Czym jest dostosowanie stawek? – Definicja
Dzięki dostosowaniu stawek masz większą kontrolę nad budżetem kampanii lub/i grupy reklam. Możesz ustalić wyższe lub niższe stawki dla:
- urządzeń – tabletów, komputerów, telefonów i telewizorów,
- lokalizacji – krajów, miast, regionów, a nawet rozszerzeń lokalizacji,
- harmonogramu reklam,
- najpopularniejszych treści na YouTubie i w sieci reklamowej Google’a,
- kierowania (tematy, miejsca docelowe i inne),
- list remarketingowych,
- odbiorców – dla konkretnej płci, wieku, dochodów,
- interakcji połączeń – obejmujących reklamy „tylko połączenie” i rozszerzenia połączeń.
Dostosowanie stawek jest dostępne dla kampanii w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, produktowych i wideo, choć nie w każdej z powyższych kategorii.
Posłużmy się przykładem
Załóżmy, że Twoja kampania zabawek edukacyjnych dla dzieci dobrze prosperuje na komputerach. Możesz w takim przypadku podnieść stawkę wyświetlania na komputerach o przykładowo: +20%. Zwiększysz w te sposób stawkę dla komputerów, ale jednocześnie będziesz się wyświetlać większej liczbie użytkowników.
Z kolei jeśli nie zależy Ci na wyświetlaniu się na telewizorach możesz ustawić stawkę na -100%, co wykluczy wyświetlanie Twoich reklam na tych urządzeniach.