Statystyki

Czym są statystyki? – Definicja

Google Ads zapewnia szereg informacji o efektach prowadzonych kampanii. Możesz przejrzeć te dane na koncie albo pobrać je w postaci raportów. Dowiesz się o:

  • skuteczności: liczbie wyświetleń, kliknięć, kosztach, wskaźnikach takich jak CTR, średni CPC, średni CPV, średni CPM, współczynniku odrzuceń czy % obejrzenia materiału wideo,
  • widoczności w tym o współczynniku widoczności, niewidocznych, wymiernych i niewymiernych wyświetleniach,
  • konwersjach: zaczynając od ich wartości i liczby, przez współczynniki konwersji po konwersje z podziałem na urządzenia,
  • atrybucji,
  • uzyskanych efektach względem konkurencji: udziale (w tym jego utracie) w wyświetleniach czy względnym CTR,
  • połączeniach, wiadomościach, aktywności na YouTube,
  • dane o odbiorcach: demografia, zainteresowania.

Statystyki definicja

Statystyki – jak uzyskać dane?

By uzyskać te dane zaloguj się na swoje konto w Google Ads, w zakładce Kampanie, Grupy reklam lub Reklamy i rozszerzenia znajdź przycisk Kolumny. Kliknij Modyfikuj kolumny i zaznacz interesujące Cię dane i wskaźniki. Dane te różnią się w zależności od zakładki jaką klikniesz.

Informacje o konkurencji w Google Ads znajdziesz w zakładce Kampanie -> Analiza Aukcji. Są tu informacje o udziale w wyświetleniach względem konkurencji, udziale wygranych aukcji oraz współczynnikach wyświetleń.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej