.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak zrobić stronę „O nas”?

0min.

Komentarze:1

Jak zrobić stronę „O nas”?d-tags
01 lutego 2021
Pierwszym krokiem, kiedy poznajemy nową firmę, jest zazwyczaj kliknięcie w zakładkę „O nas". Dlatego niezwykle istotne jest, aby ta podstrona była nie tylko obecna, ale także starannie skomponowana. Jeśli jeszcze jej nie posiadasz, to teraz jest najlepszy moment, aby o nią zadbać. Nasze wskazówki pomogą Ci to zrobić tak, aby odnieść jak najlepsze korzyści wizerunkowe, sprzedażowe i biznesowe. Zapraszamy do lektury!

0min.

Komentarze:1

Spis
treści

Podstrona „O nas” – czy na pewno jej potrzebujesz?

Na co dzień, przeglądając serwisy WWW, być może w ogóle nie zwracasz uwagi na podstrony „O nas”. Znając już ofertę firmy i korzystając z jej usług, często nie masz już takiej potrzeby. Wychodząc z takiego założenia, wielu przedsiębiorców pomija ten krok lub traktuje go „po macoszemu”, a swoje działania content marketingu kieruje w zupełnie inną stronę.

A przecież w praktyce założenie podstrony „O nas” może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Z wielu powodów. Podstrona ta często jest odwiedzana przez dużą część internautów, którzy wejdą na Twoją witrynę. Szczególnie dotyczy to tych użytkowników, którzy wchodzą na nią po raz pierwszy i chcą zamówić produkt lub skorzystać z usługi.

Załóżmy, że internauta kliknął np. Twoją reklamę na Facebooku czy w wyszukiwarce. Tak trafił na stronę Twojego sklepu i bierze pod uwagę zakup produktów. Jednak nie zna Twojej marki i najpierw może chcieć sprawdzić, z jaką firmą ma do czynienia. Gdzie więc szuka tych informacji? Dokładnie tak — na podstronie „O nas”.

Podstrona „O nas” może być bardzo przydatna w przypadku oferowania usług online. Zanim zainteresowany ofertą zdecyduje się na współpracę i zawrze umowę, z pewnością dokładnie sprawdzi daną firmę. Jeśli nie znajdzie żadnych informacji o firmie na stronie, a tym bardziej danych adresowych czy kontaktowych, to trudno oczekiwać, żeby chciał podjąć współpracę z takim wykonawcą.

Nie zapominaj też, że w dobie wysokiej konkurencji niezwykle ważne jest, aby jakoś się na jej tle wyróżnić, pokazać z dobrej strony. Podstrona „O nas” daje nam na to idealną okazję. Bo pozwala na zaangażowanie odbiorców w misję firmy, poznanie jej. A to przekłada się na budowanie lojalnej społeczności, która kierowana misją firmy nie zapomni o niej zaraz po dokonaniu zakupu.

podstrona o nas przykład

Dlaczego warto mieć podstronę „o nas”? Oto argumenty, które za tym przemawiają:

  • jest ważna pod względem wizerunkowym,
  • wzbudza zainteresowanie ofertą firmy,
  • zachęca do nawiązania współpracy,
  • buduje zaufanie i stwarza lojalnych odbiorców,
  • może mieć również wartość pod kątem czynników EEAT

Oczywiście nie wystarczy tylko założyć podstronę „O nas” i umieścić na niej przypadkowy content – nie chodzi o to, żeby dodać tam cokolwiek. Treść, która się tam znajdzie, powinna być przemyślana, unikalna i nieszablonowa.

Taka podstrona powinna się wyróżniać na tle innych. Zakładka musi wyglądać atrakcyjnie, a content nie powinien być zbyt długi, żeby istniała szansa, że zainteresowani ofertą w ogóle zapoznają się z treścią. Dodanie w niej ogólników i duplikatów opisów ze stron innych firm nie przyniesie pozytywnego efektu. Należy do tej treści podejść indywidualnie, przemyśleć ją i zaplanować tak, żeby zainteresować internautów. Ważne jest też, aby projekt podstrony dopasowany był do branży i charakteru Twojej działalności – zadbaj o spójność.

Zobacz także inne przykłady content marketingu. Pozwolą Ci one dopasować odpowiednie działania do Twojej strony internetowej.

Jak stworzyć dobrą podstronę „O nas”?

Żeby zakładka „o nas” spełniała swoje zadanie, powinna być odpowiednio przygotowana. Należy przemyśleć, jakie informacje tam umieścisz i podać je w sposób atrakcyjny dla użytkownika. Przede wszystkim czytelnik po zapoznaniu się z treścią „o nas” powinien stwierdzić, że to jest właśnie ta firma, z której oferty chce skorzystać. Jeśli Twoja strona jest dopracowana pod każdym względem, to też może być to dla klienta sugestia, że tak samo perfekcyjnie podchodzisz do realizowanych zleceń.

przykład podstrony o nas

Pod kątem pod wizerunkowym i sprzedażowym

Treść powinna być zaprezentowana w atrakcyjny sposób. Jeśli użytkownik zobaczy kilka tysięcy znaków ściany tekstu, to nie spodziewaj się, że taka treść zainteresuje go skorzystaniem z Twojej oferty. Prawdopodobnie zamknie ją natychmiast po tym, jak przeczyta kilka pierwszych zdań. Tylko atrakcyjna forma prezentacji contentu może nakłonić internautę do zapoznania się z treścią. Zadbaj też o elementy wizualne — zdjęcia, grafiki, czy filmiki z pewnością urozmaicą przekaz.

Zadbaj o elementy wizualne na podstronie „O nas” — zdjęcia, grafiki, czy filmiki z pewnością urozmaicą przekaz.

Pamiętaj, żeby nie używać w treści opisu sloganów, które są wykorzystywane w zdecydowanej większości tekstów. To, że macie „wieloletnie doświadczenie na rynku” mało mówi. Lepiej wspomnij, że istniejecie od danego roku i pochwal się konkretnymi projektami, które zrealizowaliście. „Wysoka jakość w niskiej cenie” to również sformułowanie, które nie przekona czytelnika – prawie wszędzie przeczyta niemal identyczne.

treść podstrona o nas

Pamiętaj też o tym, że użytkownicy w przypadku takich treści nie oczekują bardzo długiego tekstu – wolą krótki content, ale zawierający maksymalnie dużą ilość konkretnych informacji. Nie zapominaj również o kwestiach sprzedażowych. Możesz umieścić w treści buttony CTA, które przekierują użytkownika do opisu oferty czy formularza kontaktowego. Możesz również pokazać w zakładce „O nas” opinie, które klienci wystawili Twojej firmie w wizytówce Google.

Przydatne wskazówki pod kątem biznesowo-wizerunkowym

Ale zanim przejdziesz do tworzenia contentu, najpierw zadaj sobie pytanie, do kogo w ogóle adresujesz swój przekaz. Grupy odbiorców różnią się od siebie i inne kwestie są dla nich atrakcyjne. Dlatego przede wszystkim miej świadomość, kto jest potencjalnym odbiorcą i jakie informacje są dla niego ważne.

Przedstaw misję firmy i jej kluczowe wartości! Pokaż, co jest dla Ciebie ważne podczas działalności, czym pracownicy kierują się podczas dostarczania usług lub produktów. To pozwoli na zapamiętanie marki, a przez to na zyskanie lojalnych konsumentów. Zastanów się więc, co jest ważne dla Ciebie i czym chcesz się podzielić z odbiorcami. Opowiedz co i dlaczego robisz. Nie wszystkie wartości muszą być bezpośrednio powiązane z działalnością. Nie muszą być także pompatyczne i „zmieniające świat”. Jeśli wiesz, na czym naprawdę Ci zależy — to napisz to.

Warto w podstronę „O nas” wpleść swoją historię. Opowiedz o korzeniach, wskaż najważniejsze momenty i punkty zwrotne. Pozwoli to na zwiększenie autorytetu i zapoznanie się z marką. Uwaga! Treść powinna oddziaływać na emocje, a nie być napisana w nudnym, kronikarskim stylu. To nie lekcja historii! Możesz tutaj zastosować storytelling – poprzez evergreen content opowiedz jakąś autentyczną, wciągającą historię. Już samo to może przekonać czytelnika do tego, że właśnie takiej firmy szukał.

strona o nas przykład

Czym byłaby zakładka „O nas” bez nas. To idealne miejsce, żeby zbliżyć się do odbiorcy i pokazać mu, że w firmie pracują… ludzie! Pokaż swój zespół, spraw, żeby pracownicy „zyskali twarz”. Strona „O nas” jest świetnym miejscem do tego, żeby pochwalić się specjalistami, których zatrudniasz. Podaj, na jakich pracują stanowiskach. Oprócz tych profesjonalnych zdjęć możesz umieścić też takie, pokazujące pracowników w różnych sytuacjach – niekoniecznie wtedy, kiedy siedzą za biurkiem.

storytelling strona o nas

Pod kątem SEO?

Rozumiejąc już, jak wiele korzyści przynosi optymalizacja podstrony „O nas” zarówno w kontekście biznesowym, jak i wizerunkowym, warto zastanowić się, czy nie trzeba pójść o krok dalej i zoptymalizować jej pod kątem SEO. Nie ma wątpliwości, że SEO i content marketing tworzą nieodłączną parę. Ale jak to się ma do naszej konkretnej sytuacji?

Podczas tworzenia strony „O nas”, pamiętaj, że nie jest to typowa podstrona, którą się optymalizuje pod kątem wyszukiwarek. Dzieje się tak z prostego powodu — nie będzie ona rankować na odpowiednie słowa kluczowe. Niemniej jednak warto zadbać o nią, zwracając uwagę na czynniki EEAT. Upewnij się, że prezentowana treść jest nie tylko rzetelna i godna zaufania, ale również demonstruje Twoje bogate doświadczenie i ekspertyzę.

EEAT i TRUST w SEO

Źródło: https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines.pdf

Pozostając przy temacie SEO, nie należy zapominać, że jest to niezwykle ważne działanie podczas posiadania strony internetowej, mimo że zakładka „O nas” nie jest optymalizowana. Dlatego zwróć uwagę na inne podstrony, w tym także na pozycjonowanie bloga. Aby treści były przyjazne pod kątem wyszukiwarek i wyświetlały się na sensowne słowa kluczowe.

Nie wiesz, jak wyszukiwać tematy na bloga, które zachęcą użytkowników? Albo chcesz zwiększyć konwersję z bloga? Zobacz więc nasze porady!

Nie zapominaj o stronie „O nas”

Podstrona „O nas” to kluczowy punkt na Twojej stronie. Odpowiednio skomponowana może wzmacniać wizerunek i zachęcać do współpracy. Pamiętaj, że odwiedziny w tej zakładce to pierwszy krok w poznawaniu Twojej firmy. To nie tylko opis, ale potencjalna szansa na zbudowanie zaufania i lojalności klientów. Unikalna treść, opowiedziana w sposób emocjonalny, wzbogacona elementami wizualnymi, stanowi klucz do przyciągnięcia uwagi. Dodatkowo warto pamiętać o optymalizacji pod kątem EEAT, aby prezentować wiarygodne doświadczenie i ekspertyzę. Dzięki temu podstrona „O nas” staje się nie tylko opisem, lecz efektywnym narzędziem w budowaniu marki i relacji z klientami.

A jeżeli chcesz, aby Twój content trafiał nie tylko „w gusta” wyszukiwarki, ale przede wszystkim użytkowników, to zainteresuj się usługą content marketingu. To świetny sposób, żeby zbudować wizerunek eksperta w danej branży.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022