Statystyki

Czym są statystyki? – Definicja

Google Ads zapewnia szereg informacji o efektach prowadzonych kampanii. Możesz przejrzeć te dane na koncie albo pobrać je w postaci raportów. Dowiesz się o:

  • skuteczności: liczbie wyświetleń, kliknięć, kosztach, wskaźnikach takich jak CTR, średni CPC, średni CPV, średni CPM, współczynniku odrzuceń czy % obejrzenia materiału wideo,
  • widoczności w tym o współczynniku widoczności, niewidocznych, wymiernych i niewymiernych wyświetleniach,
  • konwersjach: zaczynając od ich wartości i liczby, przez współczynniki konwersji po konwersje z podziałem na urządzenia,
  • atrybucji,
  • uzyskanych efektach względem konkurencji: udziale (w tym jego utracie) w wyświetleniach czy względnym CTR,
  • połączeniach, wiadomościach, aktywności na YouTube,
  • dane o odbiorcach: demografia, zainteresowania.

Statystyki definicja

Statystyki – jak uzyskać dane?

By uzyskać te dane zaloguj się na swoje konto w Google Ads, w zakładce Kampanie, Grupy reklam lub Reklamy i rozszerzenia znajdź przycisk Kolumny. Kliknij Modyfikuj kolumny i zaznacz interesujące Cię dane i wskaźniki. Dane te różnią się w zależności od zakładki jaką klikniesz.

Informacje o konkurencji w Google Ads znajdziesz w zakładce Kampanie -> Analiza Aukcji. Są tu informacje o udziale w wyświetleniach względem konkurencji, udziale wygranych aukcji oraz współczynnikach wyświetleń.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej