Meta Ads podąża za Google i wprowadza automatyczne ulepszenia reklam. Będzie je można włączyć na poziomie całego konta lub wybrać konkretne obszary spośród podanych: struktura kampanii, grupa odbiorców, materiał reklamowy i format, wyświetlanie i aktywność oraz wydatki i harmonogram.
Zarządzać automatycznymi ulepszeniami można w sekcji „Przegląd konta”.
Co to dla Ciebie oznacza?
Automatyczne korekty mogą znacznie przyspieszyć pracę na koncie reklamowym, jednak nie zaleca się wprowadzania pełnej automatyzacji. Po przejrzeniu rekomendacji warto wprowadzać zmiany ręcznie.
Google przedstawiło swój najbardziej zaawansowany model AI, Gemini – sztuczną inteligencję, która ma wspomagać reklamodawców.
Wszystko, czego potrzeba, by zacząć korzystać z tej opcji, to podanie adresu URL witryny. Google na tej podstawie pomoże utworzyć kampanię poprzez wygenerowanie odpowiednich treści reklamowy, takich jak reklamy i słowa kluczowe.
Ta aktualizacja jest już dostępna w anglojęzycznej wersji Google Ads na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Na przestrzeni kilku tygodni zostanie dodana u wszystkich anglojęzycznych użytkowników, a w ciągu nadchodzących miesięcy inne wersje językowe również będą dostępne.
Co to dla Ciebie oznacza?
To rozwiązanie pomoże tworzyć kampanie w krótszym czasie i przy mniejszym wysiłku. Przed uruchomieniem kampanii będzie możliwość zatwierdzenia wszystkich zasobów, w tym wykorzystanych obrazów.
W umiejscowieniach Meta Ads na niektórych kontach pojawiła się możliwość wybrania profilu na Facebooku jako miejsca docelowego wyświetlania reklam. Reklama ukazująca się na konkretnym profilu prawdopodobnie będzie zawierać informację, że nie jest powiązana z właścicielem tego konta.
Co to dla Ciebie oznacza?
Zaznaczenie tej opcji będzie oznaczać wyświetlanie się reklam w profilach na Facebooku. Wybranie tych umiejscowień jest sprawą wartą przemyślenia, gdyż treści na takich profilach mogą być niezgodne z wizją Twojej marki.