„O nas”, czyli jak stworzyć podstronę o firmie

„O nas”, czyli jak stworzyć podstronę o firmie

Posiadasz stronę firmową, sklep internetowy lub inną witrynę? Jeśli jeszcze nie stworzyłeś podstrony „o nas”, to koniecznie weź pod uwagę jej przygotowanie. Zobacz, jaki to ma sens i jakie korzyści może Ci przynieść.

Ostatnio na naszym blogu: Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Spis treści:

Podstrona „o nas” – czy na pewno jej potrzebujesz?

Na co dzień, przeglądając serwisy WWW, być może w ogóle nie zwracasz uwagi na podstrony „o nas”. W praktyce założenie takiej podstrony może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Z wielu powodów. Załóżmy, że internauta kliknął np. Twoją reklamę na Facebooku czy w wyszukiwarce. Tak trafił na stronę Twojego sklepu i bierze pod uwagę zakup produktów. Jednak nie zna Twojej marki i najpierw może chcieć sprawdzić, z jaką firmą ma do czynienia.

Podstrona “o nas” może być bardzo przydatna w przypadku oferowania usług online. Zanim zainteresowany ofertą zdecyduje się na współpracę i zawrze umowę, z pewnością dokładnie sprawdzi daną firmę. Jeśli nie znajdzie żadnych informacji o firmie na stronie, a tym bardziej danych adresowych czy kontaktowych, to trudno oczekiwać, żeby chciał podjąć współpracę z takim wykonawcą.

Podstrona „o nas” może być odwiedzana przez dużą część internautów, którzy wejdą na Twoją witrynę. Szczególnie dotyczy to tych użytkowników, którzy wchodzą na nią po raz pierwszy i chcą zamówić produkt lub skorzystać z usługi.

Dlaczego warto mieć podstronę „o nas”? Oto argumenty, które za tym przemawiają:

  • jest ważna pod względem wizerunkowym,
  • wzbudza zainteresowanie ofertą firmy,
  • zachęca do nawiązania współpracy,
  • może przekonać do zamówienia produktu czy usługi,
  • może mieć również wartość pod kątem SEO.

Oczywiście nie wystarczy tylko założyć podstronę „o nas” i umieścić na niej przypadkowy content – nie chodzi o to, żeby dodać tam cokolwiek. Treść, która się tam znajdzie, powinna być przemyślana, unikalna i nieszablonowa.

Taka podstrona powinna się wyróżniać na tle innych. Zakładka musi wyglądać atrakcyjnie, a content nie powinien być zbyt długi, żeby istniała szansa, że zainteresowani ofertą w ogóle zapoznają się z treścią. Dodanie w niej ogólników i duplikatów opisów ze stron innych firm nie przyniesie pozytywnego efektu. Należy do tej treści podejść indywidualnie, przemyśleć ją i zaplanować tak, żeby zainteresować internautów. Ważne jest też, aby projekt podstrony dopasowany był do branży i charakteru Twojej działalności – zadbaj o spójność.

podstrona o nas przykład

Jak stworzyć dobrą podstronę „o nas”?

Żeby zakładka „o nas” spełniała swoje zadanie, powinna być odpowiednio przygotowana. Należy przemyśleć, jakie informacje tam umieścisz i podać je w sposób atrakcyjny dla użytkownika. Przede wszystkim czytelnik po zapoznaniu się z treścią „o nas” powinien stwierdzić, że to jest właśnie ta firma, z której oferty chce skorzystać. Jeśli Twoja strona jest dopracowana pod każdym względem, to też może być to dla klienta sugestia, że tak samo perfekcyjnie podchodzisz do realizowanych zleceń. Jeśli chcesz posiadać skuteczną podstronę „o nas”, poświęć czas na jej zoptymalizowanie.

przykład podstrony o nas

Pod kątem pod wizerunkowym i sprzedażowym

  • Treść powinna być zaprezentowana w atrakcyjny sposób. Jeśli użytkownik zobaczy kilka tysięcy znaków ściany tekstu, to nie spodziewaj się, że taka treść zainteresuje go skorzystaniem z Twojej oferty. Prawdopodobnie zamknie ją natychmiast po tym, jak przeczyta kilka pierwszych zdań. Tylko atrakcyjna forma prezentacji contentu może nakłonić internautę do zapoznania się z treścią.

treść podstrona o nas

  • Pamiętaj, żeby nie używać w treści opisu sloganów, które są wykorzystywane w zdecydowanej większości tekstów. To, że macie „wieloletnie doświadczenie na rynku” mało mówi. Lepiej wspomnij, że istniejecie od danego roku i pochwal się konkretnymi projektami, które zrealizowaliście. „Wysoka jakość w niskiej cenie” to również sformułowanie, które nie przekona czytelnika – prawie wszędzie przeczyta niemal identyczne.

strona o nas przykład

  • Strona „o nas” jest idealnym miejscem do tego, żeby pochwalić się specjalistami, których zatrudniasz. Podaj, na jakich pracują stanowiskach. Oprócz tych profesjonalnych zdjęć, możesz umieścić też takie, pokazujące pracowników w różnych sytuacjach – niekoniecznie wtedy, kiedy siedzą za biurkiem.
  • Treść powinna oddziaływać na emocje. Możesz tutaj zastosować storytelling – opowiedz jakąś autentyczną, wciągającą historię. Już samo to może przekonać czytelnika do tego, że właśnie takiej firmy szukał. Możesz np. opowiedzieć, jak powstała firma.

storytelling strona o nas

  • Pamiętaj o tym, że użytkownicy w przypadku takich treści nie oczekują bardzo długiego tekstu – wolą krótki content, ale zawierający maksymalnie dużą ilość konkretnych informacji.
  • Nie zapominaj również o kwestiach sprzedażowych. Możesz umieścić w treści buttony CTA, które przekierują użytkownika do opisu oferty czy formularza kontaktowego.
  • Możesz również pokazać w zakładce „o nas” opinie, które klienci wystawili Twojej firmie w wizytówce Google.

Pod kątem SEO

optymalizacja strony z delante

Podstrona „o nas” może również pomóc w poprawie widoczności Twojej strony.  Żeby ją zoptymalizować pod tym kątem, zwróć uwagę na następujące kwestie:

  • Title – czyli element, który pojawia się w sekcji <head> kodu strony. Dokładnie chodzi o tag <title>. Jest to ważny czynnik rankingowy. W tytule warto wykorzystać słowo kluczowe ważne dla tej podstrony. Google wyświetla w wynikach wyszukiwania ok. 65-70 znaków, ale tak naprawdę 600 px. Jeśli tytuł jest zbyt długi, to pokaże 570 px i wielokropek. Lepiej jednak, żeby użytkownik widział cały tytuł. Tylko co tak naprawdę oznacza 600 px? Możesz sprawdzić, czy title Twojej strony ma odpowiednią długość, korzystając z tego narzędzia.

strona o nas przykład

  • Description – czyli opis, który również znajduje się w sekcji <head>. Nie jest to czynnik, który ma wpływ na SEO strony, ale może mieć znaczenie, jeśli chodzi o CTR (Click through rate), czyli współczynnik klikalności. Odpowiednia długość treści tego tagu wynosi do 160 znaków ze spacjami. Powinien on opisywać zawartość strony i zawierać CTA (Call to action). Musi być również unikatowy.
  • Nagłówki – dzięki odpowiedniej strukturze nagłówków (czytaj: Czym są nagłówki strony internetowej?) treść będzie wyglądać atrakcyjniej pod kątem wizualnym dla użytkownika oraz będzie spełniać wymagania wyszukiwarki. W nagłówkach warto umieścić słowa kluczowe, które są istotne w przypadku tej zakładki.
  • Content – treść powinna być przede wszystkim unikatowa i wartościowa. Ważna jest również jej odpowiednia długość. Sugerowana długość takiej treści to około 300-500 słów. Tekst musi być naturalny, warto wyboldować w nim najważniejsze treści i zawrzeć istotne dla danej podstrony słowa kluczowe.
  • Linkowanie wewnętrzne – to ważny czynnik rankingowy. W treści podstrony „o nas” możesz umieścić odnośniki do innych treści na stronie, co może mieć wpływ na poprawę widoczności Twojej witryny w Google.

Nie zapominaj o stronie „o nas”

Przygotowanie atrakcyjnej strony „o nas” może mieć wpływ na konwersję, działać pozytywnie na wizerunek firmy, a także może wspierać SEO Twojej strony. Dlatego warto poświęcić czas na stworzenie ciekawej treści lub zlecić jej napisanie.

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Co kraj, to obyczaj - i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Rynek niemiecki, jak każdy inny, ma swoją specyfikę i powinieneś mieć ją na uwadze, planując strategię SEO w tym regionie. W ciągu kilku ostatnich lat wzięliśmy już pod skrzydła wielu Klientów, którzy zdecydowali się zainwestować w SEO na Niemcy - to pozwoliło nabyć nam cennej wiedzy i doświadczenia. Zobacz, jakimi wynikami możemy się pochwalić.

Czytaj więcej