Dofollow (linki dofollow)

Co to jest link dofollow? – Definicja

Linki dofollow nakazują robotom wyszukiwarek aby odwiedziły stronę, do której prowadzi dany link. Przekazują również moc strony, z której pochodzą do witryny linkowanej. Linki te są domyślne (chyba, że zmienimy to w ustawieniach CMS-a).

Atrybut dofollow - definicja

Słabe i mocne strony:

  • linki dofollow są niezbędne w procesie pozycjonowania, ponieważ przekazują “moc” strony, na której znajduje się dany link. Tym samym strona, która przekierowuje do innej strony, dzieli się swoją popularnością w oczach robotów;
  • jeśli link dofollow umieszczony został na stronie z wysokim wskaźnikiem Page Trust, wówczas strona dzieli się poziomem zaufania z linkowaną stroną. Jednak jeśli strona, na którą prowadzi link jest niskiej jakości w oczach Google, wówczas obniży on poziom Page Trust również tej strony, na której link został umieszczony;
  • linki te przenoszą również tzw. anchor tekst, który ma duży wpływ na pozycjonowanie poszczególnych fraz.

W obrębie jednej witryny większość linkowania wewnętrznego powinna być dofollow z uwagi na to, że boty Googla i innych wyszukiwarek powinny mieć możliwość dotarcia do każdej podstrony naszej witryny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej