.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #4 Styczeń 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #4 Styczeń 2024d-tags
02 lutego 2024
Zapraszamy do zapoznania się z nowinkami, które przyniósł ostatni tydzień stycznia! Automatyczne ulepszenia i możliwość wyświetlania się w profilach Meta Ads oraz pomoc AI w tworzeniu kampanii Google Ads.

2min.

Komentarze:0

Automatyczne ulepszenia reklam w Meta Ads

Meta Ads podąża za Google i wprowadza automatyczne ulepszenia reklam. Będzie je można włączyć na poziomie całego konta lub wybrać konkretne obszary spośród podanych: struktura kampanii, grupa odbiorców, materiał reklamowy i format, wyświetlanie i aktywność oraz wydatki i harmonogram.

Zarządzać automatycznymi ulepszeniami można w sekcji „Przegląd konta”.

automatyczne ulepszenia Meta Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Automatyczne ulepszenia Meta Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Automatyczne korekty mogą znacznie przyspieszyć pracę na koncie reklamowym, jednak nie zaleca się wprowadzania pełnej automatyzacji. Po przejrzeniu rekomendacji warto wprowadzać zmiany ręcznie.

Pomoc sztucznej inteligencji w tworzeniu reklam Google Ads

Google przedstawiło swój najbardziej zaawansowany model AI, Gemini – sztuczną inteligencję, która ma wspomagać reklamodawców.

Wszystko, czego potrzeba, by zacząć korzystać z tej opcji, to podanie adresu URL witryny. Google na tej podstawie pomoże utworzyć kampanię poprzez wygenerowanie odpowiednich treści reklamowy, takich jak reklamy i słowa kluczowe.

AI Gemini in Google Ads

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/put-google-ai-to-work-with-search-ads/

Ta aktualizacja jest już dostępna w anglojęzycznej wersji Google Ads na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Na przestrzeni kilku tygodni zostanie dodana u wszystkich anglojęzycznych użytkowników, a w ciągu nadchodzących miesięcy inne wersje językowe również będą dostępne.

Co to dla Ciebie oznacza?

To rozwiązanie pomoże tworzyć kampanie w krótszym czasie i przy mniejszym wysiłku. Przed uruchomieniem kampanii będzie możliwość zatwierdzenia wszystkich zasobów, w tym wykorzystanych obrazów.

Możliwość reklamowania na konkretnych profilach Meta Ads

W umiejscowieniach Meta Ads na niektórych kontach pojawiła się możliwość wybrania profilu na Facebooku jako miejsca docelowego wyświetlania reklam. Reklama ukazująca się na konkretnym profilu prawdopodobnie będzie zawierać informację, że nie jest powiązana z właścicielem tego konta.

reklamy w profilach Meta Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Zaznaczenie tej opcji będzie oznaczać wyświetlanie się reklam w profilach na Facebooku. Wybranie tych umiejscowień jest sprawą wartą przemyślenia, gdyż treści na takich profilach mogą być niezgodne z wizją Twojej marki.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM