Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie Warszawa
Szukasz firmy do pozycjonowania Twojej strony w Warszawie? Zobacz, jak możemy Ci pomóc!
Pozycjonowanie strony w Warszawie
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Warszawie? Pozycjonowanie stron to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Na pozycję strony wpływa kilkaset algorytmów Google, które są stale aktualizowane. Odpowiednio zaplanowana i wdrażana strategia SEO zwiększy ruch organiczny na Twojej stronie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej!
Pozycjonowanie stron w Warszawie - dlaczego warto?
Warszawa, jako największe miasto w Polsce, cechuje się ogromną konkurencyjnością na rynku. Chcąc pozycjonować swoją stronę trzeba liczyć się z koniecznością „walki” o pozycje z wieloma innymi stronami. Dlaczego konkurencja w Warszawie jest tak duża? Dlatego, że wiele właścicieli stron chce wypozycjonować swoje usługi czy produkty na podobne słowa kluczowe. Tym ważniejszy jest odpowiedni dobór słów kluczowych i przemyślana strategia SEO.
A warto! Bo aż 86,7% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu (dane GUS, 2019), i aż 97% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google (dane Statcounter, 2020). W miastach odsetek ten jest jeszcze większy.
Jak pozycjonować stronę w Warszawie?
1. Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne w Warszawie ma na celu zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej na tzw. frazy lokalne. Są to frazy, które uwzględniają lokalizację i są zazwyczaj wpisywane przez użytkowników, którzy szukają usługi lub produktu w miejscu swojego pobytu. Mogą oni tez wyszukiwać informacji z innego miasta (na przykład szukając noclegów przed przyjazdem do Warszawy). Takich wyszukiwań jest całkiem sporo! Pomyśl tylko ile razy, wpisując w Google zapytanie, dodajesz do niego nazwę miasta. Co więcej, pozycjonowanie lokalne poprawi też Twoją widoczność na mapach Google.
Przykład fraz lokalnych i ich wolumen wyszukiwania:
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Fryzjer Warszawa | 14800 |
Noclegi Warszawa | 12100 |
Warszawa sklep rowerowy | 480 |
Warszawa meble | 170 |
*wolumen wyszukiwania pokazuje, ile razy dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarkę Google w miesiącu
**wolumen wyszukiwania wskazany w narzędziu Planer Słów Kluczowych Google
2. Pozycjonowanie szerokie
Lokalnie i do tego jeszcze szeroko? Dokładnie tak! Pozycjonowanie szerokie to nic innego jak wykorzystywanie dużej ilości fraz złożonych z wielu wyrazów. Frazy krótkie są wpisywane częściej w wyszukiwarkę ale przy tym są bardzo konkurencyjne i często mniej konwersyjne. Wpisując przykładowo „rowery miejskie dla dzieci warszawa” znajdziemy bardziej dopasowane do naszych potrzeb (w tym przypadku potrzeba zakupu rowerka dla dziecka) zapytania niż wpisując „rowery warszawa”.
Przykłady fraz szerokich i ich wolumen wyszukiwania:
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Pozycjonowanie Warszawa | 1000 |
Pozycjonowanie stron w Warszawie | 10 |
Pozycjonowanie lokalne Warszawa | 30 |
Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa | 320 |
*wolumen wyszukiwania wskazany w narzędziu Planer Słów Kluczowych Google
3. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Warszawie
Pozycjonowanie sklepu internetowego lokalnie, oprócz tego że sprowadza na stronę więcej użytkowników, ma również inną zaletę. Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś wyszukiwać informacji online, szukać idealnego produktu, a następnie udać się do sklepu żeby zobaczyć produkt na oczy jeszcze przed zakupem. Jest to tak zwany efekt ROPO (Research Online, Purchase Online – Szukaj Online, Kup Offline). Badanie przeprowadzone przez Barilliance wskazało, że 21% użytkowników zawsze sprawdza produkty online zanim uda się fizycznie do sklepu, a aż 71% użytkowników robi to czasami. To całkiem duża grupa klientów, którą możesz zdobyć właśnie dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.
Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?
FAQ - Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowaniu stron w Warszawie
Zwiększenie widoczności strony internetowej na frazy lokalne nie wymaga posiadania wizytówki na mapach Google. Trzeba jednak pamiętać, że wiele użytkowników wpisujących frazy lokalne sprawdza wyniki na mapach Google.
Nie, w trakcie zakładania wizytówki nie jest wymagane posiadanie własnej strony internetowej.
Nie. Swoją stronę możesz pozycjonować na lokalne frazy związane z Warszawą również jeśli nie masz siedziby bądź oddziału na terenie miasta. Jeśli świadczysz swoje usługi lub dostarczasz towary do Warszawy, możesz na przykład stworzyć landing page, na który będziesz kierować użytkowników szukających Twoich usług/towarów lokalnie.
Koszt prowadzenia działań SEO uzależniony jest od wielu czynników. Między innymi od konkurencyjności rynku (w przypadku Warszawy jest ona duża), konkurencyjności branży, obecnego stanu zoptymalizowania strony, historii strony, jej autorytetu i wcześniejszych działań.
Warszawa a biznes - czy warto?
Warszawa to nie tylko stolica Polski, to również największe miasto Polski, oficjalnie liczące 1,79 mln mieszkańców. Nieoficjalnie ta liczba jest jeszcze większa, bowiem w danych GUS nie zawierają się wszyscy mieszkańcy miasta (np. przyjezdni studenci). Około 2 miliony mieszkańców sprawia, że Warszawa to duży rynek potencjalnych odbiorców, o których warto powalczyć. Tak duża ilość mieszkańców skupiona na 517 km² to bardzo duża gęstość zaludnienia.
Duża jest także ilość działających firm. Rocznie w Warszawie rejestrowanych jest około 20 tysięcy nowych przedsiębiorstw. Tak duża konkurencja na rynku oznacza również konkurencyjność w Google.
Warszawa – kilka ciekawostek:
- Warszawa to jedyne miasto w Polsce, w którym są 2 lotniska.
- 2 brzegi Wisły łączy 10 mostów – 8 drogowych i 2 kolejowe.
- Warszawianie korzystają z 3400 km sieci wodociągów.
- Warszawa była najbardziej zniszczonym miastem podczas II wojny światowej – zburzonych zostało 65% budynków.
- Do 1995 roku Warszawa była największym miastem europejskim bez metra. Obecnie funkcjonują 2 linie metra.
Wspierane technologie
Mamy doświadczenie z wieloma systemami zarządzania treści – polskimi i zagranicznymi, pracujemy również z wieloma indywidualnymi CMSam.















Wykorzystywane narzędzia
W naszej pracy korzystamy z wielu narzędzi, które zwiększają poziom naszej pracy i pozwalają na miarodajną ocenę strony i mierzenie efektów:











