Czym są statystyki? – Definicja
Google Ads zapewnia szereg informacji o efektach prowadzonych kampanii. Możesz przejrzeć te dane na koncie albo pobrać je w postaci raportów. Dowiesz się o:
- skuteczności: liczbie wyświetleń, kliknięć, kosztach, wskaźnikach takich jak CTR, średni CPC, średni CPV, średni CPM, współczynniku odrzuceń czy % obejrzenia materiału wideo,
- widoczności w tym o współczynniku widoczności, niewidocznych, wymiernych i niewymiernych wyświetleniach,
- konwersjach: zaczynając od ich wartości i liczby, przez współczynniki konwersji po konwersje z podziałem na urządzenia,
- atrybucji,
- uzyskanych efektach względem konkurencji: udziale (w tym jego utracie) w wyświetleniach czy względnym CTR,
- połączeniach, wiadomościach, aktywności na YouTube,
- dane o odbiorcach: demografia, zainteresowania.
Statystyki – jak uzyskać dane?
By uzyskać te dane zaloguj się na swoje konto w Google Ads, w zakładce Kampanie, Grupy reklam lub Reklamy i rozszerzenia znajdź przycisk Kolumny. Kliknij Modyfikuj kolumny i zaznacz interesujące Cię dane i wskaźniki. Dane te różnią się w zależności od zakładki jaką klikniesz.
Informacje o konkurencji w Google Ads znajdziesz w zakładce Kampanie -> Analiza Aukcji. Są tu informacje o udziale w wyświetleniach względem konkurencji, udziale wygranych aukcji oraz współczynnikach wyświetleń.