Statystyki

Czym są statystyki? – Definicja

Google Ads zapewnia szereg informacji o efektach prowadzonych kampanii. Możesz przejrzeć te dane na koncie albo pobrać je w postaci raportów. Dowiesz się o:

  • skuteczności: liczbie wyświetleń, kliknięć, kosztach, wskaźnikach takich jak CTR, średni CPC, średni CPV, średni CPM, współczynniku odrzuceń czy % obejrzenia materiału wideo,
  • widoczności w tym o współczynniku widoczności, niewidocznych, wymiernych i niewymiernych wyświetleniach,
  • konwersjach: zaczynając od ich wartości i liczby, przez współczynniki konwersji po konwersje z podziałem na urządzenia,
  • atrybucji,
  • uzyskanych efektach względem konkurencji: udziale (w tym jego utracie) w wyświetleniach czy względnym CTR,
  • połączeniach, wiadomościach, aktywności na YouTube,
  • dane o odbiorcach: demografia, zainteresowania.

Statystyki definicja

Statystyki – jak uzyskać dane?

By uzyskać te dane zaloguj się na swoje konto w Google Ads, w zakładce Kampanie, Grupy reklam lub Reklamy i rozszerzenia znajdź przycisk Kolumny. Kliknij Modyfikuj kolumny i zaznacz interesujące Cię dane i wskaźniki. Dane te różnią się w zależności od zakładki jaką klikniesz.

Informacje o konkurencji w Google Ads znajdziesz w zakładce Kampanie -> Analiza Aukcji. Są tu informacje o udziale w wyświetleniach względem konkurencji, udziale wygranych aukcji oraz współczynnikach wyświetleń.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej