Dofollow (linki dofollow)

Co to jest link dofollow? – Definicja

Linki dofollow nakazują robotom wyszukiwarek aby odwiedziły stronę, do której prowadzi dany link. Przekazują również moc strony, z której pochodzą do witryny linkowanej. Linki te są domyślne (chyba, że zmienimy to w ustawieniach CMS-a).

Atrybut dofollow - definicja

Słabe i mocne strony:

  • linki dofollow są niezbędne w procesie pozycjonowania, ponieważ przekazują “moc” strony, na której znajduje się dany link. Tym samym strona, która przekierowuje do innej strony, dzieli się swoją popularnością w oczach robotów;
  • jeśli link dofollow umieszczony został na stronie z wysokim wskaźnikiem Page Trust, wówczas strona dzieli się poziomem zaufania z linkowaną stroną. Jednak jeśli strona, na którą prowadzi link jest niskiej jakości w oczach Google, wówczas obniży on poziom Page Trust również tej strony, na której link został umieszczony;
  • linki te przenoszą również tzw. anchor tekst, który ma duży wpływ na pozycjonowanie poszczególnych fraz.

W obrębie jednej witryny większość linkowania wewnętrznego powinna być dofollow z uwagi na to, że boty Googla i innych wyszukiwarek powinny mieć możliwość dotarcia do każdej podstrony naszej witryny.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej