Dlaczego warto monitorować widoczność w Google?

Dlaczego warto monitorować widoczność w Google?

Krótko mówiąc, optymalizacja strony internetowej, śledzenie, pomiary i monitorowanie jej widoczności są kluczowe, ponieważ tylko wtedy jesteśmy w stanie wykryć i rozwiązać wszelkie problemy SEO, przeanalizować strategię i dostosować je tak, aby zdobyć najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google.

Ostatnio na naszym blogu: Ograniczenia w Google Moja Firma przez COVID-19

Działania SEO, a monitorowanie widoczności

Z pewnością wiesz, że po ciężkiej pracy i wysiłku, który włożyłeś w dobrą optymalizację swojej strony pod kątem SEO, nie możesz zapomnieć o dalszych działaniach. Nowe strony są stale dodawane, a wyszukiwarki internetowe również zmieniają swoje kryteria rankingu. Oznacza to, że nie możesz zakładać, że Twoja firma i jej oferty pozostaną na szczycie wyników wyszukiwania tydzień po tygodniu. Optymalizacja stron pod kątem SEO to praca non-stop, a jednym z najważniejszych zadań jest monitorowanie jej widoczności.

Sprawdzian efektów

W pierwszej kolejności warto wspomnieć, że największą zaletą monitorowania widoczności jest możliwość weryfikacji, czy zmiany wprowadzone na Twojej stronie były korzystne dla SEO, czy też nie.

Ponadto jest to również doskonały sposób na sprawdzenie, czy budżet jest skutecznie wykorzystywany. Monitoring słów kluczowych doskonale przyczynia się do rzetelnej oceny efektów prowadzonych działań. Pozycje właściwych słów kluczowych w Google są jedną z fundamentalnych informacji, jakie powinien posiadać każdy pozycjoner. To właśnie one warunkują to, czy dana strategia działa, czy pozyskane linki są skuteczne oraz czy content na stronie spełnia swoje funkcję.

Jednak trzeba pamiętać, że sam monitoring widoczności jest jest kompletnym źródeł informacji. Dopiero połączenie go z danymi z innych narzędzi np. Google Analytics, Google Search Console, daje rzetelne pole do wyciągania wniosków i opracowywania strategii.

Wzrost ruchu na stronie

Monitorowanie widoczności w Google i późniejsza analiza danych to składniki, które skutecznie mogą przyczynić się do uzyskania wyższych pozycji w wyszukiwarce.

Z pewnością słyszałeś, że regularnie prowadzenie bloga na stronie internetowej ma szereg korzyści.  Blog może wiele dla Ciebie zrobić, czy to zbudować sieć z osobami o podobnych poglądach, czy też dotrzeć do potencjalnych klientów, ale przede wszystkim z pewnością pomoże w zwiększeniu widoczności Twojej strony internetowej.

Wybierając temat kolejnego blogposta można się kierować różnymi rzeczami. Jednak najważniejszą rzeczą do zrozumienia jest istotna rola SEO w tym procesie.

Widoczność strony - blog

Twój blog powinien mieć wszystkie cechy dobrego contentu, które obejmują: odpowiednią treść, przyjazny język, tekst informacyjny i tak dalej. Ale to, co również musisz zrobić, to przyciągnąć czytelników poprzez wykorzystanie technik SEO. Takie działania pozwolą na przekłucie wysiłku i poświęconego czasu na zbudowanie ruchu i zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej.

Monitorując widoczność sprawdź na jakie słowa jesteś widoczny w wyszukiwarce, a na które się nie wyświetlasz. Taka wiedza pozwoli Ci na odpowiedni dobór tematów np. do blogpostów, co przełoży się w szybki czasie na wzrost widoczności i ruchu organicznego w Google.

Możesz również sprawdzić na jakie słowa Twoja strona internetowa wyświetla się na 2-3 stronie w wynikach organicznych. Wtedy warto popracować nad tymi słowami kluczowymi i spróbować wbić je do top 10. Natomiast jeśli sprawdzisz, że jesteś widoczny na dane słowo kluczowe w wynikach top 3, ale nie przynosi to ruchu na Twojej stronie internetowej, to również możesz to zmienić. Tutaj warto będzie popracować nad wskaźnikiem klikalności CTR np. poprzez dostosowanie meta opisu lub dodanie scheme.

Nadzór nad kondycją strony

Istotną korzyścią, jaką przynosi monitoring SEO, jest możliwość znalezienia błędów szkodliwych dla użyteczności strony, zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek internetowych. Obserwowanie pozycji słów kluczowych pozwoli Ci na szybkie wykrycie wszelkich problemów związanych z indeksowaniem, takich jak np. uszkodzone linki, błędy serwera lub niepożądane przekierowania. W ten sposób będziesz w stanie rozwiązać każdy problem zanim wpłynie on negatywnie na Twój ruch w sieci i indeksację.

Kontrola konkurencji i wyciąganie wniosków

Twoi konkurenci są kopalnią danych, które mogą informować o każdym aspekcie Twojej strategii SEO i pomóc w zwiększeniu organicznego ruchu na Twojej stronie. Mając taką wiedzę zacznij od analizy słów, na które wyświetla się Twoja konkurencja, a Ty nie. Kiedy zobaczysz, co robią Twoi rywale będziesz mógł podjąć jeszcze skuteczniejsze działania niż oni, a tym samym zdobyć wyższe pozycji w Google.

Prawidłowa ocena i wyciąganie wniosków na podstawie pozycji Twoich konkurentów i ich czynności może skutecznie udoskonalić Twoją strategię SEO.

Narzędzia do monitorowania widoczności

Powiedzmy, że spędziłeś kilka dobrych dni na pisaniu treści pod właściwe słowa kluczowe lub zapłaciłeś agencji lub copywriterowi za napisanie tekstu na Twoja stronę internetową. Dodatkowo wprowadziłeś szereg optymalizacji pod katem SEO w nadziei, że to, co zostanie opublikowane sprawi, że Twoja strona znajdzie się na pierwszej stronie Google dla danego słowa kluczowego. Stałe monitorowanie pozycji w Google pokaże Ci, czy te działania przyniosły pożądany skutek.

Pozostaje jednak pytanie, jak monitorować widoczność? Ręczny sposób sprawdzania jest dość czasochłonny i polega na przejściu do wyszukiwarki Google i wyszukaniu Twoich słów kluczowych. Jednak jeśli starasz się targetować na wiele fraz, taki sposób będzie wysoce nieefektywny. Zdecydowanie lepszą opcją jest korzystanie z narzędzi, które są do tego przeznaczone. Jeśli interesuje Cię temat narzędzi do sprawdzania pozycji w Google, to odsyłam do innego wpisu na blogu Delante.

Podsumowanie

Monitorowanie widoczności strony w wyszukiwarkach przynosi wiele korzyści.

Pomaga określić, które techniki SEO działają (a które nie), daje więcej kontekstu do diagnozowania spadków w rankingu, daje przewagę nad konkurencją, ale przede wszystkim pozwala wyeliminować czynności niedające efektów, a tym samym pokazuje, na których działaniach warto się skupiać, aby osiągnąć wysokie pozycje w Google.

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Junior SEO Specialist - Ewelina

Junior SEO Specialist

Ambitna, ciekawa życia optymistka, twardo stąpająca po ziemi, która ceni sobie niestandardowe rozwiązania, lubiąca prace z ludźmi oraz niebojąca się nowych wyzwań. W SEO uwielbia analizę danych i wykorzystanie strategicznych posunięć do wyprzedzenia konkurentów. Interesuje się zachowaniami informacyjnymi użytkowników, literaturą rosyjską, a także tenisem stołowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.