Dofollow (atrybut dofollow)

Co to jest atrybut dofollow? – Definicja

Linki opatrzone atrybutem dofollow (w przeciwieństwie do nofollow) nakazują robotom wyszukiwarek, żeby odwiedziły daną stronę, do której link prowadzi. Przekazują również moc strony, z której pochodzą do witryny linkowanej.

Linki dofollow są domyślne (chyba, że zmienimy to w ustawieniach CMS-a), dlatego nie trzeba dodawać atrybutu. Wyglądają następująco: <a href="delante.pl">Delante</a>.

Można również przedstawić to tak: <a href="delante.pl" rel="dofollow" >Delante</a>. Jednak z uwagi na to samo znaczenie, chętniej stosowany jest wariant krótszy.

Atrybut dofollow

Słabe i mocne strony

  • linki opatrzone tym atrybutem są niezbędne w procesie pozycjonowania, ponieważ przekazują “moc” strony, na której znajduje się dany link. Tym samym strona, która przekierowuje do innej strony, dzieli się swoją popularnością w oczach robotów;
  • jeśli link z atrybutem dofollow umieszczony został na stronie z wysokim wskaźnikiem Page Trust, wówczas strona dzieli się poziomem zaufania z linkowaną stroną. Jednak jeśli strona, na którą prowadzi link jest niskiej jakości w oczach Google, wówczas obniży on poziom Page Trust również tej strony, na której link został umieszczony;
  • linki dofollow przenoszą również tzw. anchor tekst, który ma duży wpływ na pozycjonowanie poszczególnych fraz.

W obrębie jednej witryny większość linkowania wewnętrznego powinna być dofollow z uwagi na to, że boty Googla i innych wyszukiwarek powinny mieć możliwość dotarcia do każdej podstrony naszej witryny.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.