Idealne, jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć sprzedaż czy też może rozpromować swój brand w sieci. Reklamy mogą być emitowane przy użyciu Google Ads, Facebook Ads, Tik tok Ads, LinkedIn Ads czy też Bing Ads.

Zalety SEM: 

  • widoczne praktycznie natychmiastowe rezultaty, 
  • zwiększenie rozpoznawalności marki/usługi,
  • dokładne targetowanie odbiorców,
  • wspiera pozostałe kanały marketingowe.

Usługi SEO

Usługi Search Engine Optimization (SEO) są to działania polegające na optymalizowaniu stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ułatwiają one potencjalnym klientom znalezienie Twojej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Zalety SEO:

  • długotrwałe rezultaty,
  • poprawia UX strony,
  • równoczesne prowadzenie wielu działań SEO prowadzi do szybszych i większych efektów,
  • wspiera pozostałe kanały marketingowe.

Content marketing 

Usługi content marketingu to strategiczne podejście skupiające się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanej grupy docelowej. W rezultacie pomoże to zachęcić potencjalnych klientów do podjęcia konkretnych i korzystnych działań zgodnych z celami biznesowymi firmy.

Zalety content marketingu: 

  • mocniejsze zaangażowanie klientów, a co za tym idzie, większa szansa na sprzedaż, 
  • większa świadomość i rozpoznawalność marki,
  • pomaga w podjęciu decyzji zakupowej,
  • powoduje niższy współczynnik odrzuceń,
  • wspiera pozostałe kanały marketingowe.

Synergia między kanałami marketingowymi

Obecnie, kiedy reklamowanie swoich usług jest popularne i również dostępne dla wielu jednostek, skuteczna strategia marketingowa wymaga obecności w różnorakich kanałach – tzw. marketing holistyczny. Trzeba także pamiętać o zintegrowaniu wszystkich platform używanych do komunikowania się z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Taka synergia między kanałami marketingowymi to nic innego, jak harmonijna współpraca wszystkich platform i narzędzi, które wspólnie mają służyć do osiągania zadowalających wyników sprzedażowych/wizerunkowych. Objawia się ona także tym, że każdy kanał jednocześnie wzmacnia działania innych kanałów, co w konsekwencji prowadzi do lepszych rezultatów na wszystkich frontach.

 

Korzyści z synergii:

  • dotarcie do szerszej widowni,
  • spójny przekaz, budowanie marki,
  • dotarcie do klientów w miejscach, gdzie przebywają najczęściej,
  • zwiększenie konwersji – docierania do klienta na różnych etapach ich ścieżki zakupowej oraz w różnych punktach kontaktu z marką,
  • większa elastyczność na zmiany rynkowe,
  • zwiększenie lojalności klientów,
  • lepsze zarządzanie budżetem. 

Jak osiągnąć synergię:

  • stworzenie szczegółowej  i przemyślanej strategii,
  • wykorzystywanie narzędzi ułatwiających współpracę (np. Google Analytics),
  • współpraca ze specjalistami z każdej dziedziny (SEM, SEO, itp.).

Jak mierzyć efekty działań marketingowych? 

Kluczem do skutecznego prowadzenia działań reklamowych online bez wątpienia jest odpowiednia analiza oraz pomiar uzyskiwanych wyników. To niezbędne w przypadku każdego rodzaju działalności – bez znaczenia czy prowadzone są działania SEO lub SEM oraz czy jest to sklep internetowy albo strona usługowa. Analiza wyników stanowi swego rodzaju odpowiedź na dotychczas podjęte kroki, informującą o tym, co działa skutecznie, a co wymagać może dalszej pracy i optymalizacji. W środowisku online posłużyć mogą do tego różnorodne narzędzia oraz wskaźniki.

Narzędzia analityczne umożliwiają firmom zbieranie, analizowanie i interpretowanie danych dotyczących interakcji użytkowników z ich witrynami internetowymi, kampaniami reklamowymi i innymi aktywnościami online. Uzyskane w ten sposób wnioski pomóc mogą w  podejmowaniu świadomych decyzji marketingowych, optymalizacji strategii, co w rezultacie prowadzić będzie do osiągania lepszych wyników biznesowych.

Jednym z najpopularniejszym narzędzi analitycznych wykorzystywanym zarówno w przypadku działań SEO, jak i SEM, okazuje się Google Analytics 4, który może znacznie poprawić efektywność strategii marketingowych.

Google Analytics 4 umożliwia nie tylko analizę podstawowych statystyk związanych z wyświetleniami, kliknięciami czy konwersjami, ale także pozwala na szczegółowe poznanie cech użytkowników oraz integruje dane z różnych urządzeń i platform, co gwarantuje lepsze zrozumienie ścieżek oraz zachowań użytkowników na różnych etapach interakcji z witryną. Generowanie raportów w dowolnej konfiguracji datowej znacznie ułatwia cały proces i porównywanie danych okresów między sobą. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak wdrożyć GA4 i poprawnie analizować raporty, zapoznaj się z ofertą szkolenia GA4!

Więcej o tym, jak wygląda mierzenie efektywności marketingu online w Google Analytics 4, przeczytasz w naszym artykule.

W zależności od celu prowadzonych działań marketingowych online, największe znaczenie mogą mieć różne wskaźniki, a do najpopularniejszych należą zdecydowanie:

Marketing online – samemu czy z agencją?

W kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku i rosnącej konkurencji, przedsiębiorstwa stają przed dylematem: czy działania marketingowe prowadzić samodzielnie, czy może powierzyć je profesjonalnej agencji? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, analizując rozpoczęcie działań marketingowych online, takich jak SEM, SEO, usługi content marketingu czy prowadzenie mediów społecznościowych.

Przed podjęciem decyzji pod uwagę trzeba wziąć kilka istotnych czynników, takich jak:

Wielkość firmy
Małe firmy często posiadają ograniczone zasoby i mogą nie mieć dedykowanego zespołu marketingowego. W takich przypadkach, zlecenie działań marketingowych agencji może być korzystne, ponieważ może ona zapewnić profesjonalne usługi bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników. Średnie i duże firmy również mogą powierzyć działania marketingowe podmiotom zewnętrznym. W przypadku, gdy posiadają już pewne zasoby wewnętrzne, ale niekoniecznie pełen zespół specjalistów, mogą zdecydować się na współpracę hybrydową, gdzie niektóre zadania są wykonywane wewnętrznie, a inne zlecone agencji, co pozwala wydobyć pełen potencjał. Rozwiązanie to sprawdzi się doskonale na przykład w przypadku prowadzenia działań o dużej skali lub wymagających specyficznej wiedzy.

Zasoby czasowe
Firmy z ograniczonymi zasobami czasowymi mogą mieć trudności z efektywnym zarządzaniem skomplikowanymi kampaniami marketingowymi oraz innymi działaniami w ramach marketingu internetowego. Brak czasu na śledzenie nowych trendów, analizę danych i optymalizację może prowadzić do niższych wyników. W takiej sytuacji zlecenie działań agencji może być korzystne, ponieważ dysponuje ona specjalistami, którzy mogą poświęcić więcej czasu na zarządzanie strategiami i monitorowanie wyników.

Budżet
Jeśli budżet firmy jest bardzo ograniczony, jednym wyjściem może okazać się samodzielne prowadzenie działań marketingowych. Rozwiązanie to pozwala na oszczędności, ponieważ firma unika opłat za usługi agencji – jednak brak doświadczenia i specjalistycznej wiedzy może prowadzić do mniej efektywnych skutków, co może w dłuższym okresie zwiększyć koszty (marnowanie budżetu na nieskuteczne działania). Dlatego warto podjąć współpracę z agencją, w której specjaliści z pewnością odpowiednio rozdysponują dostępne środki.

Poziom wiedzy
Jeśli firma nie posiada wystarczającej wiedzy z zakresu marketingu online, współpraca z agencją jest niezbędna. Agencje dysponują specjalistami, którzy są na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami, co pozwala na efektywne prowadzenie kampanii.
Kwestia tego, czy marketing online prowadzić samodzielnie, czy z agencją, zależeć powinna od specyfiki danej działalności. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą ze skuteczną agencją SEO/SEM, koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą!

Podsumowanie 

Holistyczne podejście do marketingu online przynosi liczne korzyści dla działalności. Nie tylko pozwala dotrzeć do szerszej publiczności, przyciągając różne grupy użytkowników, ale również przynosi wzajemne korzyści dla każdego kanału z osobna. Przykładowo, nie ma wątpliwości, że dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO witryna internetowa wzmocni siłę kampanii SEM, która na daną stronę będzie przekierowywać użytkowników. Obecność w wielu kanałach i na wielu platformach pomaga budować spójny wizerunek marki, wzmacniając jej rozpoznawalność i zwiększając zaufanie klientów. Ponadto wielokanałowe podejście zmniejsza ryzyko związane z nagłymi awariami poszczególnych kanałów i platform, zapewniając większą stabilność działań marketingowych. 

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022