Blog SEO / SEM

ROAS i ROI w kampaniach Google Ads

ROAS i ROI w kampaniach Google Ads

Prowadzisz kampanie Google i zastanawiasz się, czy są one opłacalne? Agencja przesyła raporty miesięczne, z których nic nie rozumiesz, a może brakuje w nich kluczowych dla Ciebie danych? Zapraszam do dzisiejszego poradnika, w którym przedstawię najważniejsze wskaźniki efektywności dla absolutnie każdego sklepu internetowego. Są nimi ROAS oraz ROI, czyli odpowiednio Twój zwrot z nakładów na reklamę oraz całkowity zwrot z inwestycji.

Czytaj więcej

Analiza konkurencji SEO w Senuto i SEMSTORM

Analiza konkurencji SEO w Senuto i SEMSTORM

Analiza konkurencji SEO to działanie polegające na sprawdzeniu działań Twojej konkurencji w internecie w obszarze pozycjonowania. Jakie są mocne strony konkurencji, a jakie słabe? Gdzie są ich linki? Jaka jest widoczność stron konkurentów? W tym artykule podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę, przeprowadzając analizę konkurencji i jakich narzędzi użyć.

Czytaj więcej

Nowe wieści od Google na temat Crawl Budget i indeksacji stron

Nowe wieści od Google na temat Crawl Budget i indeksacji stron

W ostatnim czasie wiele emocji wzbudziła informacja o aktualizacji algorytmu „Helpful Content”, której skutki w dużej mierze wciąż pozostają dla nas zagadką. Nieco inaczej jest z procesem indeksacji i Crawl Budgetem, na których temat wydawałoby się, że wiemy już całkiem sporo. Niedawno w podcaście Google Search Central Gary Illyes i Martin Splitt podzielili się kolejnymi spostrzeżeniami w tym zakresie.

Czytaj więcej

Prędkość strony – jak ją mierzyć? 7 przydatnych narzędzi

Prędkość strony – jak ją mierzyć? 7 przydatnych narzędzi

Szybkość strony jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. To parametr, który określa, w jakim czasie Twoja witryna jest w stanie się załadować czy jak dynamicznie reaguje na działania użytkownika (np. kliknięcia). Prędkość strony jest ważna nie tylko dla sklepów internetowych, a dla wszystkich witryn, które chcą być widoczne na wysokich pozycjach w Google.

Czytaj więcej

Co to jest mobile SEO?

Co to jest mobile SEO?

Ponad 51% zakupów online dokonuje się za pośrednictwem urządzeń mobilnych – nie bez powodu obecnie mobilne SEO stanowi klucz do sukcesu każdej strategii SEO. Nie możesz pominąć go, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces – po prostu. Przygotowaliśmy dla Ciebie ten poradnik, aby pomóc Ci we wdrożeniu najważniejszych optymalizacji pod kątem mobile SEO.

Czytaj więcej