Dofollow (linki dofollow)

Co to jest link dofollow? – Definicja

Linki dofollow nakazują robotom wyszukiwarek aby odwiedziły stronę, do której prowadzi dany link. Przekazują również moc strony, z której pochodzą do witryny linkowanej. Linki te są domyślne (chyba, że zmienimy to w ustawieniach CMS-a).

Atrybut dofollow - definicja

Słabe i mocne strony:

  • linki dofollow są niezbędne w procesie pozycjonowania, ponieważ przekazują “moc” strony, na której znajduje się dany link. Tym samym strona, która przekierowuje do innej strony, dzieli się swoją popularnością w oczach robotów;
  • jeśli link dofollow umieszczony został na stronie z wysokim wskaźnikiem Page Trust, wówczas strona dzieli się poziomem zaufania z linkowaną stroną. Jednak jeśli strona, na którą prowadzi link jest niskiej jakości w oczach Google, wówczas obniży on poziom Page Trust również tej strony, na której link został umieszczony;
  • linki te przenoszą również tzw. anchor tekst, który ma duży wpływ na pozycjonowanie poszczególnych fraz.

W obrębie jednej witryny większość linkowania wewnętrznego powinna być dofollow z uwagi na to, że boty Googla i innych wyszukiwarek powinny mieć możliwość dotarcia do każdej podstrony naszej witryny.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej