Statystyki

Czym są statystyki? – Definicja

Google Ads zapewnia szereg informacji o efektach prowadzonych kampanii. Możesz przejrzeć te dane na koncie albo pobrać je w postaci raportów. Dowiesz się o:

  • skuteczności: liczbie wyświetleń, kliknięć, kosztach, wskaźnikach takich jak CTR, średni CPC, średni CPV, średni CPM, współczynniku odrzuceń czy % obejrzenia materiału wideo,
  • widoczności w tym o współczynniku widoczności, niewidocznych, wymiernych i niewymiernych wyświetleniach,
  • konwersjach: zaczynając od ich wartości i liczby, przez współczynniki konwersji po konwersje z podziałem na urządzenia,
  • atrybucji,
  • uzyskanych efektach względem konkurencji: udziale (w tym jego utracie) w wyświetleniach czy względnym CTR,
  • połączeniach, wiadomościach, aktywności na YouTube,
  • dane o odbiorcach: demografia, zainteresowania.

Statystyki – jak uzyskać dane?

By uzyskać te dane zaloguj się na swoje konto w Google Ads, w zakładce Kampanie, Grupy reklam lub Reklamy i rozszerzenia znajdź przycisk Kolumny. Kliknij Modyfikuj kolumny i zaznacz interesujące Cię dane i wskaźniki. Dane te różnią się w zależności od zakładki jaką klikniesz.

Informacje o konkurencji w Google Ads znajdziesz w zakładce Kampanie -> Analiza Aukcji. Są tu informacje o udziale w wyświetleniach względem konkurencji, udziale wygranych aukcji oraz współczynnikach wyświetleń.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.